Toch wel spannend!
- SandraJimmy
Toch wel spannend!
Hallo allemaal.
Donderdag komt de smid bij Jimmy en voor het eerst vind ik het best spannend.
Sinds mei dit jaar heb ik met Jimmy wat problemen op de weekendjes weg mbt gevoelig lopen.
Op de meinweg heeft hij zich misstapt op een steen met een hoefkneuzing tot gevolg.
We hebben hem toen op rust gezet en ijzers eronder gezet voor zodat de druk eraf was.
Jimmy liep toen meteen stukken beter.
Thuis was er niks aan hem te merken, maar dat komt doordat wij eigenlijk alleen maar hele mooie egale zandpaden hebben.
Maar iedere keer als we een weekendje gingen rijden waar het wat steniger en ongelijker was kon ik hem na 1 ritje al stil zetten.
Dus de smid is wederom geweest na het laatste weekendje weg en heeft enige gevoeligheid gemerkt in de achterhoeven.
Dit kan Jimmy's eigen compensatie geweest zijn ivm die hoefkneuzing.
Dan zou het probleem over moeten zijn door hem ook achter op ijzers te zetten en het beslag zowel voor als achter iets aan te passen.
Dat komt de smid a.s donderdag dus doen.
Op zich geen ramp (Ookal baal ik wel van ijzers).
Zij het niet zo, dat als hij de volgende keer op ongelijk gebied weer onregelmatig loopt, de smid bang is dat we het elders moeten gaan zoeken...... Namelijk in zijn gewrichten..... Ik hoop zo dat dat niet nodig hoeft te zijn.
Ik hoop zo dat het probleem met vierkant op ijzers is opgelost ....
Volgende week zullen we het weten aangezien we dan voor de zomervakantie naar de Veluwe vertrekken
Duimen jullie mee??
Donderdag komt de smid bij Jimmy en voor het eerst vind ik het best spannend.
Sinds mei dit jaar heb ik met Jimmy wat problemen op de weekendjes weg mbt gevoelig lopen.
Op de meinweg heeft hij zich misstapt op een steen met een hoefkneuzing tot gevolg.
We hebben hem toen op rust gezet en ijzers eronder gezet voor zodat de druk eraf was.
Jimmy liep toen meteen stukken beter.
Thuis was er niks aan hem te merken, maar dat komt doordat wij eigenlijk alleen maar hele mooie egale zandpaden hebben.
Maar iedere keer als we een weekendje gingen rijden waar het wat steniger en ongelijker was kon ik hem na 1 ritje al stil zetten.
Dus de smid is wederom geweest na het laatste weekendje weg en heeft enige gevoeligheid gemerkt in de achterhoeven.
Dit kan Jimmy's eigen compensatie geweest zijn ivm die hoefkneuzing.
Dan zou het probleem over moeten zijn door hem ook achter op ijzers te zetten en het beslag zowel voor als achter iets aan te passen.
Dat komt de smid a.s donderdag dus doen.
Op zich geen ramp (Ookal baal ik wel van ijzers).
Zij het niet zo, dat als hij de volgende keer op ongelijk gebied weer onregelmatig loopt, de smid bang is dat we het elders moeten gaan zoeken...... Namelijk in zijn gewrichten..... Ik hoop zo dat dat niet nodig hoeft te zijn.
Ik hoop zo dat het probleem met vierkant op ijzers is opgelost ....
Volgende week zullen we het weten aangezien we dan voor de zomervakantie naar de Veluwe vertrekken
Duimen jullie mee??
Re: Toch wel spannend!
Hopen dat het opgelost is met ijzers inderdaad! Ik duim mee!
Alvast veel plezier op de Veluwe!
Alvast veel plezier op de Veluwe!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Duim mee met je, dat hij met nieuwe schoenen de hele wereld over kan.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Yessie loopt ook voor geen meter als ik nu op steentjes ofzo kom ipv. de zandpaden! Er hoeft dus niks aan de hand te zijn, want Yes rondom op ijzers heeft nergens last van!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
- SandraJimmy
Bedankt 
Ik ga er ook gewoon vanuit dat het probleem daarmee opgelost is

Ik ga er ook gewoon vanuit dat het probleem daarmee opgelost is

Ik duim ook voor jou en Jimmy dat na plaatsing van de ijzers het leed weer geleden is. Veel plezier op jullie volgende Veluwetocht.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- SandraJimmy
Dank je, daar kijken we enorm naar uit 

- SandraJimmy
Daarstraks stukje gewandeld met hem en moest voor het eerst sinds lange tijd flink doorlopen om hem bij te kunnen houden, dus dat is wel een eerste positief teken.