Die hebben ze nog niet aan de praat kunnen krijgen

Sjollie mocht mee voor dagje uit naar de keuring.
We hadden ons op het laatste nippertje ingeschreven voor fjordsport diploma M1, waarbij vrijdags mailtje kreeg
dat ik mee mocht doen. En 's avonds op een verjaardag de theorie in mijn handen gedrukt kreeg.
Want er zit een runtime error... op de theorie en proeven op de site van het stamboek.

's Morgens nog even voetjes gesopt, staartje nog een keer uitgevlooid en op naar Barendrecht.
Voor ons is dat om de hoek.
Sjollie uitgeladen en mee het terein op, daar werd ze wakker van een gigantische grote zwarte hengst boven op een berg

(mini of zo op een heuveltje.. wel drukte maker, met steigeren en voorbeen gezwaai)
Dus Sjol gaf demo achterwaarst en opwindkip spelen.
Goed weer die kant op voor proefje, bleek er ook nog een zwart witte geit te staan op die berg.
(voor de goede orde we hebben een zwarte shet op stal, waar ze niet van verblikt of verbloosd en een bruin geitje)
Maar laat ik eerlijk zijn, dit is wel Sjollie ten voeten uit, heerlijk maffe pony!
Lekker ingereden, helaas herontdekte Sjol de geit en shet aan de korte zijde toen we moesten wachten op ons proefje,
dus was ze niet meer zen.
Helaas te veel foutjes, 3 x een 4 voor middendraf, dat is terecht, kunnen we niet, hebben we nooit gekund, gaan we nooit leren

Helaas verprutste ik mijn overgangen van contra bij A en C naar draf, want Sjollie dacht, huh??
Terug?? moet toch een wissel???? Nee!!!! vandaag niet!!!
Dus kwam ook beetje knurftig uit galop in draf, direct naar stap, direct naar uitgestrekte stap, dat werkt niet.
Vervolgens in aanzicht van geit en shet, op de korte zijde te snel onafgewerkt halt en achterwaarts.
(maar ze rende tenminste geen 10 passen ipv 4 en deed geen twist en turn

Nog bedankt aan mijn voorlezer die soort van vliegende duizendpoot moest zijn, want ze moest ook nog haar veulen voorbrengen.
Helaas resulteerde dit in 179 pnt..
En het commentaar dat het er wel in zat (tuurlijk zit het erin, beesie is Z1+16 heeft alleen 3 jaar uit haar neus lopen eten
en traint momenteel als we trainen zeer minimalistisch), dus dat het een volgende keer wel zou lukken.
Ik geloof heilig in mijn ponypaardje, dus komt goed!!!!!
Ik had me voorgenomen heerlijk ordinair me klem te eten aan hamburgers en friet..
Hamburgers hadden ze wel, geen capaciteit genoeg voor friet..
Dagje uit was het voor Sjol, maar ook voor mij!
Toen kwam de zon door en waren we aan de beurt bij de kreuring, van de 3 merrie's zijn we 2e geplaatst.
Wat ik wel jammer vind is dat je bij de sterretjes geen briefje met punten krijgt.
Vervolgens zadel er weer op en rondje bestgaand meegetufd.
Waarbij Sjol, wederom van mening was dat het een gigantisch gevaarlijke geit was... (paard was weggehaald).
Dus achterwaarts, draaien links en rechts om geoefend.
Uiteindelijk Sjollie weer zen en dan heb je wereld paard aan haar (overigens mag ik dat drukke gedoe wel van haar).
Dan kan je zitten en genieten!
Op Sjol rijden is gewoon thuis komen na een dag hard werken, zo heerlijk relaxt.
Sjollie werd bestgaand.
(Ben ik wel blij mee! want afgelopen jaren nogal wat blessures gehad en vorig jaar een veulen)
En toen we thuis waren ben ik nog precies drijfnat geregend, toen de paarden nog stukje gras erbij kregen.
Maar! Op de keuring was het droog!
1 mysterie is nog onopgelost, hoe is het mogelijk om met veel minder paarden dan vorig jaar het toch zo laat te laten worden?
Ik had ingecalculeerd nog boodschappen te kunnen doen na de keuring, nu zat ik zondag beetje dom in de kast te kijken....
En heb wat crackers gegeten met chocopasta.
Iemand toevallig nog foto van Sjollie bij bestgaand?