Yarra en Amiro (van Bart) komen bij mij logeren en Fjella gaat uit logeren, bij Bart, om te worden beleerd.
Fjella moet alleen maandag nog even naar de hoefsmid, dus die loopt er nu ook nog even bij.
De verwachting was dat het wel even geharrewar zou zijn tussen de dames, zowel Tea en Yarra zijn echte dames en allebei een veulen aan de voet. Dacht dat wordt eerst even meppen natuurlijk..
Voorzorgsmaatregelen getroffen. Smal stukje in de wei afgesloten zodat ze elkaar daar niet in een hoekje kunnen drukken, even een flinke reep gras bijgegeven met de rantsoenpaaltjes, zodat ze meteen niet te dicht bij elkaar hoeven te eten. wat eten betreft weet ik nu wel hoe een fjord in elkaar zit..
Daarna de trailer open gedaan, en natuurlijk was dat een reden voor Fjel, Tea en Icarus om meteen met de snufferd bij het poortje te gaan staan waar Yarra en Icarus doorheen moesten natuurlijk.
Dus ik het vrolijke drietal op een afstand houden en Annabel snel met Yarra en Amiro door het hek, snel halster af en maar zien wat er gebeurt.
Wat schertst mijn grote verbazing! Tea, kan normaal een driftige mama zijn, snuffelt Yarra even aan de kont om meteen daar terug te lopen naar het nieuwe stukje gras!! Huh!! Ik had vanalles verwacht, maar niet dit..

Ook helemaal niet meer omkijken naar Icarus, Huh, heb ik een veulen dan?? Blijkbaar was de nanny voldoende om voor Icarus te zorgen. Fjel en Icarus moesten natuurlijk wel bovenop Yarra en kind zitten, veel te interessant!!
Vooral Fjel kon niet wachten om kennis te maken en Icarus drentelde er wat omheen, was echt net of dat zijn mama was

Yarra verbaasde ook weer, die zette bij de eerste de beste hogere sprieten de kop aan de grond en eten!!
Het zullen ook geen fjorden zijn..

Daarna werden Fjella en Icarus wel even wat enthousiast en er werd even wat gehold en gebokt, waren vrolijkheidsbokken, de enige lelijke bokken waren voor Icarus die weer eens tegen zijn zus op moest springen, hihi.. Maar al snel was het nieuwtje eraf, gingen Fjel en Icarus ook maar weer eten en een stukje verderop had Yarra nu ook de lekkere nieuwe sprieten ontdekt.
Ik stond echt met verbazing te kijken!! Die twee tuttebellen vinden eten inmiddels dus duidelijk belangrijker dan het beschermen van hun veulen. Annabel en ik nog nadenken of Yarra en Tea elkaar toch niet ergens van kenden, maar kan me dat niet echt herinneren.
Misschien is Tea de verhuizingen inmiddels wel gewend ofzo.. Ze gaf geen kik. Yarra is het sowieso wel gewend, daar kun je ook wel aan merken dat die ook wel andere veulens om zich heen is gewend, die vond Icarus geen probleem!
Even later besloot Amiro een toenaderingpoging te doen, toen deed Tea even lelijk, die dacht waarschijnlijk, nee, he nog zo'n monster in de wei..

Er werd weer even om elkaar heen gedraaid, maar wederom geen naar gedrag noch van Tea, noch van Yarra, en Tea stond toch echt even pal naast Yarra..
Nog een poosje staan kijken, maar alles rustig. Icarus liep nog even heel brutaal naar Amiro en Yarra, maar holde al snel terug naar Tea en Fjel, was toch nog wel erg spannend, hihi.. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan, Annabel en ik waren allebei ook wel gaar van de hele dag keuring!!
Hopelijk nu snel twee spelende hengstveulens in de wei, heerlijk voor Icarus. En als de twee mama's het nu ook met elkaar kunnen vinden ben ik helemaal happy!
En binnenkort Fjella dus aan de slag, ben heel benieuwd hoe die het gaat doen!!
Maar zo zie je maar weer, je kunt nog denken dat je je paard zo goed kent, ze blijven je af en toe verrassen!!