Cos was de klos, maar wat is het een fantastisch ros :)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Nathalie

Cos was de klos, maar wat is het een fantastisch ros :)

Bericht door Nathalie » wo 23 mei 2012, 09:59

Gisteren zou ik met mijn zusje samen gaan rijden, zij met P.C. voor de kar en ik met Cos. Nu is het zo dat mijn zusje ooit op de manege heeft gereden...altijd een heel braaf robot-pony'tje genaamd Ramona (de heldin van elke beginner)...tot er een nieuw meisje kwam, die op Ramona "moest" en zij op Humphrey kwam te rijden...een witte rattekop (doet dit jullie aan iemand denken? :P)...Humphrey was van het principe 'niet denken maar doen' en 'doe jij het niet, dan doe ik het' (wederom.....ergens doet dit jullie vast wel aan iemand denken := )....De pony liep dus met mijn zusje overal heen waar hij wilde en toen hij vervolgens nog een bok gaf en zij eraf tuimelde, betekende dit het einde van mijn zusje d'r rij-carriere.

Nu geeft de titel natuurlijk aan dat dit dagboek verhaal over Cos gaat, en echt...we komen er zo..maar wat achtergrondinformatie draagt misschien bij aan begrip voor de relatie tussen mijn zusje en P.C. ;)
P.C. vindt mijn zusje namelijk erg grappig heb ik het idee....grappig en erg onwetend....dat vindt hij zielig voor haar dus hij streeft er altijd naar om haar te helpen door alles zelf maar te regelen. Zij heeft door haar traumatische verleden :') , erg veel ontzag voor hem....P.C. neemt (terecht?) aan dat dit haar manier is om waardering te uiten voor zijn goede intenties om haar er wel doorheen te slepen en doet dan nog beter zijn best :D

Na een laatste ritje vorig jaar (waar zij hem toen allemaal voor heeft uitgemaakt, zal ik hier niet herhalen :P) besloot zij NOOIT meer met "dat monster" te rijden dus ik was erg blij toen ze het toch weer wilde proberen (zelfs Edgar rijdt immers met P.C. en ergens steekt dat toch).
Voor de grap zei ik echter "ach, we kunnen ook Cos na 2 jaar weer eens voor de kar zetten" en tot mijn verbazing zei ze "ja, dan doen we dat maar"....(dit geeft wel nog meer aan hoe ze over P.C. denkt :') en echt...P.C. is zo vreselijk leuk :D)

Dus...zo komen we bij Cos...na zo'n 1,5-2 jaar niet voor de wagen te hebben gelopen, met de afgelopen jaren af en toe eens een ritje onder het zadel...hebben we Cos gisteren voor de wagen gezet en hij liep ermee weg alsof hij nooit anders gedaan heeft. We hebben maar een klein ritje gedaan en vanmorgen zijn we dan even naar het bos geweest (ook niet te lang, het is gewoon veel te warm...daarom zijn we ook heel vroeg vanmorgen gegaan). Klein galopje om te kijken of die knop er nog op zat....en alles braaf en superbraaf.....alles op stem (commando 'om' om te keren zat er ook nog in :D)....

Wat is het toch een geweldige kerel......ben nog altijd zwaar "in luv" met m'n kleine, stoere Fjordenman waarvan de manen maar niet willen groeien :p :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Re: Cos was de klos, maar wat is het een fantastisch ros :)

Bericht door Viv » wo 23 mei 2012, 10:30

Heerlijk toch he zo'n peerd :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 23 mei 2012, 10:42

Je hebt gewoon een geweldig stel paarden bij elkaar!
Is Heros eigenlijk ook al 'thuis' inmiddels?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 23 mei 2012, 13:31

Het is zo'n vreselijk lekker ding....zo vriendelijk ook gewoon...

Als het goed is, halen we Heros volgende week woensdag op (goed dat je erover begint trouwens, want ik moet nog een trailer reserveren!)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » wo 23 mei 2012, 17:58

Ik dacht al dat je wat vergeten was, of bijna zou vergeten... Graag gedaan B-)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 24 mei 2012, 11:33

als ik jou toch niet had...wat moest ik dan nog beginnen....
Jowien

Bericht door Jowien » vr 25 mei 2012, 08:16

Fijn he, dat je er dan zo mee weg kunt rijden. Dan ben je weer zo blij met je paardje. Geniet er lekker van!
En over PC... ik zie het helemaal voor me, zoals je het beschrijft... allemaal lief bedoeld, maar dan zijn Shetten gewoon best 'groot' (qua karakter) en engig als je zo jong bent.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 25 mei 2012, 08:56

hahaha...Tamara zou het heel leuk vinden om te lezen...en er is een leeftijdsverschil van 7 jaar tussen ons...maar ze is toch al echt *fluistert* 32 :P

Zo'n goedzak als Cos is, ook de rust die hij uitstraalt...tja...zo zie je bij P.C. meteen al aan z'n hoofd dat hij danoontje-powerrrrrrr heeft :D (wat niet wegneemt dat hij voor je door het vuur gaat voor de wagen ;) )
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 25 mei 2012, 10:18

Ow, ik zie heel goed voor me hoe PC je zus taxeert en vervolgens bedenkt dat ie zijn eigen plan wel kan trekken. Shetten zijn dan heul slim en berekenend hahaha.

En Cos, wat een schatje is hij dan zeg.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Plaats reactie