En zo kan het dus ook!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

En zo kan het dus ook!

Bericht door Annemarie » vr 23 mar 2012, 20:36

In de namiddag heb ik vandaag een heerlijk ritje gedaan met Anka *o/* . Alleen stappen, vond haar nogal loom. Misschien toch een kleine nawee van de enting van woensdag? :?

Anyway, we tuften op ons gemakkie door het dorp. Komt er een auto aan met een behoorlijke gang en ik spot ook direct de aanhanger erachter. Ik denk daar gaan we weer, scheurmajeur die gewoon doorgast. Dat ik dit denk komt omdat ik met Nisko de laatste tijd een paar keer heel onprettig verrast ben door verkeersidioten... _-:(

Maar wat schetst mijn verbazing, man ziet mij, gaat vol op de rem en stopt. Op het moment dat ik voorbij ben rijd hij voorzichtig verder. +:)+ Ze zijn er nog, de mensen die 10 seconden geduld hebben en jou en je paard tijd en ruimte geven. Uiteraard heel vriendeljk gezwaaid en duim omhoog gedaan.

Komen we iets verderop langs het loonbedrijf. Staan 3 mesttanks in de rechterberm. Bij 1 ervan staan 2 mannen. Zodra ze mij zien begint 1 ervan wild te zwaaien naar links (links van het weggetje zit het loonbedrijf). Ik zag nog niks maar hoorde wel een GROOT ding prutelen. Dit bleek de dikke 3-wielige mestinjector met zwaailicht :o . Die wilde even tanken bij de mesttank := :r . Deze gaf mij ruim de tijd om er langs te gaan en wachtte tot ik ruim voorbij was. Anka kon het geen lor schelen, maar wederom hulde voor de tijd en ruimte die ik kreeg!

Dus na een aantal negatieve ervaringen kan het toch ook heel positief! *o/*
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bloemetje75

Re: En zo kan het dus ook!

Bericht door Bloemetje75 » vr 23 mar 2012, 21:15

Ohh wat fijn!

Hier helaas weer een idioot die vol gas voorbij kwam toen ik op straat liep met 2 paardjes waarvan er 1 liep te klieren. En ik liep dus al midden op de weg (moet een 75 meter lopen naar de andere wei).
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 23 mar 2012, 21:23

Gelukkig merk ik het ook regelmatig. In de bossen crossen regelmatig motoren. Zij staan meestal stil als ze mij zien en zetten dan de motor af. (behalve die idioot met zijn quad......extra de grote lichten even aan en nog een spuit gas geven terwijl hij ons passeert......de l*l).
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Anna

Bericht door Anna » za 24 mar 2012, 06:53

ja gelukkig zijn die mensen er ook ik ben gister met Tasja een stuk gaan mennen over een dijkje met links en rechts water :o en ja hoor toen kwam er een super grote tracker aan die ook gelukkig ging stilstaan en Sandra hield voor de zekerheid Tasja vast en ze verroerde geen stap, boer netjes bedankt en weer heerlijk verder gereden *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 24 mar 2012, 07:02

Gelukkig dat ze er nog zijn!! Ik ben ooit eens in het bos een paar puberjongens tegen gekomen. Ze waren ons net voorbij, toen ze heel veel herrie gingen maken. Ik begon keihard te roepen van Ho, Ho, Ho maar!! Er is niets!!".

Die jongens in een deuk, totdat ze omkeken. Ik stond achter ze te lachen. Ronan reageerde daar niet op. Heb ze wel gevraagd of ze het echt zo leuk hadden gevonden, als ik met paard en al was weggevlogen van de schrik? Of dat Roon misschien iemand onderste boven had gelopen, een klein kind of zo? Toen zag je ze kleuren, want daar hadden ze niet aan gedacht.... Ik denk niet dat die nog iets zouden doen met paarden laten schrikken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 24 mar 2012, 20:06

fijn dat er ook nog verstandgie mensen zijn. Moet zeggen dat de boeren hier in het dorp altijd heel voorzichtig doen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
SandraJimmy

Bericht door SandraJimmy » do 29 mar 2012, 06:20

Fijn is dat he.

Waar wij een paar jaar geleden stonden hield ik ook echt mijn hart vast in het verkeer.
Waar we nu staan kun je echt merken dat het een paarden-omgeving is.
99% houd rekening met je. Diegene die het niet doen zijn de mede bosgebruikers zoals mountainbikers, crossmotors en quads helaas.
Nieuwste topic:
Een geweldig jaar met Jimmy:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47750
Fran

Bericht door Fran » do 29 mar 2012, 18:25

Super! Je maakt het ook regelmatig wel anders mee. Maar gelukkig kan het dus ook anders!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
viko

Bericht door viko » di 03 apr 2012, 18:06

Zondagmiddag met mijn dochter gereden! Zij is negen jaar en nu voor de 4de keer met mij mee het bos in! Op een pad voel ik ineens iets langs mijn been! Bleek een hoog bejaarde fietser te zijn die voorbij schoot op zijn fiets met hulpmotor. Ik had hem niet gehoord en viraantje al minder. Gelukkig schrok zij niet al te hard want anders had hij nog wel eens met fiets en al in de sloot kunnen belanden, tja en wie is er dan fout??? Ik heb vriendelijk gevraagd dat hij zich beter kenbaar kon maken door een klein belletje te geven of iets te zeggen voordat hij voorbij stoof, was ik ook iets aan de kant gegaan. :))
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 08 apr 2012, 18:33

Corner woont nu ,daar waar een loonbedrijf gevestigd is,dus ziet de hele dag niet anders,
soms als ik gereden heb in de bak,dan rij ik met hem nog even om die dingen heen,doet hem niks :n
Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » zo 08 apr 2012, 19:39

Werd vrijdag nog van de hei gejaagd door een soldaat. Die kwam op me afgerend of ik aub weg wilde gaan, want er moest een helikopter landen. Toch fijn dat ie even kwam waarschuwen.
En vandaag kwam er een Arabier in volle galop op me af, die nog net in draf overging toen ie langs kwam, dat is dan weer minder...
Morris, mijn superfjord!
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 08 apr 2012, 20:11

Paarden die hard achterop komen of je tegemoet is niet fijn nee. Wij hebben eens gehad dat er een paard in volle galop op ons af kwam....met zadel zonder ruiter! We zijn allemaal afgestegen. Paarden vinden het echt heeeeel raar als een paard in paniek zonder ruiter op ze afkomt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 09 apr 2012, 16:10

zaterdag moesten wij een dijk op en op de weg waar we zaten kwam van achteren een hele grote tankauto aan. Nou is dat een vrij smal weggetje, dus wij zijn even aan de kant gaan staan zodat meneer er door kon. Tankauto voorbij, wij weer verder en boven op de dijk bleek hij daar bij het bedrijf te moeten zijn wat daar net bovenaan lag. Hij rijdt voorbij het bedrijf en wil achteruit het erf op. Wij stonden te wachten, ging die gek gewoon verder achteruit (boer die daar stond zei het gelukkig tegen ons). Wij dus terug dijkje af en die vent bleef doorrijden achteruit achter ons aan. Totdat we weer op dat passeerplekje stonden. Ging ie rechts de dijk op om zo achteruit bij dat bedrijf op het erf te komen, toen hebben wij maar ff een drafje in gezet. Ook zo'n staaltje van niet beseffen dat we met vluchtdieren te maken hebben. Gelukkig geven die van ons er niet om. Als hij bij dat bedrijf even was blijven staan, hadden wij kunnen passeren.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie