Cas beetje zielig.... :(

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Cas beetje zielig.... :(

Bericht door skreia » za 21 jan 2012, 16:49

Gisteravond nog heerlijk met Cas in de bak gereden en niks aan de hand. Wilde ik vanmiddag nog ff in de bak rijden dus hop zadel op en hoofdstel in maar met hoofdstel in doen deed Cas al heel moeilijk terwijl hij dat nooit doet....Ik dacht dus gelijk al van hé daar klopt iets niet. Wilde in zijn mond kijken maar deed hij ook heel moeilijk mee...maar na wat geduld zag ik ineens het probleem....Meneer heeft een verdikking zitten in zijn linkerbovenlip :? Geen idee hoe hij daar nou aan komt...miss een tik tegenaan gehad ofzo?? Nou in ieder geval zadel eraf en hoofdstel weer uit want dat ging hem niet worden.... maar ff aankijken of het weg trekt en anders maar de Va er even bijhalen.

Iemand anders dit wel eens bij zijn/haar paard gehad??
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
roos

Re: Cas beetje zielig.... :(

Bericht door roos » za 21 jan 2012, 16:51

Wat naar zeg!
Heeft hij niet zeg zelf gebeten zoals wij ons wel eens bijten in onze eigen lip?

Is de verdikking hard of zacht?uit de buiten of binnenkant?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » za 21 jan 2012, 16:51

Wat naar zeg!
Heeft hij niet zeg zelf gebeten zoals wij ons wel eens bijten in onze eigen lip?

nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 21 jan 2012, 16:55

roos schreef:Wat naar zeg!

Het is een harde bult, nee lijkt er niet op dat hij er zelf op heeft gebeten zit daarvoor eigenlijk ook te ver naar voren, zit eigenlijk precies tussen zijn snijtanden en kiezen in. Zag ook geen verwonding. Je voelt de bult voornamelijk aan de binnenkant maar je ziet het ook duidelijk aan de buitenkant dat het verdikt is
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 21 jan 2012, 16:56

Hmm..zou het even in de gaten houden en anders de Da erbij halen
Eet hij nog wel gewoon goed?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 21 jan 2012, 16:59

roos schreef:Hmm..zou het even in de gaten houden en anders de Da erbij halen
Eet hij nog wel gewoon goed?
Ja hij heeft zijn biks en kuil wel gewoon gegeten al eet hij wel wat langzamer en zijn appel en peen heb ik in kleinere stukjes gegeven en dat gaat er goed in ;)
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 21 jan 2012, 18:15

Misschien dat hij een tik gehad heeft? Als het nu in het voorjaar was geweest zou ik gedacht hebben aan een steekvlieg of mug of iets dergelijks. Ik zou het even afwachten en mocht het niet opknappen of extreem opzwellen even iemand laten kijken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 21 jan 2012, 19:18

Imka heeft dit wel eens gehad heb toen de Da erbij gehad potje antibiotica gekregen en was snel al weer weg. Zij had er ook echt wel last van...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 21 jan 2012, 19:24

Vervelend zeg Lisette, is er ook iets van een wondje te zien? Een splinter misschien of iets anders prikkerigs als het geen tik geweest is?
Geluk is de vrucht van intens werk
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 22 jan 2012, 08:56

Bella schreef:Vervelend zeg Lisette, is er ook iets van een wondje te zien? Een splinter misschien of iets anders prikkerigs als het geen tik geweest is?
Nee zag zo geen wondje zitten en zit nu de denken als hij een tik zou hebben gehad van een ander paard dan had ik ook wel modder zien zitten en dat zat er niet.
Vanmiddag weer ff kijken en als t groter is geworden of hij er nog meer last van heeft dan bel ik de VA wel ff. Morgen moet ik de hele dag werken en dan zou het dinsdag pas weer kunnen en dat vindt ik dan wel een beetje zielig
Afbeelding
FJORDJE

Bericht door FJORDJE » zo 22 jan 2012, 10:01

janna schreef:Misschien dat hij een tik gehad heeft? Als het nu in het voorjaar was geweest zou ik gedacht hebben aan een steekvlieg of mug of iets dergelijks. Ik zou het even afwachten en mocht het niet opknappen of extreem opzwellen even iemand laten kijken.

Muggen/steekvliegen zijn wel een mogelijkheid, door de 'warme"winter die we nu hebben zijn er eerder muggen.... mijn dochtr heeft de eerste muggebulten ook al weer op haar arm, gisteravond twee doodgeslagen bij ons in de douche....... >;)
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 22 jan 2012, 15:33

Het was niet groter geworden als gister, was nog wel gevoelig maar Cas stond wel lekker zijn kuilgras te eten. Kijken het gewoon ff verder aan....duurt t te lang kan ik altijd de VA er nog bij halen
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 23 jan 2012, 07:38

ik denk ook aan een insectenbeet, je ziet genoeg van dat spul nu al rondvliegen door deze zachte winter. Sterkte met je mannetje
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvis

Bericht door Elvis » di 24 jan 2012, 11:46

Mijn vorige paard heeft dit ook gehad,zag je ook niets aan geen wondje of iets..Net als nancy al schreef heb ik toen ook antibiotica gegeven en het was zo weg.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » di 24 jan 2012, 18:06

Heb vandaag hier op mijn werk even overlegd met een VA en die denkt aan een abces. Do komt een VA langs en dan zal het waarschijnlijk open gemaakt moeten worden.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 28 jan 2012, 09:28

Donderdagmiddag is de VA geweest en het was een abces wat hij in zijn lip had. Ze zag een heel klein wondje aan de binnenkant maar geen idee waarvan dat gekomen is. Cas kreeg een klein beetje sedatie en heb gelijk even zijn gebit laten doen. Zaten wat scherpe randjes maar niet dramatisch. Daarna zijn abces geopend, gelukkig zat er al een beetje een doorbraak puntje. Hetgeen wat eruit kwam viel nog reuze mee. Het was voornamelijk ook veel zwelling eromheen. Nu ff paar dagen spoelen en metacam voor de zwelling. Het zag er gister al een stuk beter uit!
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » za 28 jan 2012, 10:22

Gelukkig gaat het weer beter met Cas :))
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » za 28 jan 2012, 11:23

Gelukkig is het alweer beter en hij bleef eten, dat scheelt! Als een Fjord niet eet moet je je echt zorgen maken ;-)
Morris, mijn superfjord!
roos

Bericht door roos » za 28 jan 2012, 11:43

Gossie, gelukkig gaat het weer beter!
Kwam er veel troep uit(wat eigelijk wel weer goed is)
Sterkte!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie