de cirkel is rond

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mariël
Contacteer:

de cirkel is rond

Bericht door Mariël » ma 10 okt 2011, 12:38

Bijna 8 jaar geleden kocht ik Wammes, gefokt door Jan en Jeannie.
Super blij was ik met hem, samen hebben we veel gereden en meegemaakt.
Al snel liep hij niet goed en hebben we alles geprobeerd om hem nog goed en zonder pijn te laten lopen maar helaas is dat nooit meer gelukt.
Inmiddels hebben we zijn nichtje Dirkje gekocht ook bij Jan en Jeannie en staan ze hier samen aan huis., wat een rijkdom twee zulke lieve fjorden!!

Helaas gaat het al een tijd niet lekker met mijzelf, heb toch in de loop der jaren erop in moeten leveren en red het gewoonweg niet om twee paarden uit te mesten en te verzorgen en Dirkje dan ook nog te rijden.
Ik loop regelmatig aan mezelf voorbij en dat doet mijn ziekte[MS] geen goed.
Mijn Neuroloog adviseerde om een stap terug te doen, maar hoe??
Een paard is geen optie, het is een kudde dier.

Wammes gaat terug naar Jan en Jeannie waar hij geboren is en mag daar oud worden, het zijn schatten van mensen die leven voor de dieren.
Hij blijft van mij en ik blijf verantwoordelijk voor eventuele ziektekosten.

Vera die al van klein meisje af aan met mij meeging naar Wammes is inmiddels volwassen en heeft zelf een mooie fjord Djorka, zij komt bij Dirkje wonen en Vera zorgt voor haar eigen paard en soms ook voor Dirk als het met mij niet gaat.
We kunnen samen rijden en daar verheug ik me erg op!

Dit alles gaat in Maart gebeuren, Wammes is dan bijna 8 jaar bij ons geweest en heeft mij door diepe dalen getrokken, ik zal hem vreselijk missen maar weet dat hij het daar in het mooie Drenthe ook heel goed zal krijgen en we zullen hem regelmatig plat gaan knuffelen.

Het is een hele moeilijke beslissing geweest en waar ik aardig wat nachten van wakker heb gelegen, maar sta er nu helemaal achter!! dus de cirkel is rond!
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
wolkj

Re: de cirkel is rond

Bericht door wolkj » ma 10 okt 2011, 13:12

Ik wens je veel sterkte met t verwerken hiervan.
Het is al zo vervelend dat je je door je ziekte soms vervelend voelt en na al die jaren nu ook Wammes weg moet doen.
Gelukkig kan je Dirkje zo goed behouden wanneer Djorka bij je komt.. Zodat je ook zeker bent dat als je je niet goed voelt je iemand heb die voor je paard wil zorgen. Een prima oplossing denk ik, maar wel zwaar!

Sterkte
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 10 okt 2011, 13:15

Een mooie oplossing Mariël...destijds wist ik dat ze het al eens voorgesteld hadden en dan veranderen ze niet snel van gedachten. Kan Wammes mooi samen met Harry waken over de dames daar en het jonge grut een beetje mee opvoeden :P !
Geluk is de vrucht van intens werk
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » ma 10 okt 2011, 13:19

Bella schreef:Een mooie oplossing Mariël...destijds wist ik dat ze het al eens voorgesteld hadden en dan veranderen ze niet snel van gedachten. Kan Wammes mooi samen met Harry waken over de dames daar en het jonge grut een beetje mee opvoeden :P !
Klopt toen Wammes slecht was en hij nog niet thuis kon staan hebben ze het al eens aangeboden.
heb gelukkig nog een jaar of vier van hem mogen genieten.
Samen met Harry ja! haha dat zal een span worden *o/*
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 10 okt 2011, 13:23

Wat sneu dat je nu dan toch afscheid van hem moet nemen, maar super dat hij de rest van zijn leven op zijn geboortegrond mag doorbrengen! Veel beter kun je het niet treffen toch!
En Dirkje een leuk nieuw vriendinnetje erbij, mooie oplossing zo :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 10 okt 2011, 13:35

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Maar voor jou is het beter en wammes kan nog lekker gaan genieten.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 10 okt 2011, 15:00

Zo dat is heftig Mariël. Ik wist niet dat je MS hebt, vreselijke ziekte. Kan me zo goed voorstellen dat het pijn doet om Wammes te laten gaan. Helaas moet je keuzes maken en moeilijke beslissingen nemen als je gezondheid het laat afweten. Laat het een troost zijn te weten dat hij de rest van zijn leven op een fijne plek mag doorbrengen. Dat is iets waar ook niet iedereen die een paard wegdoet op kan rekenen.
Heel veel sterkte meid en probeer vooral veel van Dirkje te genieten zolang dat wel lukt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » ma 10 okt 2011, 15:10

Anita, ik heb het al bijna 16 jaar en eigenlijk gaat het nog best goed.
Maar het wordt steeds een stukkie minder, het is al jaren een angst van mij..........wat als het niet meer gaat?.............en Wammes dan?????????
Er valt nu een last van me af! echt, hoe meer je van zo'n dier houd hoe moeilijker het wordt om het los te laten.
Hij gaf mij ook nog zoveel lol, dat zullen ze in Wanneperveen nog wel gaan merken :)*
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 10 okt 2011, 18:49

wat een goede, maar pijnlijke oplossing Mariël. Super dat hij op zijn geboortegrond oud mag worden en dat Dirkje gezelschap krijgt. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou heel pijnlijk is.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
mirretje

Bericht door mirretje » di 11 okt 2011, 06:23

Dappere en moeilijke beslissing. Maar wel een voor iedereen goede denk ik. Fijn dat je je andere paard zo kan houden. Ik wens je heel veel sterkte met het afscheid van Wammes en je met je ziekte.
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » di 11 okt 2011, 07:44

Dank jullie wel voor jullie lieve reactie's :j
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » di 11 okt 2011, 09:38

Wat een moedige beslissing. Ik weet nog goed toe je met Wammes in training kwam om hem verder door te rijden op de flemming.
Ik weet er alles van dat het echt een kl*te ziekte is!! Mijn mama moet soms ook nog even goed op de rem getrokken worden, omdat zij zich anders ook voorbij loopt.
Fijn dat jullie ook een mooie oplossing voor Dirkje hebben gevonden.
Wammes zal het daar zeker fijn krijgen en je kan altijd gaan knuffelen. Al neemt het niet weg dat je hem ontzettend zal missen!
Sterkte!!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Lies

Bericht door Lies » di 11 okt 2011, 10:31

Wat ontzettend fijn dat het voor jou nu voelt als een 'last' die van je afvalt...
Het afscheid zal moeilijk blijven maar super dat je deze oplossing hebt gevonden. En respect voor die stap terug nemen.. luisteren naar je lijf is niet altijd het makkelijkste en leukste om te doen. Super.
Don't believe everything you think
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 11 okt 2011, 10:44

Wat een ontzettend moeilijke beslissigen.....
Maar ik snap best dat je zekerheid wilt voor jezelf en je dieren en als zich dan zo'n gelegenheid voordoet, waarbij je het netjes kan regelen... Tja...

Maar wat heb jij een super oplossingen voor je paardjes gevonden!
Het is je gegunt dat je ondanks dat er nu veel gaat veranderen je nog jaren kan genieten van ja paarden.

Wammus, van heel ver weg, terug naar zijn roots, om gewoon lekker paard te zijn en oud te worden.
En Dirkje gelukkig nog dichtbij en hopelijk om nog lang van te genieten.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie