Tot we de keuring hadden in Barendrecht, degene die daarbij aanwezig zijn geweest kunnen zich ongetwijfeld het duo schreeuw en krijs nog heel goed herinneren (hoe is het met je oren Leo?). Daar werd mij heel pijnlijk duidelijk dat ik ze teveel samen heb gehouden en ze dus zo aan elkaar zijn gaan klitten dat het onmogelijk was en op het gevaarlijke af om met 1 van de 2 weg te gaan.

Waar we stonden kon ik ze wel apart zetten, maar ik kon er niet eentje veilig op stal zetten om de ander mee te nemen en zo te gaan oefenen met splitsen.
Tel daarbij op dat ik maandag bij een andere baas ga beginnen en dat dit een totaal andere kant op ligt. Het was een "doe het zelf" stal, dus 2 keer per dag moest ik erheen om te voeren. Wordt toch wel een hoop gedoe en omrijden om dat allemaal in het vat te gieten.
Nou staat Dees met Hummer op dezelfde stal als waar wij afgelopen winter hebben kunnen staan uit nood, omdat ze toen niet meer op de wei konden blijven. En daar is het super, grote stallen, veel land, mooie uitrijmogelijkheden en een super grote bak. Het is een Shirestal, dus die bak moet wel groot zijn

Vandaag waren Viv en Andy zo lief om ons te verhuizen

Daar aangekomen ging Vera bij de merries op de wei en Exel bij de ruinen. Nou Exel was al heel snel maatjes met Hummer en een andere pony, die had het helemaal naar zijn zin. Maarja de heren liepen weleens te piepen, waarop in de merrie wei een Vera helemaal uit haar plaat ging en als een leeuwin langs de draad liep te ijsberen. Haar weidegenootjes heeft ze geen blik waardig gekeurd en als 1 van de dames het "lef" had om in de buurt van de draad te komen dan vloog ze erop af.
Na een poosje was de rust wedergekeerd en stond ze toch rustig te grazen, daarop zijn wij de auto's uit gaan pakken en alle spullen op hun plek gaan leggen. Uiteraard daarna nog even gaan kijken, maar het was heel rustig. Ze stond nog wel alleen, maar ze stond te grazen.
Uiteindelijk toch maar weggegaan met de mededeling naar de staleigenaar dat ze maar moesten bellen als het niet zou gaan.
En ja hoor, ben daarstraks gebeld. Vera is onder, over of door de draad gegaan en liep bij de ruinen

Nu staan ze dus op stal met 1 box er tussen, zodat ze eraan kunnen wennen dat ze niet meer dag en nacht samen zijn. Helaas heeft Veer het hiermee dus ook voor Exel verpest, want die staat nu ook binnen.
Ik ben blij dat ik dit besluit heb genomen, want de manier waarop ze ineens aan elkaar zijn gaan kleven is gewoon ongezond geworden.