Grubis, mijn mooie rooie in Roden

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Naisven
Moderator

Grubis, mijn mooie rooie in Roden

Bericht door Naisven » zo 25 sep 2011, 10:29

Hallo allemaal, even een verslagje van ons keuringsdagje in Roden. 's Morgens om kwart over 5 vertrokken naar Janine, want mijn mooie rooie Grubis ging naar de keuring in Roden! Janine en ik hebben elkaar onderweg naar Theun (waar Grubis in de opfok staat) lekker wakkergekletst, dus toen we om kwart voor 8 daar aan kwamen, waren we er ook helemaal klaar voor. Helaas had Esther geen tijd gehad om ook Grubis te knippen, dus ik verwachtte een lange manen, wellicht smerig Fjordje te vinden, maar niets van dit alles! Theun & Ans hadden blijkbaar donderdagavond nog contact gehad met Esther en toen Grubis zelf geknipt, dus het heertje stond er prachtig voor! Hij stond op het landje tegenover het huis, maar was keurig schoon. Hij was ook weer gegroeid en ook in de breedte, dus ik was erg blij om hem weer te zien. Ze vertelden ook dat ze nog met hem geoefend hadden op de straat en dat hij braaf mee liep, ik vond het zooooooooooo lief al die moeite die ze voor hem gedaan hebben!

Dus eerst hun merrie met veulen geladen, waarna de ene ruin die niet mee ging in haar stal moest en Grubis in mijn trailer. Ik verwachtte enorme toestanden, maar hij liep er zo in! Zullen dan toch niet alle rooien en valen donderstralen zijn? Eenmaal onderweg was hij een paar minuten onrustig en daarna stond hij als een huis alleen in de trailer. Op dat moment was ik al trots op m'n ventje! :L

Weer zo'n vijf kwartier gereden en na een wegafsluiting kwamen we uiteindelijk aan bij het keuringsterrein. Eerst maar even bij het merrieveulen Heliantha van Theun en Ank gekeken en die kreeg een keurige A premie met 35 punten. Terwijl ik druk foto's stond te nemen met mijn telefoon (fototoestel vergeten _-:( ) hoorde ik dat nr. 40 en 41 klaar moesten staan.. uh.. Grubis is nr. 40 dus Janine en ik supersnel Grubis gehaald. Inmiddels had hij een groene plek bij z'n staart van het mesten in de trailer en dan tegen de buis wrijven, maar verder zag hij er keurig uit. Het mooie voorbrenghoofdstel van Janine om (echt heel fijn om Janine mee te nemen, die denkt echt aan álles!) en dat stond hem prachtig. Hij liep inderdaad braaf mee naar het keuringsterrein en vond alles bar interessant, zonder ergens van te schrikken.

Na wat heen en weer lopen (en proberen op te stellen voor een mooie foto van Anita, wat ik uiteraard niet echt voor elkaar kreeg :+ ) mochten we de ring in. Een rondje gestapt en de eerste mocht opstellen. Daarna was Grubis aan de beurt. Janine kon ik even niet vinden, dus ringmeester liep er maar achter want... Grubis wilde niet mee :D . Bij het opstellen bleef hij wel netjes staan, maar daarna rondje stappen ging nog, maar de draf zat er niet echt op. Als hij liep, dan stopte hij weer na 2 meter, en zo ging het rondje rond :+ . Toch onwijs blij met m'n jonge guppie.

Zelfs bij het op volgorde plaatsen (toen liep Janna er inmiddels achter, bedankt!), wilde hij eigenlijk niet echt graag lopen. Als-ie een tik op z'n kont kreeg keek hij alleen maar zo van "wat doe jij nou", maar maakte er weinig van. Afijn, uiteindelijk hebben we mogen opstellen en kreeg hij 34 punten. Voor alles een 7 maar voor bespiering een 6 ZWAAR OVERBOUWD.
Hij was inderdaad wel overbouwd, ik was heel blij met de punten en het rode lintje stond hem prima.!

Hieronder een foto uit de collectie van Anita
Afbeelding
Amber_

Re: Grubis, mijn mooie rooie in Roden

Bericht door Amber_ » zo 25 sep 2011, 10:38

Naja.. Logisch toch, overbouwd :D Je wilt die Rode van mij niet zijn, vreselijk :+

Maar toch gefeliciteerd hoor !! :)) Fijn dat hij zo braaf was.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 25 sep 2011, 10:44

Hihi ja idd zwaar overbouwd was idd wel de goede benaming. Maar toch deed ie het super braaf, hij begint voor mijn gevoel ook steeds meer op Garfield te lijken. Zag er eerst echt heel veel Dayenne in, maar nu komen de Rubis genen er door.

En eigenlijk alleen maar mooi dat ie zo braaf was, trailer kent hij natuurlijk ook al wel. Is ie vaak genoeg mee vervoerd... Maar super dat je zo blij met hem bent.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 sep 2011, 12:21

Zitten best leuke foto's tussen van Grubis die ik gemaakt heb. Ben nu aan het uploaden, dus ga maar een kijkje nemen: http://s937.photobucket.com/albums/ad21 ... en%202011/
Echt hartstikke lief van Theun en Ank dat ze je kerel zo hebben voorbereid. Ach en dat draven gaat ie ook heus nog leren, volgend jaar op herhaling?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 25 sep 2011, 15:05

Het is Ans toch??

Theun had mij al gebeld donderdag, en heb je toen ook een sms gestuurd, heb je een nieuw nummer ofzo??
Maar super dat hij zo braaf was, de trailer kent hij uiteraard wel, daar is hij als kleine humpie vaak genoeg in geweest.

Ik heb het helaas niet gezien, al heb ik hem wel voorbij zien komen! Halster stond hem mooi!
Wilde zelf voor hem ook nog een voorbrenghalster in de auto gooien, maar die was ik vergeten, gelukkig had Janine er aan gedacht!!

Je straalde zelf dat hij zo braaf was toen ik je sprak en dat is toch meer waard dan wat minder punten op de keuring, al is 34 eigenlijk ook nog netjes, niets dramatisch in ieder geval, hihi!! En zwaar overbouwd, hij is in de groei, commentaar kan erger, hihi..

Was gezellig dat je er was, heb Janine eigenlijk niet echt gezien, ja in een flits..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 25 sep 2011, 15:24

Wat een geweldige mensen waar Grubis in de opfok staat +:)+
En natuurlijk gefeliciteerd met zijn punten, dat ene puntje haalt hij gewoon volgend jaar.

Wordt nu wel een keer tijd dat we hem in het echt gaan zien :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 25 sep 2011, 16:19

@ Esther: Het is idd Ans....;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 25 sep 2011, 16:42

Grubis was idd. erg braaf!! Beetje te braaf in de ring, luxeprobleem hoor Marieke :D
Gefeliciteerd, nette punten! Die A-premie zit er wel in als hij eenmaal een beetje in z'n lijf is gegroeid :)
Woudina vond Grubis ook erg leuk trouwens toen je langs de bak kwam. Ze ging even mooi op d'r achterbenen hihi.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Dennis

Bericht door Dennis » zo 25 sep 2011, 19:38

Gefeliciteerd, zijn toch mooie voldoendes en Grubis heeft weer een hoop geleerd
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 25 sep 2011, 19:51

Grubis is weer een ervaring rijker,
volgende keer komen de punten wel,zodra hij groter word.
Verder toch een net lijstje :j
janna schreef:, hij begint voor mijn gevoel ook steeds meer op Garfield te lijken. Zag er eerst echt heel veel Dayenne in, maar nu komen de Rubis genen er door.
Zal zo eens de foto's van Anita bekijken,ben nu wel nieuwschierig :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Charret

Bericht door Charret » zo 25 sep 2011, 19:53

Rooien en valen bint donderstralen, maar Marieke die van jou zeker niet! Wat een brave vent heb je daar.
Ik vond het zo mooi om je daar op dat terrein rond te zien lopen met een smile van oor tot oor :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 25 sep 2011, 19:57

Ja, ik was echt supertrots dat-ie zo braaf is (hopelijk blijft dat zo). Ik zoek hard in de foto's van Anita, jemig die heeft een boel foto's gemaakt!
Charret

Bericht door Charret » zo 25 sep 2011, 20:04

Pagina 17 vind je er al een stel Marieke. En dan heeft Es er ook nog een paar voor je.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 25 sep 2011, 20:04

Ik ben weer helemaal happy :L :L
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 25 sep 2011, 20:54

Knappe Grubis, het paard met de leukste naam ever :D
Volgende keer 35 of meer punten, komt helemaal goed *o/*
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 sep 2011, 21:27

Naisven schreef:Ja, ik was echt supertrots dat-ie zo braaf is (hopelijk blijft dat zo). Ik zoek hard in de foto's van Anita, jemig die heeft een boel foto's gemaakt!
:j :j 1101 om precies te zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 26 sep 2011, 04:21

Jahoor daar is die roze (of was het rooie in dit geval?) wolk :D
Eindelijk weer eens een pic van t ventje.

Ach en dat overbouwd, zou me meer zorgen maken alssie dat op dit moment niet was :D Als dat de enige bemerking was dan is die volgend jaar ook van zn protocol verdwenen hihihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » ma 26 sep 2011, 15:17

Fijn dat hij zo braaf was! De volgende keer haalt hij vast wel 35 pnt.
Odette&Fenna
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 26 sep 2011, 15:26

dat overbouwd is idd niet zo belangrijk bij een paard in de groei, verder allemaal 7-ens dus volgend jaar minimaal 35 punten, toch?
kan me voorstellen dat je helemaal trots op hem bent hoor Marieke, zo jong en dan zo braaf geweest +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 26 sep 2011, 15:31

Hele nette punten zo als ik de foto bekijk Marieke. Gefeliciteerd! Hij is nu echt nog een lekker jonge gup in de groei.
Top dat hij ook nog eens onwijs braaf was...ook jou dag kon niet meer stuk!
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie