Hallo allemaal, even een verslagje van ons keuringsdagje in Roden. 's Morgens om kwart over 5 vertrokken naar Janine, want mijn mooie rooie Grubis ging naar de keuring in Roden! Janine en ik hebben elkaar onderweg naar Theun (waar Grubis in de opfok staat) lekker wakkergekletst, dus toen we om kwart voor 8 daar aan kwamen, waren we er ook helemaal klaar voor. Helaas had Esther geen tijd gehad om ook Grubis te knippen, dus ik verwachtte een lange manen, wellicht smerig Fjordje te vinden, maar niets van dit alles! Theun & Ans hadden blijkbaar donderdagavond nog contact gehad met Esther en toen Grubis zelf geknipt, dus het heertje stond er prachtig voor! Hij stond op het landje tegenover het huis, maar was keurig schoon. Hij was ook weer gegroeid en ook in de breedte, dus ik was erg blij om hem weer te zien. Ze vertelden ook dat ze nog met hem geoefend hadden op de straat en dat hij braaf mee liep, ik vond het zooooooooooo lief al die moeite die ze voor hem gedaan hebben!
Dus eerst hun merrie met veulen geladen, waarna de ene ruin die niet mee ging in haar stal moest en Grubis in mijn trailer. Ik verwachtte enorme toestanden, maar hij liep er zo in! Zullen dan toch niet alle rooien en valen donderstralen zijn? Eenmaal onderweg was hij een paar minuten onrustig en daarna stond hij als een huis alleen in de trailer. Op dat moment was ik al trots op m'n ventje!
Weer zo'n vijf kwartier gereden en na een wegafsluiting kwamen we uiteindelijk aan bij het keuringsterrein. Eerst maar even bij het merrieveulen Heliantha van Theun en Ank gekeken en die kreeg een keurige A premie met 35 punten. Terwijl ik druk foto's stond te nemen met mijn telefoon (fototoestel vergeten

) hoorde ik dat nr. 40 en 41 klaar moesten staan.. uh.. Grubis is nr. 40 dus Janine en ik supersnel Grubis gehaald. Inmiddels had hij een groene plek bij z'n staart van het mesten in de trailer en dan tegen de buis wrijven, maar verder zag hij er keurig uit. Het mooie voorbrenghoofdstel van Janine om (echt heel fijn om Janine mee te nemen, die denkt echt aan álles!) en dat stond hem prachtig. Hij liep inderdaad braaf mee naar het keuringsterrein en vond alles bar interessant, zonder ergens van te schrikken.
Na wat heen en weer lopen (en proberen op te stellen voor een mooie foto van Anita, wat ik uiteraard niet echt voor elkaar kreeg

) mochten we de ring in. Een rondje gestapt en de eerste mocht opstellen. Daarna was Grubis aan de beurt. Janine kon ik even niet vinden, dus ringmeester liep er maar achter want... Grubis wilde niet mee

. Bij het opstellen bleef hij wel netjes staan, maar daarna rondje stappen ging nog, maar de draf zat er niet echt op. Als hij liep, dan stopte hij weer na 2 meter, en zo ging het rondje rond

. Toch onwijs blij met m'n jonge guppie.
Zelfs bij het op volgorde plaatsen (toen liep Janna er inmiddels achter, bedankt!), wilde hij eigenlijk niet echt graag lopen. Als-ie een tik op z'n kont kreeg keek hij alleen maar zo van "wat doe jij nou", maar maakte er weinig van. Afijn, uiteindelijk hebben we mogen opstellen en kreeg hij 34 punten. Voor alles een 7 maar voor bespiering een 6 ZWAAR OVERBOUWD.
Hij was inderdaad wel overbouwd, ik was heel blij met de punten en het rode lintje stond hem prima.!
Hieronder een foto uit de collectie van Anita