ik kwam vanavond op stal en zag dat die van mij nog hooi in de ruif hadden, maar ze stonden naar me te gillen. Dus ik zei tegen ze dat ze niet moesten gillen, omdat ze van stalgenootje hooi hadden gehad. Waarop stalgenoot zei dat ze nog niks had gegeven en dat waarschijnlijk onze andere stalgenoot dat dan had gedaan.
Kijk ik nog eens goed, zie ik dat de hooiruif (die van metaal is) tegen de stroomdraad aanstaat. Eerst even ander eten gegeven, hooiruif een schop gegeven dat ie van de draad los is en 'm weer goed op de pallet gezet. Hooi erbij gegooid en ik wilde poep gaan scheppen. Lopen ze na het eten naar de hooiruif en gaan weer staan gillen en maar draaien bij die hooiruif, maar niet eten.
Hebben ze waarschijnlijk een optater gehad toen die ruif tegen de stroomdraad stond en nou durven ze niet meer uit de ruif te eten

Ik ben bij de ruif gaan staan en heb hooi gepakt om ze te lokken, maar dichter dan een meter vanaf de ruif kreeg ik ze niet. Nou kan ik een "klepje" open gooien, zodat ze een soort inhammetje hebben en ze dus makkelijker in de hooiruif kunnen. Die heb ik altijd dicht, want als ie open is gaat Exel gewoon doodleuk in de hooiruif staan, zodat de pallet kapot gaat en Cathy en ik hebben hem ook al eens met 2 benen in de ruif aangetroffen. Stond toen te wachten tot wij hem kwamen helpen. Maar goed ik heb dat klepje open gegooid, maar ook toen wilden ze niet in de buurt komen. Hooi er wat over gegooid, wat ze direct gingen eten, maar toen dat van de grond op was liepen ze weer te drentelen bij die ruif.
Ik heb het er maar uit gehaald en in hun andere voerbak gegooid, vraag me af hoe we dit op moeten gaan lossen