Zadelleed
Zadelleed
IK WORD GILLEND GEK!
Zoooo dat moest er uit.. ik heb vorig jaar een 2de hands zadel gekocht en aan laten passen door harry van den bosch.
Ik geloof dat deze man er verstand van heeft.
Alleen kan nu wel merken dat mijn houding na iets minder dan een jaar veranderd is, ik belast mijn onderrug te veel om recht op te zitten, zadel kiept naar achter en knelt te veel op zijn schouders.
Ik heb elke week les en haar viel op dat zadel steeds rotter gaat liggen, klappen van de achter kant en dat amon-dhay moeilijk kan ontspannen.
Dus vandaag zonder beugels gereden zodat ik moest zitten en me nog meer moeten inspannen als normaal om de druk voor eraf te halen.
En ja hoor meneer ontspant en loopt direct nagevelijk, kon wel janken!
heb nu een springzadel in bruikleen van mijn instructrice, deze zit met een bontje iets minder knellend dan mijn huidige.. en dan kijken of het beter wordt.
Nu twijfel ik of ik de oude zadelmaker langs zal laten komen, of met stalgenoten mijn zadel door hulsebos zal laten nakijken en zal laten opvullen maar dit is pas eind juni.
Ik zit echt met mijn handen in het haar!
thnx voor het lezen lieve mensen!
Zoooo dat moest er uit.. ik heb vorig jaar een 2de hands zadel gekocht en aan laten passen door harry van den bosch.
Ik geloof dat deze man er verstand van heeft.
Alleen kan nu wel merken dat mijn houding na iets minder dan een jaar veranderd is, ik belast mijn onderrug te veel om recht op te zitten, zadel kiept naar achter en knelt te veel op zijn schouders.
Ik heb elke week les en haar viel op dat zadel steeds rotter gaat liggen, klappen van de achter kant en dat amon-dhay moeilijk kan ontspannen.
Dus vandaag zonder beugels gereden zodat ik moest zitten en me nog meer moeten inspannen als normaal om de druk voor eraf te halen.
En ja hoor meneer ontspant en loopt direct nagevelijk, kon wel janken!
heb nu een springzadel in bruikleen van mijn instructrice, deze zit met een bontje iets minder knellend dan mijn huidige.. en dan kijken of het beter wordt.
Nu twijfel ik of ik de oude zadelmaker langs zal laten komen, of met stalgenoten mijn zadel door hulsebos zal laten nakijken en zal laten opvullen maar dit is pas eind juni.
Ik zit echt met mijn handen in het haar!
thnx voor het lezen lieve mensen!
Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

Re: Zadelleed
Heel herkenbaar..
Eneeeh er zijn meer zadelmakers dan jouw huidige en Hulsebos hoor.
Eneeeh er zijn meer zadelmakers dan jouw huidige en Hulsebos hoor.
- kristelhans
Oohhww wat naar voor je! Ik zou even rondkijken naar iemand anders...of wachten tot eind juni, als je goede verhalen over Hulsebosch hoort..en dan tot die tijd rustig aan doen.. wat een gedoe zeg! Sterkte ermee..
- Machteld&Falco
Paarden veranderen ook gewoon. Kan best zijn dat je zadel in het begin wel goed paste en dat hij breder geworden is op zijn schouders. Gewoon even rondkijken naar zadelmakers in je buurt. Wat Viv zegt: er zijn er meer dan twee hoor 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Iets minder dan een jaar is wel een lange tijd, zeker voor een jonger dier, het kan zomaar zijn dat hij onwijs verandert is. Daar zou ik niet gek van staan te kijken.
Ik weet iemand die ook problemen heeft gehad met Harry van de Bosch, maar ken meer mensen die er altijd erg tevreden over waren, ook ik zelf.. Dus waar dat hem in zit..
Ik weet iemand die ook problemen heeft gehad met Harry van de Bosch, maar ken meer mensen die er altijd erg tevreden over waren, ook ik zelf.. Dus waar dat hem in zit..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Heel herkenbaar! Houd er maar rekening mee dat hij nog meer zal gaan veranderen. Ben inmiddels zelf met mijn 4e zadel bezig in 3 jaar tijd, goed passend zadel is zo belangrijk! Ik zou verder kijken en een afspraak met een zadelmaker maken.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Herkenbaar, wat vervelend zeg! Werden paarden maar geboren met een bijbehorend zadeltje op hun rug, dat gewoon mee verandert met de groei...
Zoals de anderen al zeggen: het kan heel goed dat hij veranderd is. Ben hier ook met m'n vierde zadel in 1,5 jaar tijd bezig voor mijn B-tje.
Hoeft dus zeker niet perse aan je zadelmaker te liggen. Ik ken de beste man niet dus kan ook zeker geen oordeel vellen, maar kan je alleen maar heel veel succes wensen bij je zoektocht!
Zoals de anderen al zeggen: het kan heel goed dat hij veranderd is. Ben hier ook met m'n vierde zadel in 1,5 jaar tijd bezig voor mijn B-tje.
Hoeft dus zeker niet perse aan je zadelmaker te liggen. Ik ken de beste man niet dus kan ook zeker geen oordeel vellen, maar kan je alleen maar heel veel succes wensen bij je zoektocht!
Ik ben zelf ook iemand die ontzettend veel zadelproblemen heeft. Ook ik heb nog geen goedpassend zadel voor Alinde kunnen vinden.
Ik ken deze zadelmaker in kwestie wel. Een kundige man, maar ook ik heb mijn twijfels bij hem. Ik hoor ontzettend veel goede verhalen over hem en hij kan dingen wel goed uitleggen en overbrengen, zodat je er niet om heen kan om hem gelijk te geven, maar een goed zadel heb ik nog niet...
Ik ken deze zadelmaker in kwestie wel. Een kundige man, maar ook ik heb mijn twijfels bij hem. Ik hoor ontzettend veel goede verhalen over hem en hij kan dingen wel goed uitleggen en overbrengen, zodat je er niet om heen kan om hem gelijk te geven, maar een goed zadel heb ik nog niet...
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Hulsebos zou ik maar helemaal niet bellen
Je paard kan best veranderd zijn in de bespiering. Ik zou gewoon de zadelmaker laten komen die het heeft aangemeten voor je.

Je paard kan best veranderd zijn in de bespiering. Ik zou gewoon de zadelmaker laten komen die het heeft aangemeten voor je.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

In Groningen zit ook een goede zadelmaker; Kootstra. Kan heel goed zadels aanpassen maar is wel een beetje STubben georienteerd.
In Oldemarkt zit ook een goede, Tom van de Brink.
http://www.tuigentom.nl
http://www.tuigentom.nl
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Heel herkenbaar verhaal, bij mijn fjordje heb ik het voorlopig maar opgegeven om een passend zadel te vinden.
Ik ga voor haar binnenkort maar een BBP kopen, niks geen schuivende, niet passende zadels meer.
Ik ga voor haar binnenkort maar een BBP kopen, niks geen schuivende, niet passende zadels meer.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Nou dit gevoel heb ik dus ook bij deze man, hij voelt hier en daar en zegt dan hij moet bijgevult worden links.. gooit zadel inde auto en de volgende dag kon ik hem ophalen, maar of het daadwerkelijk ook goed heeft gelegen?!?Lisa schreef:Ik ken deze zadelmaker in kwestie wel. Een kundige man, maar ook ik heb mijn twijfels bij hem. Ik hoor ontzettend veel goede verhalen over hem en hij kan dingen wel goed uitleggen en overbrengen, zodat je er niet om heen kan om hem gelijk te geven, maar een goed zadel heb ik nog niet...
Is dit helemaal een drama? wat is jouwn ervaring?Krista schreef:Hulsebos zou ik maar helemaal niet bellen![]()
Maar thnx iedereen voor de reacties!! ik ga zeker even verder kijken!
Amon-dhay mijn Schatje!! 

Zadels blijft een lastig verhaal. Ik ben echt supertevreden (en dat wil icm een zadelmaker wat zeggen hihi..) met Herman de Bunt van de country mill. Grootste obstakel voor jullie wordt dan denk ik echter de afstand, Assen-Nijkerk ligt nu niet direct dicht bij elkaar in de buurt.
Voor mij is het ook ruim een uur rijden, maar ben dichter bij huis nog niet dezelfde kunde en kennis tegen gekomen in combinatie met de hoeveelheid verschillende nieuwe en 2ehands zadels.
Voor mij is het ook ruim een uur rijden, maar ben dichter bij huis nog niet dezelfde kunde en kennis tegen gekomen in combinatie met de hoeveelheid verschillende nieuwe en 2ehands zadels.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Kan er ook over meepraten,
zadel wat bij m,n 5 jarige vorig jaar nog goed lag,staat nu op marktplaats
intussen heb ik een torowgood,en die past prima.
zadel wat bij m,n 5 jarige vorig jaar nog goed lag,staat nu op marktplaats
intussen heb ik een torowgood,en die past prima.
Lastig, zadelleed...
Ik ben er nu sinds twee jaar vanaf, sinds ik een WoW zadel heb
Bij zadels moet je ook altijd op je gevoel afgaan bij iemand, voelt het niet goed? Vooral niet mee in zee gaan dan,
je gevoel zit er niet voor niets!
Sowieso zou ik mijn twijfels hebben als je zadel opgevuld wordt, maar niet afgepast
Ik ben er nu sinds twee jaar vanaf, sinds ik een WoW zadel heb

Bij zadels moet je ook altijd op je gevoel afgaan bij iemand, voelt het niet goed? Vooral niet mee in zee gaan dan,
je gevoel zit er niet voor niets!
Sowieso zou ik mijn twijfels hebben als je zadel opgevuld wordt, maar niet afgepast

Nou sorry Ing maar WOW fitters zijn mogelijk nog erger dan de reguliere zadelpassers/makers. En helemaal alssie verkeerd wordt aangemeten en je moet nog een godsvermogen uitgeven voor de juiste onderdelen. Dat is iets wat mij nog steeds tegenhoudt om een WOW aan te schaffen. Want even inruilen of verkopen als hij niet past is nagenoeg geen optie (al zijn er mensen die het doen en de gok nemen met een 2e hands).
Maar ben het met je eens, afpassen moet bij je paard gebeuren niet tig km verderop. Er zijn maar weinig zadelmakers die dat kunnen hoor.
Maar ben het met je eens, afpassen moet bij je paard gebeuren niet tig km verderop. Er zijn maar weinig zadelmakers die dat kunnen hoor.
Viv, dat is lang niet bij iedereen zo 
Ik ken legio mensen met WoW die nergens problemen mee hebben hoor
Bovendien geef ik alleen mijn ervaring hierboven.
Trouwens, ik heb ook twee wow's versleten hoor, Buddy zijn rug was echt week en na een half jaartje rijden met de wow was zijn rug aanzienlijk sterker en had hij ook andere kussens nodig, gewoon kunnen omruilen zonder bij te betalen
Zo zijn er meer van zulke verhalen, maar die vallen denk ik minder op bij mensen die er wel pech mee hebben 

Ik ken legio mensen met WoW die nergens problemen mee hebben hoor

Bovendien geef ik alleen mijn ervaring hierboven.
Trouwens, ik heb ook twee wow's versleten hoor, Buddy zijn rug was echt week en na een half jaartje rijden met de wow was zijn rug aanzienlijk sterker en had hij ook andere kussens nodig, gewoon kunnen omruilen zonder bij te betalen

Tsja maar als ik zo de WOW-topics op bokt lees dan denk ik toch nog ff wat langer over na, kun je beter het flairsysteem in je huidige zadel laten bouwen das een handigere optie denk ik.
Ben overigens wel WOWfan hoor, niks mis met het zadel zelf, maar qua fitters is het echt zoeken met een kaarsje, nog meer dan bij reguliere zadelmakers. En dat opgeteld bij de prijs.....
Ben overigens wel WOWfan hoor, niks mis met het zadel zelf, maar qua fitters is het echt zoeken met een kaarsje, nog meer dan bij reguliere zadelmakers. En dat opgeteld bij de prijs.....
Als je de goede wilt, kan ik je wel tippen hoor 
Ik lees die topics op bokt ook hoor, vind het vervelend dat er idd fitters zijn die hun werk niet goed doen, zonde van het concept! Gelukkig zijn er ook positieve topics
Maar gelukkig zijn er ook goede
alleen gaan die verhalen altijd minder hard.
Ben daar zelf ook schuldig aan, heb weinig zin om mijn goede ervaring te delen
Wat voor zadel heb je nu dan?

Ik lees die topics op bokt ook hoor, vind het vervelend dat er idd fitters zijn die hun werk niet goed doen, zonde van het concept! Gelukkig zijn er ook positieve topics

Maar gelukkig zijn er ook goede

Ben daar zelf ook schuldig aan, heb weinig zin om mijn goede ervaring te delen

Wat voor zadel heb je nu dan?