Dilemma bailey kopen?
- nadinefjorden
Dilemma bailey kopen?
Sinds vorige week een bijrijdFjord bailey :-) eigenaar is eergister haar paard verloren aan een hart stilstand, ik dacht meteen daar gaat mijn Fjord. Maar in tegendeel. T meisje waar hij van is wil m verkopen, ze heeft een kind en zat er al over na te denken bailey te verloren, nu haar andere paard is overleden weet ze zeker dat ze bailey wil verkopen, en aan mij de vraag of ik m wil kopen help ik weet t niet
Re: Dilemma bailey kopen?
Als je het een leuk dier vindt zeker doen! Ik las in een ander topic dat je met de stokmaat zat. Maar dat moet volgens mij zat gaan.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik zou, voordat je een beslissing neemt, eerst nog bij die andere gaan kijken. Daar had je een goed gevoel bij.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Ging je nog bij een andere fjord kijken? Dacht dat ik wat had gelezen dat je daar veel van verwachtte, is dat afgeketst?
Als het goed klikt tussen jullie en hij geschikt voor jouw doel, waarom niet he!?
Als het goed klikt tussen jullie en hij geschikt voor jouw doel, waarom niet he!?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ja, ik zou nu geen overhaaste belissing nemen..
Je vindt Bailey leuk, maar echt 100% zeker om hem te kopen ben je niet. Bedoel, anders vraag je het niet ? (Overigens bedoel ik dit niet bot hoor
) Misschien zoals Anna zegt, eerst lekker bij andere Fjordjes kijken. Wie weet vind je daar wel een echte klik mee, en anders doe je eerst Bailey op proef
? Dan heb je net wat meer tijd om te kijken of je hem al wilt kopen
.
Je vindt Bailey leuk, maar echt 100% zeker om hem te kopen ben je niet. Bedoel, anders vraag je het niet ? (Overigens bedoel ik dit niet bot hoor

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
In je andere topic was je vrij stellig dat je hem niet wilde kopen omdat hij, naast dat je hem wat te klein vond, ook een lichte vorm van cornage had. Die stokmaat lijkt me nou niet zo'n probleem, bij een Fjord past het al snel door de lichaamsbouw. Maar aan een paard wat iets mankeert zou ik toch niet gaan beginnen. Je hebt je portie wel gehad toch wat dat aangaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nadinefjorden
Ik heb al een tijdje geleden afgesproken om bij coen te gaan kijken, dit ga ik in april dan ook eerst doen. Bailey zou ik tot augustus op proef mogen dus wacht met beslissen tot ik bij coen geweest ben
Even rustig over nadenken Dien.
Ik vond Bailey zo vanaf de foto wel een erg leuk dier!
Lichte cornage vormt geen belemmering in ieder geval.
Je kunt hem altijd op proef nemen toch?
Weet niet, ik zag er wel iets van Yaar in..
Ik vond Bailey zo vanaf de foto wel een erg leuk dier!
Lichte cornage vormt geen belemmering in ieder geval.
Je kunt hem altijd op proef nemen toch?
Weet niet, ik zag er wel iets van Yaar in..

- rocky&moby
Ik zou eerst eens bij de andere fjord gaan kijken, hoe is je gevoel daar dan bij?
Ondertussen kan je Bailey even verder leren kennen en zien hoe dat gaat.
Vanaf de foto lijkt hij leuk maar zoals kelly hierboven zegt zou ik mee oppassen, ik dacht ooit ook een tweede versie van te kopen en dat is niet eerlijk voor een dier. Ze hebben allemaal een ander karakter en persoonlijkheid.
Ik zou goed rondkijken, ook eens wat andere paarden bekijken en dan zien hoe je gevoel bij ze is.
Ondertussen kan je Bailey even verder leren kennen en zien hoe dat gaat.
Vanaf de foto lijkt hij leuk maar zoals kelly hierboven zegt zou ik mee oppassen, ik dacht ooit ook een tweede versie van te kopen en dat is niet eerlijk voor een dier. Ze hebben allemaal een ander karakter en persoonlijkheid.
Ik zou goed rondkijken, ook eens wat andere paarden bekijken en dan zien hoe je gevoel bij ze is.
- nadinefjorden
Qua rijden is het precies Yara in t begin. Yara was ook zes toen ik haar kocht, karakter van b is heel anders veel rustiger in de omgang. B ziet er op t moment niet uit net als Yaar in t begin. Hij straalt een soort rust uit alsof hij voelt dat ik nog verdriet heb heel apart. Apart is ook dat mijn hond bailey heet en de laatste letter de y is van Yara, ja zo denk ik dan ook weer omdat ik daar gewoon in geloof. Ik kan m de hele zomer gewoon rijden en dus leren kennen
sommige dingen moeten soms gewoon zo zijn, ik zou er nog over nadenken maar als je jezelf nader tot m voelt groeien en er een fijn gevoel bij hebt, doen!
Ik zou hem iig een kans geven en even navragen bij de DA wat voor belemmering cornage kan hebben (kan het erger worden, isie er al aan geopereerd, wat kost zo'n operatie evt enz enz).
En ik spreek uit ervaring dat een fjord vanaf de foto niet altijd even leuk hoeft te zijn in het eggie. Dus hou alle opties open.
En ik spreek uit ervaring dat een fjord vanaf de foto niet altijd even leuk hoeft te zijn in het eggie. Dus hou alle opties open.
Ik vind iig dat hij zo vanaf de foto een zeer guitig bekkie heeft!
Op Perla vond ik je ook altijd mooi staan en die is ook maar 1.40m
Je bent niet zo groot dus dat scheelt
Op Perla vond ik je ook altijd mooi staan en die is ook maar 1.40m
Je bent niet zo groot dus dat scheelt

- nadinefjorden
T is een apart dier op de één of andere manier, nu is ie gewoon echt lelijk, niet geknipt half geschoren helemaal scheef, maar toen ik fotos van een geknipte en mooi geschoren bailey zag dacht ik Wow daar zit wel wat moois in, Yara is bij mij ook veranderd in een mooie zwaan :-) ik ga er morgen weer heen om te kijken wat ze precies wil enz. Misschien neem ik m één maand op proef dat kan nooit kwaad
- Ilonka
Ik zou zeker willen weten of het cornage is of niet. Voor mij zou dat namelijk wél een reden zijn om hem niet te kopen. Ik ken een paard met cornage en die kan dus echt niet uit de voeten in de endurance, krijgen het veel te benauwd omdat ze 'geen lucht' krijgt bij grote inspanning. Als dit paard recreatief bereden zou worden is er waarschijnlijk geen probleem maar 3 uur draven en een beetje lastige ondergrond lukt niet. Ik heb geen idee hoe dat zit als je wil dressuren.
Van de foto's van ik Bailey een aansprekend dier. Zijn hoogte lijkt me in elk geval geen belemmering. Ilonk is 1.42 en Brass 1.38 en ik ben zelf 174 en dat gaat prima vind ik.
Van de foto's van ik Bailey een aansprekend dier. Zijn hoogte lijkt me in elk geval geen belemmering. Ilonk is 1.42 en Brass 1.38 en ik ben zelf 174 en dat gaat prima vind ik.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Het paard van mijn vriend heeft cornage in de ergste vorm.Ilonka schreef:Ik zou zeker willen weten of het cornage is of niet. Voor mij zou dat namelijk wél een reden zijn om hem niet te kopen. Ik ken een paard met cornage en die kan dus echt niet uit de voeten in de endurance, krijgen het veel te benauwd omdat ze 'geen lucht' krijgt bij grote inspanning. Als dit paard recreatief bereden zou worden is er waarschijnlijk geen probleem maar 3 uur draven en een beetje lastige ondergrond lukt niet. Ik heb geen idee hoe dat zit als je wil dressuren.
We hebben hem op Utrecht laten testen voor sportpaard.
En daar kwam uit dat hij meer dan voldoende lucht binnen haalde en ook krachtige genoeg weer uit kon blazen.
Bij hem is het dus totaal geen probleem.
Wellicht scheelt dit per paard.
Na een operatie verdwijt het sowieso.

Maar wie zit er nou op een operatie te wachten direct na aanschaf van een paard voor een probleem waarvan je het bestaan al wist.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nee je begrijpt me niet goedAnita45 schreef:Maar wie zit er nou op een operatie te wachten direct na aanschaf van een paard voor een probleem waarvan je het bestaan al wist.

Ik zeg dat een paard helemaal geen last hoeft te hebben van cornage.
Die operatie is meer voor degene die de endurance rijdt met die cornaar.
Maar onze cornaar loopt gerust lange tijd achter elkaar zonder er last van te hebben.
Maar vooralsnog vraag ik me af of het cornage is of dat het paard een kokergeluid maakt.

Ik zou hem iig wel helemaal laten keuren en evt. zo'n onderzoek laten doen waar Kelly over schreef.
Als hij er geen last van heeft is het geen probleem natuurlijk, maar niemand gunt je nog een paard waar je weer zoveel problemen en verdriet om hebt.
Denk dat je goed je doel voor ogen moet houden. Ik ken je natuurlijk niet, maar volgens mij ligt jouw hart bij de dressuur en dan zou ik toch zeker naar een paardje kijken dat nu geen rood licht krijgt om ooit Z te gaan rijden ofzo. Er kan later altijd nog wat gebeuren, maar zou nu iig kiezen voor een paard wat er wel geschikt voor is.
Als hij er geen last van heeft is het geen probleem natuurlijk, maar niemand gunt je nog een paard waar je weer zoveel problemen en verdriet om hebt.
Denk dat je goed je doel voor ogen moet houden. Ik ken je natuurlijk niet, maar volgens mij ligt jouw hart bij de dressuur en dan zou ik toch zeker naar een paardje kijken dat nu geen rood licht krijgt om ooit Z te gaan rijden ofzo. Er kan later altijd nog wat gebeuren, maar zou nu iig kiezen voor een paard wat er wel geschikt voor is.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik denk dat jullie dan geluk hebben dat het paard van je vriend niet geopereerd hoeft te worden want als ik het verhaal van de Bokt Wiki lees is het bij een ernstige vorm toch wel nodig om te opereren.
De enige manier om het geluid te stoppen is door middel van een operatie. Wanneer het geen ernstige cornage is, is het niet perse nodig om het paard hiervoor te behandelen. Of een paard wel of niet wordt geopereerd is afhankelijk van de ernst en de prestaties die het paard moet leveren.
Er zijn meerdere soorten operaties:
Verwijderen van de twee membraneuze zakken net achter de stembanden. Er zal geen geluid meer te horen zijn maar de luchtwegobstructie blijft aanwezig, waardoor het paard nog steeds een verminderde luchtstroom naar de longen zal hebben.
De verlamde stemband opzij trekken en daar houden. De luchtweg wordt hierbij wel groter, maar er bestaat een gevaar dat voedseldeeltjes via de larynx in de longen komen. Dit kan weer chronisch hoesten opwekken.
Opmerking: een cornage-operatie staat op de lijst van verboden operaties van het Ministerie van Landbouw, tenzij het welzijn van het paard ernstig in gevaar komt.
De enige manier om het geluid te stoppen is door middel van een operatie. Wanneer het geen ernstige cornage is, is het niet perse nodig om het paard hiervoor te behandelen. Of een paard wel of niet wordt geopereerd is afhankelijk van de ernst en de prestaties die het paard moet leveren.
Er zijn meerdere soorten operaties:
Verwijderen van de twee membraneuze zakken net achter de stembanden. Er zal geen geluid meer te horen zijn maar de luchtwegobstructie blijft aanwezig, waardoor het paard nog steeds een verminderde luchtstroom naar de longen zal hebben.
De verlamde stemband opzij trekken en daar houden. De luchtweg wordt hierbij wel groter, maar er bestaat een gevaar dat voedseldeeltjes via de larynx in de longen komen. Dit kan weer chronisch hoesten opwekken.
Opmerking: een cornage-operatie staat op de lijst van verboden operaties van het Ministerie van Landbouw, tenzij het welzijn van het paard ernstig in gevaar komt.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco