16 maart 2010 de dag die ik niet gauw vergeet, ik kwam s' middags aan op stal en ik zag je liggen in de bak en dacht dit is niet goed dierenarts gebelt en ik ben met je gaan gaan wandelen.
Toen de dierenarts kwam 2 spuiten gekregen en daar moest je van opknappen, maar helaas je knapte niet op het ging alleen maar slechter dus de dierenarts kwam weer.
Weer een spuit gekregen en ik moest bellen om 20.00 uur als het niet beter ging, en het ging niet beter je meste niet en je urine was donker van kleur dat was niet goed en je had veel pijn je oren en hoeven werden koud dus dat was een slecht teken.
Toen de dierenarts kwam was er nog maar 1 ding wat ik kon doen je uit je lijden verlossen wat was dat moeilijk zo'n beslissing maar ik moest ik kon niet anders ik moest het doen ook al wilde ik het niet.
Ik heb staan schreeuwen en huilen ik wil dit niet ik wil je niet kwijt maar er was geen weg om je beter te krijgen dus ik had geen keus.
Ik werd even alleen gelaten door de dierenarts om afscheid te nemen ik heb je geknuffeld en tegen je gepraat heb je bedankt voor de fijne tijd samen.
Toen was het moment daar we hebben een plek gezocht waar je rustig kon gaan slapen en je vrienden in de bak gezet dat ze het konden zien wat er met je ging gebeuren.
Je grootste maatje stond de hele tijd te kijken en zo nam hij afscheid van jou na 25 jaar elkaar te hebben gekend was dat een triest gezicht.
Je bent heel rustig gegaan we zijn bij je gebleven en hebben je nog geknuffeld tot de laatste zucht.
Fedor ik mis je nog elke dag, je was een geweldig paard zo eerlijk zo recht door zee ik ben blij dat je doorleeft op stal je dochter en je kleindochter hebben we nog en die hebben allebei jou fijne karakter dus vergeten doen we je nooit.
Een van de laatste foto's van Fedor

4 oktober 2009 de dag dat Fjellko kwam je kleine vriendje.

Samen spelen in de sneeuw met je allegrootste vrien Foss

Op je 18 jarige leeftijd hebben we nog de menwedstrijd gewonnen, de dressuur en de vaardigheid we lieten de wedstrijd ruiters achter ons zelfs de nederlands kampioen.

Fedor je was mijn topper in alles in je karakter en in het gebruik je heb mij geen dag in de steek gelaten dus daarom was het zo moeilijk om jou te laten gaan.
Ik mis je lieve Fedor.