Dani's losse achterbeentjes...
Dani's losse achterbeentjes...
Op eerste kerstdag stond Dani lekker in de paddock. Mijn pennymeisje had afgesproken met een andere stalgenoot (Lianne) dat zij Dani uit de paddock zou halen en in haar stal zou zetten. Dus Lianne loopt met Dani en ineens schrikt Dani en springt vooruit. Lianne liet Dani los en vervolgens trapte Dani Lianne! Gevolg: een gebroken arm! Het was geen nette breuk en daarom moest Lianne geopereerd worden om stalen plaatjes op het bot te bevestigen, wat op tweede kerstdag gebeurde. Ik kan er natuurlijk niks aan doen, maar vind het wel heel naar voor Lianne! Gelukkig is ze erg nuchter en zegt 'ja kan gebeuren hoor'.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Machteld&Falco
Re: Dani's losse achterbeentjes...
Woeps... Niet lief van Dani, maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen. Leuke manier om Kerst te vieren is natuurlijk wel anders...
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- rocky&moby
als het uit schrik ging kan zoiets gebeuren maar wel vervelend..
meisje misschien een leuk kaartje sturen, snap dat het even niet leuk is voor jou je voelt je toch schuldig.
meisje misschien een leuk kaartje sturen, snap dat het even niet leuk is voor jou je voelt je toch schuldig.
Je kunt er inderdaad niets aan doen maar vervelende is dat je wel aansprakelijk bent en haar baas de kosten op jouw kan verhalen.
Heb je gecheckt of jouw verzekering dit dekt?
toestand hoor..
Het kan idd zomaar gebeuren helemaal omdat Dani geschrokken is.
Heb je gecheckt of jouw verzekering dit dekt?
toestand hoor..
Het kan idd zomaar gebeuren helemaal omdat Dani geschrokken is.

-
Oeh, wat vervelend. Ik ken het. Zo is er ooit iemand van roon afgevallen, die ook een zigzagbreuk had opgelopen daardoor. Ze heeft heel lang in het gips gelopen. Met haar bruiloft moest ze die eigenlijk nog ook aan, maar heeft hem afgedaan tijdens de foto's ed. Ik was er zelf ook niet bij en vond het reuze vervelend.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik heb haar een plantje gegeven met een kaartje. Normaal zet je natuurlijk 'hoefjes van Dani' erbij, maar dat vond ik in deze niet zo gepast hihi. Ze kon er ook wel om lachen.
Het kan best zijn dat de kosten op mij verhaald kunnen worden, maar ik heb geen idee hoe dit werkt, aangezien zij natuurlijk ook gewoon een ziektekostenverzekering heeft. Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering, dus mocht het zo zijn dat de kosten door mij betaald moeten worden, dan is dat gedekt.
Het kan best zijn dat de kosten op mij verhaald kunnen worden, maar ik heb geen idee hoe dit werkt, aangezien zij natuurlijk ook gewoon een ziektekostenverzekering heeft. Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering, dus mocht het zo zijn dat de kosten door mij betaald moeten worden, dan is dat gedekt.
Vervelend, maar hier kun jij niks aan doen.
Baranna (onze KWPN-er) heef er ook een handje van. Als ze in een jolige bui si rent ze je al bokkend voorbij. Doodeng. Het gaat de laatste tijd goed, maar toch deed ze het vorige week bij Tamara, schrok me lam. Als ze je raakt heeft ze het wel niet zo bedoeld, maar je kan je lelijk zeer doen, dat zie je nu wel weer aan Lianne
Baranna (onze KWPN-er) heef er ook een handje van. Als ze in een jolige bui si rent ze je al bokkend voorbij. Doodeng. Het gaat de laatste tijd goed, maar toch deed ze het vorige week bij Tamara, schrok me lam. Als ze je raakt heeft ze het wel niet zo bedoeld, maar je kan je lelijk zeer doen, dat zie je nu wel weer aan Lianne
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Haar zorgverzekering kan dan alles kosten op jou verhalen. Ik heb het wel gedaan doordat ik door een paard van iemand anders flink gewond raakte, ze krijgt dan ook vergoeding voor de schade die ze emotioneel geleden heeft. Geen idee wat jij daar verder voor moet betalen, lijkt me dat alleen je eigen risico eraan gaat. Zeker als ze er blijvende schade aan overhoud wel zo netjes, maar is natuurlijk aan haar om dat te regelen, niet aan jou.
Ctje 

Sinds bovenstaande hangt er een 'eigen risico'-bordje op het hek van de bak, niet dat dat wettelijk iets uithaalt, maar wel even een moment om te overpeinzen, better safe than sorry. Het helpt iig mij iedere keer weer herinneren aan de botsing met Mieke.
Maar het kunnen inderdaad nare uitspattingen zijn als ze schrikken of even ontladen...ook al menig maal in dergelijke situaties gestaan, maar gelukkig de beschikking over vrij stevige botten. Lisa daarentegen had minder geluk destijds met een jolige voorbijganger. Het blijven toch dieren waar je mee werkt!
Maar het kunnen inderdaad nare uitspattingen zijn als ze schrikken of even ontladen...ook al menig maal in dergelijke situaties gestaan, maar gelukkig de beschikking over vrij stevige botten. Lisa daarentegen had minder geluk destijds met een jolige voorbijganger. Het blijven toch dieren waar je mee werkt!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik zie het wel. Als haar verzekering hoort dat het een paard van iemand anders is, zullen die misschien wel willen weten waar ik verzekerd ben. Maar ik hoor het wel. Volgens mij heb ik geen eigen risico op mijn aansprakelijkheidsverzekering. Vorig jaar heeft Dani een paard getrapt die vervolgens voor 700 euries naar de DA moest. Mijn verzekering heeft dat volledig betaald.
Wat vervelend! Het geeft je toch allebei een rotgevoel. Beterschap voor Lianne en ik hoop dat de schrik inmiddels voor jullie beiden wat gezakt is.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Dat is schrikken zeg. Kan gebeuren ja dat een paard schrikt en al bokkend wegschiet. Gelukkig ben je goed verzekerd hiervoor. Mijn zusje heeft vanochtend onverwacht een trap van haar eigen paard gehad. Liep goed af met blauwe plek.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik zal ook eens navragen hoe dat met mijn paarden zit.. Weet ik niet eens..
Maar het is inderdaad wel rot, alhoewel zij ook wel weet dat het beesten zijn..
Kan er helaas ook over meepraten..
Maar het is inderdaad wel rot, alhoewel zij ook wel weet dat het beesten zijn..
Kan er helaas ook over meepraten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
De eigenaar is altijd aansprakelijk voor wat het paard sloopt, van mens tot auto zeg maar. Ben je gewoon tegen verzekerd via je WA.
Ctje 

Het had ook anders kunnen aflopen en dan word je toch wel weer wat voorzichtiger.
zo dat is ook schrikken
De zorgverzekeraar kan het gaan verhalen, maar dan moeten ze wel weten dat het door toedoen van een paard is gekomen. Meestal vergoeden ze gewoon de kosten aan het ziekenhuis en doen er verder niks mee. Bij ons was het zo dat mensen dat dan zelf aan moesten geven d.m.v. een speciaal formulier
De zorgverzekeraar kan het gaan verhalen, maar dan moeten ze wel weten dat het door toedoen van een paard is gekomen. Meestal vergoeden ze gewoon de kosten aan het ziekenhuis en doen er verder niks mee. Bij ons was het zo dat mensen dat dan zelf aan moesten geven d.m.v. een speciaal formulier
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Het verhaal krijgt nog een staartje, de breuk was namelijk behoorlijk gecompliceerd. De artsen stonden ook voor een raadsel toen na 3 maanden de breuk nog steeds niet was geheeld. Uiteindelijk is de metalen plaat er 27 mei uit gegaan. Lianne kon haar arm niet meer draaien en nu gaat dat gelukkig steeds beter. Ze heeft nog wekelijks fysiotherapie en het trekt nog steeds. Doordat het proces zo lang duurt hebben zij (Lianne, maar ook haar werkgever) kosten gemaakt die dus inderdaad op mijn verzekering verhaald gaan worden. Omdat dit niet de eerste keer is dat Dani iets uitvreet wat ten koste gaat van de WA verzekering ben ik toch wel bang dat ze op een gegeven moment niet meer in de verzekering mag (of is dat iets van vroeger?). Anyway, ik wil niet te moeilijk gaan doen hoor, maar en toch wel benieuwd of ik nou echt aansprakelijk ben. Ik heb haar namelijk officieel geen toestemming gegeven om mijn paard uit de paddock te halen. Dat heeft zij op eigen initiatief gedaan en dat overlegd met de verzorgster van Dani. Eigen risico of niet?
- nadinefjorden
Geen idee
Ik heb wel bij mijn paardenverzekering een extra verzekering, kost 20 euro per jaar en dat verzekerd iedereen die met mijn paard loop o.i.d smit, da enz
Ik heb wel bij mijn paardenverzekering een extra verzekering, kost 20 euro per jaar en dat verzekerd iedereen die met mijn paard loop o.i.d smit, da enz
Het ligt eraan wat je verzekering ervan vind. Als zij de aansprakelijkheid erkennen is er niets aan de hand. Maar als het goed is moet je zelf ook een formulier invullen en kan je daar aangeven of jij dit ook zo vindt.
---
Ja ik zou denken als jij haar geen opdracht heb gegeven en ze het op eigen houtje hebt gedaan dan is het haar eigen risico gewoon voet bij stuk houden straks moet jij meer gaan betalen waar jij niks aan kunt doen.
Het is zielig voor het meisje maar als het jou straks duizende euro's gaat kosten is het veeeeel zieliger voor jou.
Het is zielig voor het meisje maar als het jou straks duizende euro's gaat kosten is het veeeeel zieliger voor jou.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)