Een jaar Anka

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Een jaar Anka

Bericht door Annemarie » do 21 okt 2010, 19:44

Vorig jaar oktober heeft Ingrid je bij mij gebracht. In het begin toen je bij me kwam moest ik wel heel erg aan je wennen :j. Je was toch "mijn Nisko" niet en als het soms even niet wilde vond ik het wel moeilijk. Toen je niet mee wilde in de trailer of toen je er vandoor vloog voor Hanneke de Bels. Eigenlijk deed je niet eens heel gek, maar het was voor mij toch lastig te wennen aan een nieuw paard. Gelukkig was Nisko drachtig en heb ik mezelf streng toegesproken dat het gewoon tijd nodig had om te wennen. We zijn gelijk gaan lessen en dat ging vanaf het begin heel goed. Jij kon al veeel meer dan ik hihi. Met behulp van Wilfred hebben we ook je niet-op-de-trailer willen gedrag ten goede verandert. Met rustig doorzetten en grondwerken is onze band zeker nog verder verbetert. Nu ga ik gewoon alleen met je op pad +:)+ .

We hebben al veel gedaan afgelopen jaar:
- wekelijks gelest op de manege. Nooit gekkigheid in de les, altijd super braaf! :+:
- onze eerste onderlinge wedstrijd gestart
- diverse buitenritjes gemaakt
- helemaal in ons uppie wekelijks rondjes door het dorp gestapt
- ons Fjordsport diploma B gehaald
- 3 winstpunten KNHS dressuur gehaald *o/*
- zijn we kampioen bestgaand geworden in Roden :#

Jullie snappen dus wel dat ik nog steeds enorm blij met Anka ben *o/* *o/* . Ze is een brave, lieve, makke en talentvolle Fjord. Hoop dat ik nog lang zo verder kan hobbelen. Volgend jaar hopelijk klasse L KNHS en L Fjordsport proberen. En misschien voor de kar laten beleren. Plannen genoeg dus maar we hebben geen haast, alles op zijn tijd! Nu na een jaar kan ik zeggen dat we echt een team zijn en ondanks dat ik gewaarschuwd ben dat een tweede paard nooit aan je eerste kan tippen denk ik dat ik een hart heb dat best plaats biedt aan 2 schatjes. Nou ja, 2,5 dan met Gjenny-penny erbij :)) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anna

Re: Een jaar Anka

Bericht door Anna » do 21 okt 2010, 23:58

Wat heerlijk dat het nu naar een jaar wel goed klikt tussen jullie op naar de volgende .......... jaren *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 22 okt 2010, 06:00

je hebt gewoon een superknol!!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 22 okt 2010, 06:24

Jullie hebben al heel wat gedaan in een jaartje! Heel veel plezier nog samen :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 22 okt 2010, 06:24

En dat er nog maar vele jaren bij mogen komen dat je kan genieten van je 3 kanjers!
Het gaat in een stijgende lijn met jullie, de band kan alleen nog maar hechter worden.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 22 okt 2010, 11:36

Goh Annemarie, al weer een jaar joh. De tijd blijkt dus ook razendsnel te gaan bij leuke dingen. Je had het volgens mij niet beter kunnen treffen dan met Anka, ze is echt een schot midden in de roos geweest.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 22 okt 2010, 12:34

Annemarie wat ontzettend mooi beschreven! Ik voel met je mee, ik had/heb er ook wel moeite mee dat Brass niet 'mijn Ilonka' is maar tegelijkertijd ben ik dankbara dat ze dat niet is.
Heel veel mooie jaren verder toegewenst, volgens mij gaat dat makkelijk lukken!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
grietsje

Bericht door grietsje » za 23 okt 2010, 08:10

Jee dat gaat snel, al weer een jaar bij jouw!
Ik vind dr echt een ontzettend leuke merrie Annemarie!
Veel plezier nog met haar, maar volgens mij komt dat wel goed, met al jullie plannen :D
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 23 okt 2010, 14:36

een jaar alweer, wat gaat dat snel! dat er nog vele leuke en mooie fjord jaren met Anka mogen volgen!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » za 23 okt 2010, 18:07

Jeeh das das hard gegaan!! En idd superpony!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 23 okt 2010, 18:46

Ik kon me ook niet voorstellen dat het al weer een jaar geleden is, maar het is zo. Is omgevlogen gewoon. Morgen onze eerste indoorwedstrijd. Benieuwd hoe dat gaat. Ben blij dat Anka onder dek staat, is ze tenminste merendeels schoon morgenvroeg := . Een stal zou nu wel ideaal geweest zijn om haar schoon te houden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
foss

Bericht door foss » zo 24 okt 2010, 05:01

Fijn als je zo van je paard kan genieten, en ja je moet altijd eerst aan elkaar wennen en alkaars karakters leren kennen maar bij jullie is dat best snel gegaan.
Succes vandaag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » zo 24 okt 2010, 09:44

Jullie hebben zeker een bewogen jaar achter de rug. Het is goed dat je hebt doorgezet en nu eindelijk ten volle kan genieten van je meisje! Hopelijk hebben jullie nog vele jaren plezier van elkaar!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 24 okt 2010, 13:30

foss schreef:Fijn als je zo van je paard kan genieten, en ja je moet altijd eerst aan elkaar wennen en alkaars karakters leren kennen maar bij jullie is dat best snel gegaan.
Succes vandaag.
Ik snap als ik terug kijk niet waarom ik nou zo moest wennen aan Anka. Tis een super lief en makkelijk paard. Maar voor het wennen aan een nieuwe paard was ik al wel gewaarschuwd. Als je al jaaren (in mijn geval 6 jaar) op hetzelfde paard rondtuft (Nisko dus) is het toch best lastig wennen aan een nieuw paard. En dat was wel waar ja. Toen dacht ik wel zouden ze toch gelijk hebben, de de mensen die zeggen je moet er niet een bijnemen want dat werkt toch niet? Maar dat laatste is dus niet waar, je moet het allemaal een kans geven en dat kost tijd. En vooral niet denken dat je en kopie krijgt van je eerste paard. Denk dat dat ook een valkuil is. Net als elk mens heeft ook elk paard een eigen karakter :-).
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 24 okt 2010, 14:11

Wat hebben jullie veel bereikt in een jaar tijd.
Dat er nog maar vele leuke en gezellige jaren samen mogen volgen!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » ma 25 okt 2010, 18:15

Fijn dat je uiteindelijk je draai hebt gevonden met Anka!
Dat niet in de trailer willen, hebben wij nooit last van gehad :o
Hartstikke leuk dat het met de wedstrijden ook zo goed gaat!
Ik heb precies hét plekje voor Anka gevonden dat ik voor haar zocht.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 25 okt 2010, 19:09

Dat niet in de trailer gaan was denk ik of de uittest-fase of de groepslessen waren in het begin toch te zwaar voor haar. Zo leek het niet maar mijn prive-instructrice zei misschien is dat toch het geval geweest gezien Anka voor ze bij mij kwam gewoon heel wening gereden werd en minder fanatiek. Maar hoe dan ook, we hebben het met rustig doorzetten en grondwerk omgebogen in een positieve trailer-laad spiraal. Gisteren heeft mijn oom haar erop gezet en dat bindt ze ook prima nu.

Net als met buiten rijden. Eerst ging ze heeeel aarzelend van huis alleen, 1x wilde ze staken en achteruit richting de sloot. Dit heeft ze overigens nooit weer gedaan, het was duidelijk dat ik dat niet kon waarderen haha. Maar gewoon doorgezet en vertrouwen gekweekt en niks overhaast. En gaat prima nu. Ik wil volgend jaar kijken of ik alleen ook nog eens wat verder weg kan dan een rondje dorp. Maar ik kom in elk geval alleen weg en dat vind ik al heel wat.

Wedstrijden gaat tot nu toe super lekker :j. Ze gedraagt zich echt heel goed op vreemd terrein. Ik kan me dan rustig concentreren op mijn eigen rijden en dat is heel fijn. Ze is een ideaal wedstrijdpaard tot nu toe *o/* . Gisteren nog een paar paarden gezien die van elk vlekje en elk geluidje aan de ren gingen. Mwah, doe mij mijn Fjordsel dan maar hahaha :D .
Lindava1989

Bericht door Lindava1989 » di 02 nov 2010, 12:47

Wat een mooie mijlpalen zeg! Op naar de volgende :)
:¨·.·¨:
`·. Biëlla & Max

Gabiélla: Boy x Anca (v. Manus)
Max v. vlietzicht: Goliath v. Zoecouvan x Hebie v.d. Vleut
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 03 nov 2010, 13:03

jeetje alweer een jaar bij jou en wat hebben jullie samen al veel bereikt, op naar nog vele jaren samen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 03 nov 2010, 20:06

Helemaal gemist dit topic, maar een jaar alweer......weet nog dat je op zoek was. Time fly's when your having fun!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie