... Ook hier de zadelperikelen begonnen....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mrln_
Contacteer:

... Ook hier de zadelperikelen begonnen....

Bericht door Mrln_ » zo 17 okt 2010, 16:56

Hè bah. Zit je in een gat onderin Duitsland. Ligt je zadel niet meer goed!!! *PIEP*!!

Ik had natuurlijk al een tijdje het idee, maar met een bontje eronder leek het allemaal prima te gaan. Is natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar zolang het werkt, werkt het. Simpel zat.
Nouja nu dus niet meer. Mevrouw heeft lekkere bespiering gekregen de afgelopen 2 jaar. Het zadel schuift, en ik heb witte haren gespot!!! -:(-
Baal echt als een stekker.

Ik had het er vanmiddag over met een stalgenootje hier, zij vertelde dat haar zadel ook niet meer optimaal ligt en dat zij dus ook een zadelmaker erbij moet hebben. Beter! Dus deze week gaat zij naar haar zadelmaker bellen en dan kan hij komen voor ons samen. Fijn!

Ik heb een wintec, dus eventueel zou er iets aan gesleuteld kunnen worden. Ik heb de ballen verstand van zadels, deze is mij aangemeten en dan ga je er van uit dat het goed is. Ik weet dus ook niet wat nu het probleem is, is de boom te wijd? Of te smal? Ik heb er nu een witte in.
We zullen het zien, ik ben heel benieuwd. Duimen dat ik geen nieuw zadel nodig heb, die heb ik niet echt ingecalculeerd namelijk... Dan moet ik aan potjes komen waar ik liever van afblijf :x
Toch maar een jaar grondwerken dan? We zullen zien |o
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bella
Contacteer:

Re: ... Ook hier de zadelperikelen begonnen....

Bericht door Bella » zo 17 okt 2010, 18:04

Balen he, met Bink nu ook zo ver dat het huidige zadel niet voldoende meer is. B'tjes in de leeftijd van uitgegroeid en in dusdanige bespiering. Maar met Wintec is volgens mij nog wel her en der aanpassingen te doen. Hopelijk kan de zadelmaker je daar helpen! (anders misschien eens overleggen met de zadelmaker daar of hij geen ruilobject weet voor je die past)
Geluk is de vrucht van intens werk
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 18 okt 2010, 06:46

Balen hè? Ik heb mijn Rossner inmiddels ook de schuur in gehangen en een bredere pommel in mijn barefoot gezet. Hopelijk helpt het.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 18 okt 2010, 12:25

Een zadel dat schuift is (in de meeste gevallen) te smal. Door het bontje maak je het zo mogelijk nog smaller, dus lost je probleem niet op.

Ik duim voorzichtig dat de zadelellende bij mij voorbij moge zijn... Time will tell.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 18 okt 2010, 17:14

We zullen zien wat de zadelmaker zegt, ik ben heel benieuwd. Ik rijd nu gewoon niet, dan kan het tenminste niet slechter worden dan dit...
Ja het is echt wat, die zadels. Ook vooral omdat het zo belachelijk duur is!! Het moet gewoon goed zijn, anders heb je er niets aan. Maarja een perfect op maat gemaakt zadel, zoals WoW ofzo, dat kan ik simpelweg niet betalen...
We zullen het zien deze week :)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Lisa

Bericht door Lisa » ma 18 okt 2010, 18:35

welcome to the club!! vreselijk die stomme zadels!! ik heb ook nog steeds niks geschikts.
Het is zo belangrijk een goed zadel te hebben dat zie ik nu wel aan de rug van alinde die voor het leven getekend is...
Maar ook ik kan me geen zadel veroorloven van 1000 euro of meer.
Lastig lastig....
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 18 okt 2010, 18:59

welcome to the club :roll:
oh wat irritant Marleen, zeker nu het het gebeurt nu je nét in Duitsland zit!
Hoop dat je met wat aanpassingen nog een poosje kunt doen met je huidige zadel.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 19 okt 2010, 09:04

Lisa schreef:welcome to the club!! vreselijk die stomme zadels!! ik heb ook nog steeds niks geschikts.
Het is zo belangrijk een goed zadel te hebben dat zie ik nu wel aan de rug van alinde die voor het leven getekend is...
Maar ook ik kan me geen zadel veroorloven van 1000 euro of meer.
Lastig lastig....
Precies dat is het hele probleem. Je wil het beste voor je paard maar 1000 euro of meer gaat gewoon niet lukken, klaar.

Ik hoop het ook Sterre!! Keep my fingers crossed
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 okt 2010, 15:45

Gezellig Marleen, kom erbij! Ik ken het probleem, ik ga donderdag zien of ook daar een oplossing voor is.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 21 okt 2010, 08:02

Hier is ook de zoektocht naar het juiste zadel aangebroken.
Mijn buget ligt rond de 1000 euro, echt een hoop geld maar je moet wat he....
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 21 okt 2010, 08:32

Voor dat bedrag kan ik je van harte de Massimo (Trail) aanraden. Die is er tweedehands wel voor minder. Heerlijke zadels in vele boommaten (27 tot 42) en ze zijn tot twee maten te verbreden en te versmallen. Door de zadelmaker wel te verstaan.

Succes Marleen!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Viv

Bericht door Viv » vr 22 okt 2010, 05:33

Ik kan je van alles aanbevelen, maar belangrijkste is dat het voor jou en je paard past ongeacht het merk of model. Kwestie van passen en meten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 22 okt 2010, 15:22

Precies :)
Volgende week komt de zadelmaker, er is nu in Stuttgart een paarden-iets, dus drukte ;)
Ik ben heeeel benieuwd!
Plaats reactie