Fysio geweest bij Uniek & Wallie besproken update!
- Cindy+Uniek
Fysio geweest bij Uniek & Wallie besproken update!
Vandaag is de fysio http://www.horseinmotion.nl weer geweest
zij behandelt uniek al een paar jaar
ik had het vermoeden dat het allemaal weer niet lekker zat in haar rug
ruggengraat lag er nogal 'op' en de bult zat er weer
gelukkig viel het allemaal mee
het waren wat kleine losse blokkadetjes, gewoon van de bevalling en dat het veulen haar nu leeg trekt
ze voelde verder juist lekker los en beweeglijk aan!
wel vroeg ik 'is het nou verstandig om nog met haar te gaan rijden/trainen?'
want blijkbaar zit mijn gevoel vaker goed
het antwoord was namelijk 'nee, om eerlijk te zijn niet... ze is gewoon zó slecht geweest in het verleden, dat voltes e.d. eigenlijk gewoon te zwaar zijn voor haar, gewoon lekker buiten rijden, kop omhoog en rechtuit, niet meer dat zware bak werk gaan vragen'
dat vermoeden had ik dus zelf ook al wel... ze is nu lekker los dus dat jaar rust heeft haar blijkbaar goed gedaan, dus ik ga haar verder niet meer kwellen, met iets waar ze geen lol in heeft en waarschijnlijk dus nog pijn doet in haar lijf ook
verder vertelde ik dat ik Wallie niet goed vind...
ik kan niet goed verklaren wat, maar hij is zo sloom
en het lijkt soms of hij gewoon niet weet wat hij met zijn benen moet
en dat ik dus als ik hem ga laten castreren, bloed na wil laten kijken
vervolgens liepen we richting de paddock, ze stonden op het weitje, dus zo'n 15 meter verderop
ze zag hem lopen en zei gelijk 'jeetje sleept hij zo met zijn achterbenen?'
ik zeg 'nou daar sla je de spijker op zijn kop'
hij sleept zijn achterhoeven altijd wat over de grond, ik heb er al met meerdere mensen naar staan kijken....
dus het lijkt haar verstandig om mijn verzekering netjes te bellen en te overleggen
dat ik hem neurologisch niet helemaal oke vind en of ik dat dus na kan laten kijken etc
het kan natuurlijk jongigheid zijn/in de groei/e.d.
maar dit gevoel heb ik eigenlijk al vanaf dat hij er is en dat slepen doet hij ook al zo lang, dus op dat verhaal baseerde de fysio dat er best eens meer aan de hand zou kunnen zijn....
dat slome zou natuurlijk echt zijn karakter kunnen zijn, maar dat slepen zint me niet
dus ik ga nu eens even rondbellen!
wordt vervolgd....
EDIT:
ik heb zojuist de verzekering gebeld, maar dit valt er sowieso niet onder
dus daar hoef ik dan iig geen rekening mee te houden
gelijk kliniek gebeld maandag om 10 uur hebben we een afspraak!
mocht hij wel oke zijn, kan hij gelijk blijven voor castratie
zij behandelt uniek al een paar jaar
ik had het vermoeden dat het allemaal weer niet lekker zat in haar rug
ruggengraat lag er nogal 'op' en de bult zat er weer
gelukkig viel het allemaal mee
het waren wat kleine losse blokkadetjes, gewoon van de bevalling en dat het veulen haar nu leeg trekt
ze voelde verder juist lekker los en beweeglijk aan!
wel vroeg ik 'is het nou verstandig om nog met haar te gaan rijden/trainen?'
want blijkbaar zit mijn gevoel vaker goed
het antwoord was namelijk 'nee, om eerlijk te zijn niet... ze is gewoon zó slecht geweest in het verleden, dat voltes e.d. eigenlijk gewoon te zwaar zijn voor haar, gewoon lekker buiten rijden, kop omhoog en rechtuit, niet meer dat zware bak werk gaan vragen'
dat vermoeden had ik dus zelf ook al wel... ze is nu lekker los dus dat jaar rust heeft haar blijkbaar goed gedaan, dus ik ga haar verder niet meer kwellen, met iets waar ze geen lol in heeft en waarschijnlijk dus nog pijn doet in haar lijf ook
verder vertelde ik dat ik Wallie niet goed vind...
ik kan niet goed verklaren wat, maar hij is zo sloom
en het lijkt soms of hij gewoon niet weet wat hij met zijn benen moet
en dat ik dus als ik hem ga laten castreren, bloed na wil laten kijken
vervolgens liepen we richting de paddock, ze stonden op het weitje, dus zo'n 15 meter verderop
ze zag hem lopen en zei gelijk 'jeetje sleept hij zo met zijn achterbenen?'
ik zeg 'nou daar sla je de spijker op zijn kop'
hij sleept zijn achterhoeven altijd wat over de grond, ik heb er al met meerdere mensen naar staan kijken....
dus het lijkt haar verstandig om mijn verzekering netjes te bellen en te overleggen
dat ik hem neurologisch niet helemaal oke vind en of ik dat dus na kan laten kijken etc
het kan natuurlijk jongigheid zijn/in de groei/e.d.
maar dit gevoel heb ik eigenlijk al vanaf dat hij er is en dat slepen doet hij ook al zo lang, dus op dat verhaal baseerde de fysio dat er best eens meer aan de hand zou kunnen zijn....
dat slome zou natuurlijk echt zijn karakter kunnen zijn, maar dat slepen zint me niet
dus ik ga nu eens even rondbellen!
wordt vervolgd....
EDIT:
ik heb zojuist de verzekering gebeld, maar dit valt er sowieso niet onder
dus daar hoef ik dan iig geen rekening mee te houden
gelijk kliniek gebeld maandag om 10 uur hebben we een afspraak!
mocht hij wel oke zijn, kan hij gelijk blijven voor castratie
Laatst gewijzigd door Cindy+Uniek op ma 27 sep 2010, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Re: Fysio geweest bij Uniek & Wallie besproken
Ben benieuwd wat ze over Wallie zeggen Cindy 
Hoop dat het meevalt!
En Uniek dus lekker buitenhobbelpoownie

Hoop dat het meevalt!
En Uniek dus lekker buitenhobbelpoownie

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Hoop dat het mee valt Cin! Uniek alleen nog maar buitenritjes, zit niet mee bij jullie.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Jeetje Cindy, het zit je ook niet mee met de paarden. Toch jammer dat je beter niet meer écht met Uniek aan de slag kunt. Kun je haar niet laten inspannen (evt samen met Dj als zijn beentje het toelaat). Dat zou natuurlijk ook hartstikke leuk zijn 
En Wallie, jee, da's ook niet niks. Hopelijk valt het allemaal mee. Zal voor jullie duimen!

En Wallie, jee, da's ook niet niks. Hopelijk valt het allemaal mee. Zal voor jullie duimen!
Tjee, dat is wel een tegenvaller, voor beide paarden.
Ik hoop dat het met Wallie allemaal mee gaat vallen anders heb je straks nog niet echt iets om mee te rijden.
Tjee, echt balen.
Succes volgende week.
Ik hoop dat het met Wallie allemaal mee gaat vallen anders heb je straks nog niet echt iets om mee te rijden.
Tjee, echt balen.
Succes volgende week.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- rocky&moby
Fijn dat je fysio uniek weer behandeld heeft maar wat betreft wallie klinkt het niet zo goed? Hopelijk is hij wat te snel in zijn groei, dat zie je toch wel vaker bij een 2 jarige.
Word een bekende fw club daar op de kliniek, Doortje staat er ook maar hopelijk gaat ze vanavond toch wel mee naar huis.
Word een bekende fw club daar op de kliniek, Doortje staat er ook maar hopelijk gaat ze vanavond toch wel mee naar huis.
Dat valt wel tegen zeg. Jammer dat je niet meer kunt trainen met Uniek, maar buitenrijden is ook wel leuk.
Hopelijk valt het mee met Wallie. Succes bij de kliniek!
Hopelijk valt het mee met Wallie. Succes bij de kliniek!
Odette&Fenna
Dat valt wel even tegen Cindy, maar wel goed dat je het nu weet van Uniek en wie weet valt het allemaal mee met Wallie.
Het kan best slapheid zijn maar wel goed dat je het na laat kijken.
Het kan best slapheid zijn maar wel goed dat je het na laat kijken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Cindy+Uniek
nou jongens, uniek valt me niet tegen hoor
ik was superblij te horen dat ze verder lekker los was in haar lijf en dat alles verder goed aanvoelde enzo
en dat trainen, dat zag ik zelf ook al wel, soms zoek je alleen bevestiging...
inspannen weet ik nog niet, kost ook een boel geld en tijd etc en uniek wil nooit alleen van stal af enzo
wallie is trouwens 1 machteld en gaat niet naar de uithof, gewoon schalkwijk, mijn eigen kliniek
en ja hoe dat zal aflopen weet ik nog niet
mocht het ataxie zijn (wat ze even noemde) kon hij beter afgemaakt worden zei zei
als hij iets mankeert wat tijd nodig heeft oid ga ik hem verkopen, want ik zit gewoon niet meer op ellende te wachten, dan is het voor mij klaar, ik ben gelukkig verder altijd eerlijk dus een evt koper zal ik het ook zeker vertellen
en als het onschuldig door de groei oid komt, blijft hij gewoon lekker lopen
ik was superblij te horen dat ze verder lekker los was in haar lijf en dat alles verder goed aanvoelde enzo
en dat trainen, dat zag ik zelf ook al wel, soms zoek je alleen bevestiging...
inspannen weet ik nog niet, kost ook een boel geld en tijd etc en uniek wil nooit alleen van stal af enzo
wallie is trouwens 1 machteld en gaat niet naar de uithof, gewoon schalkwijk, mijn eigen kliniek

en ja hoe dat zal aflopen weet ik nog niet
mocht het ataxie zijn (wat ze even noemde) kon hij beter afgemaakt worden zei zei
als hij iets mankeert wat tijd nodig heeft oid ga ik hem verkopen, want ik zit gewoon niet meer op ellende te wachten, dan is het voor mij klaar, ik ben gelukkig verder altijd eerlijk dus een evt koper zal ik het ook zeker vertellen
en als het onschuldig door de groei oid komt, blijft hij gewoon lekker lopen

Ik denk ook dat als het ataxie zou zijn dat het idd beter is om hem in te laten slapen.(hoe vervelend dat ook is)
Als het straks een beetje tegen zit heb je drie paarden waar je eigenlijk vooruitzichten mee had en waar je straks weinig of niets mee kunt doen.
Pure pech maar je zit er niet op te wachten. Kan me je gedachtengang goed voorstellen.
Meid , ik hoop dat het maandag allemaal meevalt en dat je in ieder geval met Wallie wel verder kunt.
Als het straks een beetje tegen zit heb je drie paarden waar je eigenlijk vooruitzichten mee had en waar je straks weinig of niets mee kunt doen.
Pure pech maar je zit er niet op te wachten. Kan me je gedachtengang goed voorstellen.
Meid , ik hoop dat het maandag allemaal meevalt en dat je in ieder geval met Wallie wel verder kunt.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- rocky&moby
Ik dacht al, is hij nu al 2 hihi.
Hopelijk valt het allemaal mee en is hij gewoon wat te snel de lucht ingeschoten.
Schalwijk is een fijne kliniek, voor ons even geen faculteit meer.. Ze hebben pandora toen super behandeld maar gister ben ik vanaf kwart over acht tot ruim 6 uur bezig geweest met een simpel kreupelheids onderzoek en een foto/echo van haar rug.
Succes maandag!
Hopelijk valt het allemaal mee en is hij gewoon wat te snel de lucht ingeschoten.
Schalwijk is een fijne kliniek, voor ons even geen faculteit meer.. Ze hebben pandora toen super behandeld maar gister ben ik vanaf kwart over acht tot ruim 6 uur bezig geweest met een simpel kreupelheids onderzoek en een foto/echo van haar rug.
Succes maandag!
Jeetje Cindy, wat heb jij een pech met je paardjes zeg.
Hopeijk valt het wel mee met Wally en is het alleen door de groei.
Wel fijn dat het goed gaat met Uniek ook al kun je niet meer in de bak rijden, buiten ritten kan net zo leuk zijn en als je paardje zich daar goed bij voelt, is het toch goed.
Succes maandag.
Hopeijk valt het wel mee met Wally en is het alleen door de groei.
Wel fijn dat het goed gaat met Uniek ook al kun je niet meer in de bak rijden, buiten ritten kan net zo leuk zijn en als je paardje zich daar goed bij voelt, is het toch goed.
Succes maandag.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Cindy+Uniek
nou idd claudia, ik bedoel wat als hij iets heeft en toekomstige eigenaren houden nergens rekening mee?
achteraf gezien had ik cherry toen ook beter in kunnen laten slapen
die vrouw waar ze het oh zo leuk had die haar zo zielig vond probeert haar nu gewoon voor 2000 euro te verkopen! (iig op bokt)
als wallie niet als goed rijpaard kan dienen, zal hij altijd in de handel blijven dan, dat is het me niet waard
@ machteld, lekker dagje dan!
en ja ik hoop natuurlijk ook groei, maar al zo lang?? en wat dat betreft komt ataxie wel weer overeen met het feit dat nu hij weer thuis staat, dus verhuisd is, het weer erger is...
het schijnt dat ze zich op een gegeven moment goed kunnen bewegen/redden als vertrouwd zijn met de omgeving e.d. en hij is nu weer thuis, dus verandering na 5 maanden en nu is het erger....
al hoop ik het natuurlijk niet.....
@ rowenna, ja idd buitenrijden is ook heerlijk en ik had toch al telkens het gevoel dat ik het uniek niet meer aan moest doen om te gaan trainen...
soms denk ik misschien is het mijn straf dat het zo mis gaat (cherry-dj-wallie) omdat ik arie gewoon nooit had moeten verkopen....
dan was er niks aan de hand geweest...
de enige beslissing in mijn leven waar ik nog dagelijks spijt van heb...
had vorige week ineens weer gedroomd dat ik haar terug had.....
achteraf gezien had ik cherry toen ook beter in kunnen laten slapen
die vrouw waar ze het oh zo leuk had die haar zo zielig vond probeert haar nu gewoon voor 2000 euro te verkopen! (iig op bokt)
als wallie niet als goed rijpaard kan dienen, zal hij altijd in de handel blijven dan, dat is het me niet waard

@ machteld, lekker dagje dan!
en ja ik hoop natuurlijk ook groei, maar al zo lang?? en wat dat betreft komt ataxie wel weer overeen met het feit dat nu hij weer thuis staat, dus verhuisd is, het weer erger is...
het schijnt dat ze zich op een gegeven moment goed kunnen bewegen/redden als vertrouwd zijn met de omgeving e.d. en hij is nu weer thuis, dus verandering na 5 maanden en nu is het erger....
al hoop ik het natuurlijk niet.....
@ rowenna, ja idd buitenrijden is ook heerlijk en ik had toch al telkens het gevoel dat ik het uniek niet meer aan moest doen om te gaan trainen...
soms denk ik misschien is het mijn straf dat het zo mis gaat (cherry-dj-wallie) omdat ik arie gewoon nooit had moeten verkopen....
dan was er niks aan de hand geweest...
de enige beslissing in mijn leven waar ik nog dagelijks spijt van heb...
had vorige week ineens weer gedroomd dat ik haar terug had.....
Wat balen van Wallie zeg..Het zit je inderdaad niet mee met de paarden..
Mocht hij atactisch zijn dan kan het als het een gevolg is van een trauma vaak wel weer goed komen is niet als gevolg van een trauma dan wordt het lastiger volgens mij. Maargoed volgens mij moet het allemaal nog nagekeken worden dus ik zou als ik jou was wat dat betreft ook nog niet teveel aannames doen. Wel balen dat het met Cherry nu zo loopt zeg, dat gun je zo'n diertje ook niet.
En voor wat betreft Uniek, fijn dat jouw eigen gevoelens nu bevestigd zijn
.
Mocht hij atactisch zijn dan kan het als het een gevolg is van een trauma vaak wel weer goed komen is niet als gevolg van een trauma dan wordt het lastiger volgens mij. Maargoed volgens mij moet het allemaal nog nagekeken worden dus ik zou als ik jou was wat dat betreft ook nog niet teveel aannames doen. Wel balen dat het met Cherry nu zo loopt zeg, dat gun je zo'n diertje ook niet.
En voor wat betreft Uniek, fijn dat jouw eigen gevoelens nu bevestigd zijn

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Even serieus, als wallie echt atactisch/wobler achtige dingen heeft. Overweeg t dan serieus om Steffi vd Laarse er naar te laten kijken. Weet meerdere paarden waarbij ze bekant wonderen heeft verricht.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- Cindy+Uniek
het klinkt misschien heel hard, maar ik heb het geld er eigenlijk dan niet voor over om verder te dokteren....Pablo schreef:Even serieus, als wallie echt atactisch/wobler achtige dingen heeft. Overweeg t dan serieus om Steffi vd Laarse er naar te laten kijken. Weet meerdere paarden waarbij ze bekant wonderen heeft verricht.
ik wil straks gewoon een goed rijpaard aan hem hebben en anders is het klaar voor mij....
voor dj en uniek zou ik door het vuur gaan (wat ik tenslotte nu ook voor dj doe)
maar niet met een jaarling die eigenlijk gewoon een goed rijpaard moet worden....
@ marijk, ik weet niet wat gunstiger zou zijn of niet
het zou dan natuurlijk eventueel door die wond kunnen komen toen hij in beusichem over het hekje was gegaan..... dat is eigenlijk het enige wat ik weet wat er gebeurd is
maar dat weten ze gelukkig bij schalkwijk ook, ik heb zelfs dezelfde arts a.s. maandag!
- Cindy+Uniek
*****UPDATE*****
Nou opgelucht adem hier
De dierenarts vond hem gewoon erg sloom/lui
hij zei 'hij heeft gewoon erg lange benen en zet die er gewoon niet goed onder/tilt ze niet goed op'
hij kon wel op de foto, maar hij zegt dan ben je 300 euro verder en is misschien handig als het een paard van 10.000 is...
dus afwachten tot hij 3 is, dan lekker trainen en als het dan nog niet wil, verkopen als recreatie-paard
hij vond idd ook wel dat hij nu beter lekker gecastreerd kon worden
dus hij is daar gebleven, vrijdag halen we hem op (omdat we morgen 3 daagjes weg gaan)
dus dat viel gelukkig eindelijk eens mee
Nou opgelucht adem hier
De dierenarts vond hem gewoon erg sloom/lui
hij zei 'hij heeft gewoon erg lange benen en zet die er gewoon niet goed onder/tilt ze niet goed op'
hij kon wel op de foto, maar hij zegt dan ben je 300 euro verder en is misschien handig als het een paard van 10.000 is...
dus afwachten tot hij 3 is, dan lekker trainen en als het dan nog niet wil, verkopen als recreatie-paard
hij vond idd ook wel dat hij nu beter lekker gecastreerd kon worden
dus hij is daar gebleven, vrijdag halen we hem op (omdat we morgen 3 daagjes weg gaan)
dus dat viel gelukkig eindelijk eens mee
Re: Fysio geweest bij Uniek & Wallie besproken update!
Nou, valt dat even mee.
Wel fijn dat je dan nu wat meer duidelijkheid hebt gekregen.
Dus het wordt nu een Wallie zonder zijn ballies.
Veel plezier morgen.
Wel fijn dat je dan nu wat meer duidelijkheid hebt gekregen.
Dus het wordt nu een Wallie zonder zijn ballies.
Veel plezier morgen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Fijn dat het mee is gevallen, sommige paarden zijn gewoon erg in de groei en daardoor wat slap en als hij dan sloom overkomt werkt dat ook niet mee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Fijn, gewoon lekker laten groeien dus! Zal wel echt een opluchting voor jullie zijn.