nain ielefun ROLDOS! Trots op knappe bolle!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Mrln_
Contacteer:

nain ielefun ROLDOS! Trots op knappe bolle!

Bericht door Mrln_ » zo 12 sep 2010, 09:29

Gisteren naar de keuring in Rolde geweest met Benthe!
Het begon niet zo goed, ik was niet helemaal fit. Slecht geslapen dus, sliep erg laat en werd om 5 uur wakker en daarna heb ik niet meer kunnen slapen.
Nja 7 uur er uit, Benthe even bekijken, zag er nog super uit! Ze was wel boos op mij want de hele nacht op stal staan is niets voor mevrouw... :=
Half negen laden, +:)+ toppaard stapt er uiteraard zó in, we waren rond kwart voor onderweg en drie kwartier later op de plaats van bestemming.
Even gekeken, erachter gekomen dat ik het paspoort vergeten was :x dom!
Was uiteindelijk niet zo'n ramp. Dus Benthe klaar gemaakt voor de keuring en hup de ring in.
Leo bracht haar voor waar ik heel blij mee was!! Hij heeft haar super voor gebracht! Dat bleek want we mochten als 2e opstellen! Ik kon wel blond zijn, was nog druk met Ineke (van Britt) aan het kletsen, toen ze zeiden nr 57 ik keihard; 'Heee dat ben ik!!! 8) ' Goeeeeeeeed... hoezo blond. :o? Ik had het dus echt niet verwacht! Leuk als tweede opstellen, top! Maaar... we moesten erg lang rondjes lopen, de jury was er duidelijk nog niet over uit. Uiteindelijk moesten de eerste drie nog een keer een rondje draf.
Had ik natuurlijk beter Leo kunnen vragen want ik had geen aanjager niets.... Nou waarschijnlijk heeft me dat ook de kop gekost want de nr. 3 mocht als 1e opstellen en Benthe werd dus derde... Jammer! Maargoed toch super blij met de 37 punten! +:)+
Uit mijn hoofd waren de punten; 8-8-7-7-7

's Middags meegedaan met de bestgaand. Ik heb niet lekker gereden, Benthe was wiebelig in de aanleuning waardoor ik het gevoel had dat ik enorm met de teugels zat te kloten. (Komt uiteraard door mij dat ze wiebelig was, ik wil het dan te perfect doen waardoor ik haar te vlug oppak.) Verder was het gewoon rommelig, geen nette figuren, halsstrekken was prut, paard niet actief genoeg voor mijn been en de hulpen, soms juist te drammerig... En dan reed ik ook nog eens verkeerd 8)7 , dus een prijs had ik absoluut niet verwacht! 'Bar slecht' was mijn antwoord toen er werd gevraagd hoe het ging. Maaar uiteindelijk toch een tweede prijs +:)+ Super!! Ik ben reuze benieuwd naar eventuele foto's die er zijn gemaakt, heb er zelf weinig namelijk. Maar we hebben weer een hoop geleerd! (Vooral; ontspannunnnnnn!)

Daarna alle kampioenen bekeken vanaf de tribune met een grazend peerd aan het touwtje, popje toch :+:
Ondertussen kwam mijn vader toch nog Benthe's paspoort brengen dus we konden toch het voorlopig modelschap erin laten stempelen.
Toen hadden we niet door dat het best getoilleteerd al begonnen was! Stom! dus reuze snel de ring in, zat de vlecht nog in haar staart ook, dus die vlug uit! Uiteindelijk één rondje gelopen en toen mochten we er al weer uit, ze waren blijkbaar niet echt gecharmeerd van mijn knipkunsten := Bovendien is Benthe's manenbos ook niet echt om over naar huis te schrijven dus ik had er ook niets van verwacht ;)
(Of misschien waren het mijn mooie stippellaarzen die ze niet zo mooi vonden.. Wat denk jij, Anita??? :)) := )

Al met al vond ik het een leuke dag, en ben reuze trots op mijn bolle! Nu hopen dat ik een maniertje kan vinden om de zadelproef toch af te leggen, dan kan ze misschien dit jaar toch nog model worden...
Volgend jaar weer keuring, we kunnen weer een jaar aan de puntjes werken die opvielen, leuk +:)+

:wave:
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Re: nain ielefun ROLDOS! Trots op knappe bolle!

Bericht door kristelhans » zo 12 sep 2010, 10:14

Gefeliciteerd!!! Klinkt als een geslaagde dag! Ben ook benieuwd naar foto's..zo jammer dat ik je niet kon aan komen moedigen..het lukte echt niet qua tijd enzo!
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 12 sep 2010, 10:52

haha ja dat kwam er leuk uit
jammer dat je uiteindelijk derde stond, maar ja het was dus op het randje.
je hebt een leuk paardje!!
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Elvina

Bericht door Elvina » zo 12 sep 2010, 11:06

Knappe Benthe! Leuk dat ze het zo goed gedaan heeft!
Jammer dat je geen foto's hebt ;)
Bailey

Bericht door Bailey » zo 12 sep 2010, 11:25

Wat goed zeg! Ook hier gefeliciteerd :D
ben ook erg benieuwd naar foto's, er is vast wel iemand die die gemaakt heeft toch?
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 12 sep 2010, 11:27

Goed hoor! Vond het leuk nog eventjes met je gepraat te hebben en benthe nu eens in het echie gezien te hebben. Is toch wel de Timor met de meeste overeenkomsten met Fatoush, zelfde hoofd.
Mooi dier hoor, mag je trots op zijn!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 12 sep 2010, 11:45

Hahaha, het kwam ongetwijfeld door de laarzen dat je zo snel de ring weer uit was. Ze waren leuk maar niet echt passend voor de gelegenheid zeg maar, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 12 sep 2010, 18:16

Het was wel echt een rare keuringsrubriek 8)7 maar vond wel dat ze met Zoysia voorop de juiste koploper te pakken hadden, die was gewoon verreweg de beste :j...goed type en superfijne, gemakkelijke bewegingen. Snapte ook niet waarom ze die in eerste instantie niet meteen op kop zette..

Gefeliciteerd met je goede uitslagen!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 12 sep 2010, 18:24

Netjes hoor 37 punten, gefeliciteerd!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 12 sep 2010, 18:49

Fijn, dat je toch tevreden was. Erg jammer dat Leo niet met ze kon draven de laatste keer. De volgende keer hem maar echt gewoon roepen hoor!! Ik vond Benthe ook een leuk paardje. En dat bestgaand..... dat was gewoon barslecht :D . Nee, hoor zag er netjes uit!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 12 sep 2010, 21:13

Eerlijk gezegd had ik bij die tweede keer draven niet eens door dat het echt serieus was. Stom natuurlijk. Nja volgende keer weet ik wat ik moet doen :D
Haha ja bar slecht. Maar zo ging het voor mijn gevoel ook echt. Die foto van Tamara, was vast een moment opname, maar voor mijn gevoel heb ik dus inderdaad zo gereden. Kop naar voren en doorcrossen maar.... Nja fijn dat we weer een heleboel verbeterpunten hebben. We hoeven ons niet te vervelen dit jaar ;) Toch nog even een foto:
Afbeelding (bedankt Ivonne!!)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
foss

Bericht door foss » ma 13 sep 2010, 03:59

Gefeliciteerd met de mooie punten, mooie merrie om te zien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 13 sep 2010, 04:45

Tja, dat extra draven verraste ons en dus vooral Leo dus ook !!! Normaal wordt dat alleen maar in een kampioensring gedaan, maar eigenlijk nooit zo. Leo had erook een verschrikkelijke baal van!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Lindava1989

Bericht door Lindava1989 » ma 13 sep 2010, 08:41

En toch vind ik het erg netjes hoor 37 punten, gefeliciteerd!
:¨·.·¨:
`·. Biëlla & Max

Gabiélla: Boy x Anca (v. Manus)
Max v. vlietzicht: Goliath v. Zoecouvan x Hebie v.d. Vleut
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 13 sep 2010, 14:34

Achja, anders was ze tweede geweest, maar verder? Ze had het kampioenschap dan waarschijnlijk toch niet gewonnen ;) Die 37 punten pakken ze ons toch niet meer af :D Ik ben er ook erg blij mee!
mirretje

Bericht door mirretje » ma 13 sep 2010, 14:41

Sorry..... O:)
Ik ben dus de eigenaar van Zoysia....
Gefeliciteerd met je 37 punten, je hebt een mooie merrie.
Was een spannende keuring he? Jullie moesten maar blijven rondlopen, duurde eindeloos.

Mirjam
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 13 sep 2010, 15:34

Haha! Jij ook gefeliciteerd dan! Nee het was gewoon verdient hoor, Zoysia loopt gewoon veel makkelijker als Benthe. Haar draf is nou eenmaal niet haar sterkste punt. Dat is jammer, maar helaas! :D Enneeeh... 37 punten; heb ik iets te klagen????? := :=
Ja het was reuze spannend! En het duurde echt eindeloos inderdaad, mensen! Ik had het er warm van!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 14 sep 2010, 07:44

De draf vond ik Benthe juist netjes doen :j, voor mijn idee was het juist de stap die bepaalde dat er verandering plaatsvondt in de opstelling en was de draf aanvullend. Maar inderdaad, die superpunten pakt niemand je meer af. Op naar de ABOP Marleen!
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 14 sep 2010, 08:27

Een superdag voor jullie dus!! Benthe is idd. een sjiek poppetje om te zien, dat koppie van haar, geweldig :L
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 14 sep 2010, 16:30

Gefeliciteerd met je 37 punten.
Oh enne Celinde is 1.41....(toch mieke?), om nog even op je vraag terug te komen :P
Maar jeeh wat moesten wij een rondjes lopen, had het zweet op mn rug staan.
En zoals ik al zei, ze is echt een Timor. Duidelijk zat....
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie