Nou vindt Exel het al helemaal niet leuk als hij alleen van de wei weg moet, maar gisteren had ik mister aansteller 1e klas onder mijn kont zeg, pfffff hij liep continue te gillen, moest overal met een boog omheen, "schrok" zelfs van z'n eigen schaduw en liep alsof ie stomdronken was. Normaal recht op het fietspad lopen was er niet bij, want hij liep zo te kijken dat ie alleen maar liep te slingeren (en ik maar corrigeren).

Nouja we kwamen een heel eind met aanmoedigingen en soms ook wat corrigerende woorden van mij, totdat we ongeveer 100 meter van die andere stal waren. Daar ging meneer in z'n ankers en draaide om, grmbl dat is iets wat ik dus niet goed vind, dus teruggedraaid en geprobeerd om hem toch voorwaarts te houden. Nou bleek er in een tuintje zo'n iglo te staan voor schapen/geiten, zo'n klein ding en die vond hij toch zo "eng". Ik merkte dat het gewoon aanstellerij was en dat dit een mooi excuus was om te proberen om te draaien en terug te gaan naar de wei.

Na de iglo is hij de verdere rit heel braaf geweest en heeft zelfs op een paar punten waar dat andere paard enge dingen zag het voortouw genomen, maf beest.

Moet 'm toch maar vaker alleen mee gaan nemen, want straks is hij helemaal niet meer te rijden als hij alleen is.