De stal is er klaar voor...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wanja

De stal is er klaar voor...

Bericht door Wanja » zo 12 sep 2010, 08:47

maar wij moeten nog een goede 10 maanden wachten :D
We zijn weer 3 weken in Zweden geweest om te klussen aan de stal, de buitenkant was namelijk wel klaar en binnen waren we ook al een eind op weg, maar er moest nog veel gebeuren en dat waren voornamelijk rotklusjes. Maar ja, ook die moeten klaar, want die kabouters hebben dus niks gedaan toen we er niet waren :P
Het plafond moest er in en dat moest geschilderd worden met als resultaat dat ik er werkelijk uit zag als een Dalmatiër :)) , maar het plafond is mooi wit geworden!
De weilanden zijn allemaal klaar en voorzien van mooi bruin lint. Mijn rijbak is helemaal klaar en zelfs de verlichting werkt al :)* . De paardenstallen zijn klaar en voorzien van verf. De paarden kunnen dus in principe al hun intrede doen, alleen de elektriciteit moet nog verder worden aangesloten en de waterleiding moet worden gekoppeld. Dan zijn er nog wat kleine afwerkdingen in de zadelkamer, maar die hebben geen haast. Ik zal snel weer een topic plaatsen met wat foto's van de vorderingen, want het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf...

De paarden hebben we natuurlijk ook ergens moeten onderbrengen, want die konden natuurlijk niet mee. Die hebben we na de keuring in Hardenberg naar hun tijdelijk woon- en verblijfplaats in Balloo gebracht bij de familie Dolfing. Daar hebben ze 4 weken mogen verblijven en gisteren hebben we ze weer opgehaald nadat we nog even snel op de keuring in Rolde hebben gekeken.
Ze liepen allebei zo de trailer op, onderweg superbraaf geweest, wat heb ik toch een stel heerlijke paarden :+: . Thuis met afladen ging het ook allemaal zonder problemen, Wanja sleurde me mee de wei in want daar staat natuurlijk lekker veel gras na 4 weken paardloos te zijn geweest! Helaas heeft ze wel weer koliek, vanmorgen toen ik bij de stal kwam had ze alles weer op de kop gezet. Ze eet nog wel goed en er komt mest vanaf, maar ze is niet fit en heeft duidelijk weer buikpijn. Het blijft gewoon een paard wat supergevoelig is voor iedere verandering. Nu maar weer afwachten dus hoe ze snel weer de oude is, hopelijk snel...
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Ziggy

Re: De stal is er klaar voor...

Bericht door Ziggy » zo 12 sep 2010, 08:56

dat gaat lekker opschieten he? kom maar snel weer met foto's :D

Geef Wanja een dikke knuffel
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 12 sep 2010, 09:11

Oh ja wanja heeft snel koliek he, balen zeg! Ben benieuwd hoe ze dan straks de grote reis naar jullie nieuwe onderkomen gaat ondergaan!

Ben wel benieuwd naar de nieuwe foto's
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Dennis

Bericht door Dennis » zo 12 sep 2010, 09:35

Ben benieuwd naar de foto's! het klinkt in ieder geval erg goed
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 13 sep 2010, 15:47

klinkt goed, ik ben benieuwd naar jaloersmakende foto's!
balen dat je paardje meteen koliek heeft sterkte.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Charret

Bericht door Charret » ma 13 sep 2010, 19:20

Spannend zeg. Maar dat zeg ik volgens mij telkens als je een berichtje hierover plaatst.
Foto's volgen nog? :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Wanja

Bericht door Wanja » di 14 sep 2010, 18:30

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
foss

Bericht door foss » do 16 sep 2010, 14:36

Echt een hele mooie stal daar wil elk paard wel in staan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie