Zooo trots

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Zooo trots

Bericht door Annemarie » wo 08 sep 2010, 16:17

Ik ben me toch een potje trots trots trots *o/* *o/* .

Wilfred en ik hebben vanmiddag even met Gjendra gewandeld en ze vervolgens op de trailer gezet en een rondje gereden!

Het wandelen ging super. Nisko mocht ivm bevangenheid vlak voor Gjendra kwam, eerst alleen hooi. Daarna mocht ik gras opbouwen en moet ik Gjendra en Nis elke dag heen en weer brengen. Eerst deed ik Gjendra dan aan de longeersingel en later aan een touwtje. Maar wat ze eens geleerd hebben vergeten ze niet weer 8-) . We deden Gjendra eraan en ze liep zo weer mee met Nisko. We zijn het hele weggetje, 200 m naar de wei afgelopen naar de hoofdweg en weer terug. 1 remactie bij de overgang van asfalt naar rode klinkers. Die had ze nog nooit gezien en daar is Gjendra dus heel kien op |o . Vreemde ondergrond gaat ze niet gauw zomaar overheen :n . Wilfred gaf haar een tikkie met het zweepje maar dat vond ze eng. Toen maar gewoon met de hand aangeduwd. Haha, ze liep alsof ze dronken was op de stenen. Ze vond het heel raar. Daarna gekeerd en weer terug gewandeld. Af en toe even gestopt en het opstellen geoefend. Dat is lastig om haar netjes te laten staan. Maar het wandelen deed ze super *o/* .

Toen naar stal. Ze wil nog steeds moeilijk over het stukje waar soms een plas ligt en daar moest ik even aanduwen. Poetsplaats op en vaststaan ging prima. Intussen de trailer gereed gemaakt en toen op naar de trailer. We hadden de taktiek al doorgenomen. Eerst Nisko erop en dan Gjendra. Ik had een bak met merriebrok voorin gehangen. En mijn good old Nis liet me wederom niet in de steek. Liep er in een keer op en ging rustig staan eten :+: :+: . Deel 2 ging uiteraard minder makkelijk 8-) . Gjendra wilde wel aan de klep snuffelen maar er niet op. Ik had de lange leadrope aan haar halster gedaan en we hadden de longeersingel aan de trailer. De lange leadrope had ik 1 slag om de voorboom gedaan en Wilfred bediende de longeerlijn. Gjendra kwam wat omhoog en sprong steeds de klep op. Op de achterbenen is een veulen best groot :o . We hebben het rustig maar gestaag gedaan en na een kleine 10 min liep ze erop. Ze stond meteen heel rustig op de trailer en stond wat om zich heen te kijken en de voorstang af te likken. We hebben aar uiteraard flink beloond en ook wat brok gegeven. Toen aan Nisko vastgezet en zijn we een rondje door het dorp gereden.

Ze zijn heel rustig geweest en stonden bij terugkomst nog net zo als toen we ze erin zetten. Allebei 1 mestbultje geproduceerd :+ :D Daarna eraf. Mijn zusje tijdje terug dat je heel spelenderwijs een veulen ook kon laten wijken voor druk. Met Gjendra had ik met druk voor de borst al aangeleerd dat ze dan terug gaat. En wat denk je. Ze ging als een volleerd paard keurig zonder 1 enkele huppel achterwaarts eraf :o *o/* +:)+ . Ik was zooo trots. Door een enkel klein dingetje wat je in de wei heel af en toe eens doet kun je heel veel profijt hebben. Toen Nisko er gauw af want die vond het nu wel welletjes. Nou, Wilfred en ik en dik tevreden en hopen dat het zaterdag net zo gaat. Aaan het oefenen kan het niet liggen :D .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Re: Zooo trots

Bericht door Jankeke » wo 08 sep 2010, 17:48

Wat is dat dan een super gevoel he!. Heerlijk als je paardje zo iets moeilijks met een simpel drukje doet. Inderdaad kunnen kleine oefeningetjes grote resultaten behalen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
foss

Bericht door foss » wo 08 sep 2010, 18:37

Daar mag je zeker trots op zijn.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » do 09 sep 2010, 03:58

Goed gedaan!! Brave Gjendra, en Nisko natuurlijk!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 09 sep 2010, 06:01

knap van zo'n jong ding! +:)+
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 09 sep 2010, 08:16

Een goede opvoeding kan niet vroeg genoeg beginnen!
Lekker dat het zo goed ging.. :)) brave baby
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 09 sep 2010, 10:06

Beetje opvoeding is wel handig ja. En het hoeft helemaal niet vaak. Ze hebben een paar weekjes in de wei gebivakeerd ivm vakantie en je gaat zo verder waar je gebleven bent +:)+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 09 sep 2010, 10:54

super hoor van zo'n kleintje.
---
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 09 sep 2010, 14:23

brave gjendra. Goed zeg dat ze dat zo deed. En die rode klinkers zijn ook eng om op te lopen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 sep 2010, 13:15

truus1970 schreef:brave gjendra. Goed zeg dat ze dat zo deed. En die rode klinkers zijn ook eng om op te lopen
klopt, die van mij vonden ze de eerste keer ook doodeng :D

Maar Gjendra is gewoon een toppertje, dat gaat morgen helemaal goed komen met jouw knappe meid +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie