Onze paarden in Lisse

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Evy
Contacteer:

Onze paarden in Lisse

Bericht door Evy » zo 22 aug 2010, 09:35

Wij waren gister uiteraard ook in Lisse, met 3 paarden.
Eerst mocht Gerda in de ring en Stephanie ging haar voorbrengen,
dan kon ik ondertussen met Dasha stappen in de hoop dat ze daar rustig van zou worden. De uitslag van de veulens kwam en Gerda kreeg een B premie met 33 punten (77667). Dat viel voor ons wel een beetje tegen, we hadden toch wel 35 punten verwacht, maar zo'n veulenkeuring zegt natuurlijk nog niks.

Vervolgens was het de beurt aan Dasha, ze zag Odin en Gerda de ring uit gaan en toen ging bij haar een knop om. Ze kon niet meer normaal stappen, de juryleden gaven me nog wel een extra kans door ons een extra rondje te laten stappen maar het mocht niet baten. De draf ging daarentegen wel heel goed!
Ze werd 2de geplaatst met 35 punten (88667). Dus al met al toch nog een 1ste premie en voorlopig model!

Daarna mocht Odin nog een showtje doen in de pauze. Ik was vantevoren best wel bang dat ze erg zou plakken naar het veulen en dat ze daardoor het liggen sowieso niet zou doen. Maar ze deed alle kunstjes die van haar gevraagd werden, wel een beetje afgeleid, maar toch! +:)+
Vervolgens mochten Odin en Iza voor de lol nog meelopen in de rubriek Stermerries, waarbij Odin 1ste geplaatst werd! *o/*
Tijdens de huldiging van het dagkampioenschap had het bestuur besloten dat beide stermerries alsnog mee mochten doen voor het dagkampioenschap, dus dat was al helemaal super!! Dagkampioen ging volkomen terecht naar Uller, hij zag er echt heel goed uit :j En reserve dagkampioen werd Odin!!! *o/* Ze flikte het toch maar weer, super paard! Ze is nu in 5 jaar tijd 2 keer reserve dagkampioen geworden en 3 keer dagkampioen :D

Overigens baal ik wel enorm dat Dasha wellicht op de meeste een slechte indruk heeft achtergelaten. Het is niet dat ik haar niet heb opgevoed, maar ze maakt zich gewoon ontzettend druk en op zulke momenten kan ik er niet veel meer aan doen. Het spijt me dan ook heel erg dat ze Nadine heeft getrapt en v.Bon bijna. Ik baal er heel erg van, vooral omdat ze dit thuis dus nog nooit heeft gedaan. :\

Verder wil ik Yvette, Sandrien en vooral Annabel en Janna enorm bedanken voor alle hulp met de show en het hanteren van Dasha, top meiden! _/-o_
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Dennis

Re: Onze paarden in Lisse

Bericht door Dennis » zo 22 aug 2010, 09:41

Een mooie uitslag voor Odin en wat jammer van de punten van Gerda, typte net in een andere topic dat ik benieuwd was naar haar punten. Maar inderdaad, een veulen keuring zegt niet alles en dat kan nog alle kanten op.

Het blijven paarden, en al oefen je nog zo goed thuis en is ze nog zo goed opgevoed ze blijven onvoorspelbaar
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Lotte

Bericht door Lotte » zo 22 aug 2010, 09:44

Allereerst gefeliciteerd met Odin!! Een super merrie is het!
Is Uller ook niet kampioen geweest op de Centrale keuring? Die naam komt me in ieder geval bekend voor.
Jammer van Gerda, ik had ook wel meer punten verwacht voor haar. Maar inderdaad, zegt nog helemaal niks zo'n veulenkeuring.
En gefeliciteerd met Dasha natuurlijk, met haar eerste premie. Volgens mij weten we allemaal wel hoe goed jij je paarden opvoedt hoor Eef!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
roos

Bericht door roos » zo 22 aug 2010, 10:04

Nogmaals van harte met jullie punten!
Je had je handen vol aan Dasha, maar op de keuring is niet thuis, dus je hoeft je echt niet te schamen!
Gerda was zo braaf toen ik met de spray de strontvlekken probeerde te krijgen, echt een lief ding!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 22 aug 2010, 10:16

Gerda had ik toch ook wel hoger ingeschat, ik vond haar er goed uitzien. Nadat ze zo klein was bij de geboorte is ze erg goed bijgekomen.
Jammer dat Dasha haar stap niet helemaal goed liet zien en dat ze zich later enigzins misdragen heeft maar verder kun je best trots op haar zijn.
Jouw demonstratie met Odin vond ik erg leuk om naar te kijken en mooi dat ze toch nog de mogelijkheid kreeg om haar titel van vorig jaar te verdedigen. Het lukte dan wel niet helemaal maar ze kan toch weer iets moois aan haar indrukwekkende lijstje toevoegen. Van harte gefeliciteerd.
Laatst gewijzigd door Anita op zo 22 aug 2010, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 22 aug 2010, 10:32

Ik had ook verwacht dat Gerda meer punten kreeg.

En dat van Dasha....zo herkenbaar. Fatoush was ook een draak op de keuring, terwijl hij thuis zo mak als een lam is en best goed luistert.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 22 aug 2010, 12:05

Dasha had haar hoofd gewoon op onweer staan gister. Wel jammer want toen je aan het instappen was ging het wel netjes! +:)+

Maar ja niets aan te doen, het is echt een dame met karakter en als dan de bui verkeerd staat tja dan is het gewoon een tuttebel. (wel herkenbaar trouwens :P) Ze was wel weer de beste draver van de dag trouwens...(Maar dat is mijn mening dan weer, ik hou wel van een beetje show en power)
Vond het showtje ook erg leuk hoor, heb het natuurlijk al veel vaker gezien jou een Ood samen maar het blijft elke keer weer een genot. Jullie zijn echt een team en dat straalt er helemaal vanaf.

Jammer van Gerda, vind haar echt gegroeid. Had niet verwacht dat ze zo groot zou zijn. Maar dat is een flinke dame al.
Aan de kant zeiden we bij het zien van de jury al dat ze waarschijnlijk op de benen commentaar zou krijgen, wat fijner en in België houden ze wel van flinke stappers als je de hengsten daar bekijkt.

En graag gedaan hoor, als we er dan toch zijn kunnen we best even helpen. :D

Maar nogmaals, gefeliciteerd met de punten. Odin liet zich ook goed zien, zei alleen al niet te hard gaan met haar want dan gaat ze over haar punt heen. Dan gaat ze wat naar voren hellen...Maar ze zag er weer toppie uit. Terechte reserve dagkampioen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 22 aug 2010, 12:38

Gefeliciteerd met je punten. Odin is een topper!!

En Dascha, tja, het blijven paarden. Doe je niets aan. Ik zou me er niet al te druk om maken hoor ;)

De show vond ik erg leuk. Leuk om het eens in het echt te zien. Nu maar hopen dat de foto's leuk zijn geworden :D
foss

Bericht door foss » zo 22 aug 2010, 15:52

Gefeliciteerd met Odin jammer van Gerda maar het zegt natuurlijk weinig voor de toekomst en Dasha komt er wel. *o/*
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 23 aug 2010, 07:33

Kimmes schreef:De show vond ik erg leuk. Leuk om het eens in het echt te zien. Nu maar hopen dat de foto's leuk zijn geworden :D
Haha, ik hoop het ook! Hopelijk zit er een goede steigerfoto bij :P

En het blijft idd onvoorspelbaar hoe ze reageren op een keuring.
Maar voorlopig gaat ze even niet meer mee, tenzij ze alleen gaat.
Misschien dat dat wel uitmaakt op haar gedrag :j
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 23 aug 2010, 08:29

Wat jammer idd. van Gerda's B! Maar zoals je zelf ook zegt, een veulenpremie zegt zo weinig hè.
Dasha is er wel eentje met pit dus := Je kunt je er zo op verkijken dan, Finnea was bv. een paar keer met oefenen zó vervelend, en eenmaal op de keuring loopt ze als een mak schaap. Balen dat het met Dasha net andersom was. Maar toch de 1e premie binnen! Gefeliciteerd! 8-)
En Odin flikt 't gewoon weer! Super joh! Topmerrie! *o/*
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
yvette

Bericht door yvette » ma 23 aug 2010, 08:45

Evy schreef:Verder wil ik Yvette, Sandrien en vooral Annabel en Janna enorm bedanken voor alle hulp met de show en het hanteren van Dasha, top meiden! _/-o_
Heel graag gedaan! Die Gerda is ook een pittig dingetje hoor. En die punten, ach...het zegt zo weinig op die leeftijd...ik vond het echt een mooi veulen!

En natuurlijk gefeliciteerd met Odin! *o/*
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Esther

Bericht door Esther » ma 23 aug 2010, 09:56

Ik had Gerda ook hoger ingeschat, maar inderdaad wat Janna al zegt, de Belgen zien graag stevige stappers!!

Dasha had inderdaad de kop verkeerd, ach dat kan gebeuren.. Herkenbaar, bij Tea kan ook de knop ineens om gaan en dan is er ook niets meer mee te beginnen (zie D-cert trek- en C-cert. menproef)
Ik denk dat iedereen wel weet hoe jij je paarden op voedt en dat iedereen ook wel weet dat er soms niets aan te doen is..

Odin blijft echt heel mooi!! Vond het mooi dat jullie toch meeliepen voor het dagkampioenschap, normaal moet je daar dan een kampioen voor hebben, maar dat vind ik eigenlijk zo'n kromme regel!!
Echt een topper!!

En die kunstjes had ik nog niet echt gezien, dus dat was ook erg leuk!! Knap hoor, hoe krijg je het voor elkaar!!

Felicitaties voor jou en natuurlijk de eigenaren van het stelletje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
yvette

Bericht door yvette » ma 23 aug 2010, 10:02

Esther schreef:Odin blijft echt heel mooi!! Vond het mooi dat jullie toch meeliepen voor het dagkampioenschap, normaal moet je daar dan een kampioen voor hebben, maar dat vind ik eigenlijk zo'n kromme regel!!
We kwamen er toevallig achter dat de gewesten dat zelf mogen bepalen. Het stamboek zegt alleen dat als er minder dan 2 meedoen in een rubriek er geen rubriekskampioen is, maar het verantwoordelijke gewest mag dus wel bepalen de winnaar van die betreffende rubriek mee te laten doen voor het dagkampioenschap.
Esther

Bericht door Esther » ma 23 aug 2010, 10:06

Sja, moet je ook net weten, hihi..
Goed dat jullie die regel nog gevonden hebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
yvette

Bericht door yvette » ma 23 aug 2010, 10:24

Esther schreef:Sja, moet je ook net weten, hihi..
Goed dat jullie die regel nog gevonden hebben..
Met dank aan Bob van Bon :D
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 24 aug 2010, 13:10

Gefeliciteerd en wat was je show leuk!

En nog bedankt voor het aanjagen van Zoef.
---
Plaats reactie