Eachann en Ewald in Lisse

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Daphne!

Eachann en Ewald in Lisse

Bericht door Daphne! » za 21 aug 2010, 20:39

Het was een heerlijk paarden weekje, dat begon op de keuring in Wijk bij Duurstede. Daar zouden Sterre, Yvonne en ik Esther oppikken om bij mij te logeren en te helpen met de keuring in Lisse. Dat was al een leuk begin, gezellig het kliekje uit Vene, en heerlijk fjorden kijken.
S avonds de paarden verzorgd, en de zadelpasser kwam nog langs voor de zadels van Comeet en Harold.

Lekker geslapen en vrijdag vroeg weer op, want we hadden veel plannen.
Eerst heeft Esther Eachann en Ewald super geknipt. Comeet gelongeerd. Daarna zijn we gezellig een buitenrit wezen maken. Met zijn alle op de kar met Juweeltje ervoor, en ik op Harold (voor het eerst ook op hem gegaloppeerd :D )
Het was behoorlijk warm, dus snel de stallen uitgemest, dan was het maar gedaan. Eachann en Ewald lekker vol met stro, die moesten die nacht wel schoon blijven.
Lekker met de hele familie patat gegeten, en toen begonnen met het wassen van de jongens.
Lekker boenen en soppen, heerlijk. Daarna lekker op stal, en op naar de keuringsdag.

Yvonne was een half uur eerder om de overblijvers van hooi te voorzien, oei ze hadden beide lekker in hun poep gelegen, dus nog even de waterslang erop.
Nico vertrok vast om Anna en Nadine te halen met hun Dani en YaraNelja.
Daarna vertrokken wij met het convooi, we hadden twee mooie plekjes naast elkaar. We hebben ze lekker aan de trailer gezet met hooi, en nog even gepoetst en lekker gaan kijken naar de voorgaande rubriek.

Ruim van te voren hebben we de voorbrenghoofdstelletjes in gedaan en hebben we lekker losgestapt. Ewald even wakker geschud en toen was het tijd voor het echte werk.

Eachann mocht als eerste met nummer 21, gevolgd door Ekdal(halfbroer en Etjes topic maat) met nummer 22, en onze hekkensluiter Ewald met nummer 23.
Yvonne, Nico en ik hadden een goedlopend-overgeef-systeem, aangezien Nico met zijn lange benen het renwerk mocht doen.

Eachann liet zich tijdens het draven minder zien, hij liep te k**violen omdat er een lekker streepkont-chicky langs de kant stond, of wat dan ook wat hij dan wel niet zag, whaha. Maar, al vonden wij dat hij beter kon, hij heeft toch een leuke draf laten zien :))

Ewald heeft de cool-dude uitstraling, maar sinds gister (na een ferme aanmoediging ~~}> ) heeft hij ineens het licht gezien, volgens mij verbaasde het zelfs Ewald dat hij nog iets rapper kon.
We waren dan ook super trots op wat hij liet zien.

Toen op volgorde plaatsen, daar mocht Eachann voorop, gevolgd door Ewald *o/* .
En daar begonnen de rondjes, ze lieten ons heel lang stappen, en wij maar wachten op de punten.
Uiteindelijk mochten we opstellen, en behaalde Eachann een A-premie met maar liefst 37 punten :D , en Ewald ook een A-premie met 35 punten. :D *o/* Tjeetje!!! Wat waren we trots!!! *o/* :D

Eachann 8-7-7-7-8, geen bemerkingen. Hij had tenopzichte van vorig jaar (ook 37 punten) een punt minder op bespiering, en een punt meer op indruk en ontwikkeling.

Ewald 8-7-7-6-7, hij was wat nauw achter en mist wat kracht. Maar wel twee punten meer als vorig jaar.

We waren nog helemaal hyper-de-pieper, echt geweldig. De heertjes weer aan de trailer gezet met een emmertje water en hooi, en wij lekker wat gelunched.

Omdat Esther zo haar best gedaan heeft op de boogjes gingen we ook voor 'best getoiletteerd'. Yvonne met Eachann en ik met Ewald. Er deden er een hoop mee, wat erg leuk was. We kregen al een goed gevoel toen ze bij Ewald even bleven kijken, zijn nummertje checktte, en nog een rondje om hem heen liepen. Ik ben ook erg trots op zijn mooie dikke zwarte staart, en voorpluk, en zijn mooie aalstreep.
Ewald mocht samen met Iza en Uller naar voren komen. Uller won, Iza tweede, en Ewald werd derde. We kregen een mooie troffee en een borstel. Super leuk natuurlijk!! Met dank aan Esther, met haar schaar en haar Cowboy magic +:)+ .

Later op de dag mochten Eachann en Ewald terug komen voor het ruinenkampioenschap. Spannend want er liepen goede tussen. We mochten opstellen, en Uller werd kampioen. Wat te verwachtten was want hij zag er super uit, prachtig paard.
En ja hoor.... Dhr. van Bon sprak..... Het reserve kampioen schap gaat naar het jonkie!!! Jaaaa, een gat in de lucht sprongen we, voor de tweede keer reserve ruinenkampioen, en hij is zelfs pas twee. Nou, we waren allemaal helemaal in jubelstemming, super leuk natuurlijk!
"Het ruintje", kreeg erg leuke reacties van de juryleden, ze bleven er maar omheenlopen, en ja knikken. En volgens Dhr. Colaers moest ik maar heel erg zuinig met hem zijn. Verder nog veel leuke reacties gehad van allerlei omstanders.

Whaha, toen moest hij op de foto, volgens Esther had hij mama-trekjes, beentje voor, beentje achter, maar uiteindelijk kregen ze hem op de kiek.

Uiteindelijk mocht Eachann nog terugkomen voor het dag- en reservekampioenschap. Nico natuurlijk weer vol trots de bak in met hem. Het dagkampioenschap ging naar de prachtige ruin Uller. Het werd dus nog spannend... Eachann was nog in de race. Dhr. van Bon vertelde dat het ruintje toch ook erg leuk was, maar het reserve kampioenschap ging naar de prachtige merrie Odin! Maar toch leuk dat Eachann ons nog even in spanning bracht.

Oeh wat waren wij voldaan, trots, rozig, hongerig, en spierpijnerig, oh ja, en vies. Maar wat een super dag !!

Thuis lekker de jongens een bak voer gegeven, en heerlijk in hun wei gezet.
Die zijn weer een ervaring rijker, ze zullen vast heerlijk slapen....
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Dennis

Re: Eachann en Ewald in Lisse

Bericht door Dennis » za 21 aug 2010, 22:13

gefeliciteerd met je mooie resultaat en leuk dat hij voor de 2e keer een beker mee naar huis mag nemen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
roos

Bericht door roos » zo 22 aug 2010, 04:42

E topic maat....wat klinkt dat leuk he! :D
En wat hebben we gelopen he....onze gezondheidsrubriek hihi, je was echt een tomaat ;)
Nogmaals van harte!!!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 22 aug 2010, 06:16

Gefeliciteerd met deze 2 super mooie resultaten!! *o/*
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 22 aug 2010, 06:58

Gefeliciteerd de heren hebben het super gedaan!
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 22 aug 2010, 08:45

Ze zagen er beide weer top uit!
Eachann, hihi zou vBon het nu wel weten. Deed wel zn best om het goed te doen toen wij eenmaal aangaven dat je het zo moest uitspreken haha.
Maar die zag er weer uit om door een ringetje te halen en wat kan die stappen. Duidelijk een kind van zn moeder.
Super gefeliciteerd met het reserve kampioenschap!

En Ewald heeft mij positief verrast. Esther zij al dat je hem een flinke klets verkocht had. Maar die heeft idd het licht gezien als het gaat om keuring lopen. Hij groeit ook mooi uit.
Jullie hebben weer een leuke dag gehad!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 22 aug 2010, 09:21

Dat zal idd. een prachtige dag geweest zijn!!
Wat een super resultaten zeg, gefeliciteerd! Geweldig dat Eachann weer reservekampioen werd, een hele nette prestatie voor zo'n jonkie :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 22 aug 2010, 10:13

Gefeliciteerd *o/* *o/* *o/*

Het zijn superleuke fjordies
En nog super bedankt voor het rijden
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 22 aug 2010, 10:56

Gefeliciteerd met jullie 2e reserve kampioenschap ruinen. Helemaal top van Eachie. Ben benieuwd wat Van Bon er volgend jaar weer van gaan maken, hihi. Jammer dat ik jullie na die tijd niet meer heb gesproken en persoonlijk heb kunnen feliciteren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 22 aug 2010, 11:40

Goed gedaan! Mooie punten. Ben benieuwd naar foto's van de mannen!

En eeeh wil je nog eens vertellen hoe je Eachann ook alweer correct uitspreekt? Heb het wel eerder gelezen op FW, maar weet het niet meer zo goed :=
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 22 aug 2010, 12:26

Je spreekt het uit als Iekun.. Lastig he!!

Zit nu nog bij Daphne achter de pc, gisteren nog even lekker nagekletst..
Ben ook wel trots op 'mijn' ventje hoor!! Zo in het echt zie ik er meer en meer Tea in, ook qua karaktertrekjes..

Maar ook Ewald heeft het supergoed gedaan!! Heeft toch echt wat meer tempo laten zien als vorig jaar, het zit er dus wel in!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » zo 22 aug 2010, 13:00

_O- inderdaad errug lastig
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 22 aug 2010, 13:01

Ik zeg mailen naar het stamboek ;)Hebben ze een jaar oefentijd :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 aug 2010, 16:17

Ah Ejagan vond ik ook leuk gevonden :P

Maar súpergefeliciteerd met het resultaat. Mijn commentaren al aan Sterre doorgegeven geloof ik, waren er niet zo veel...Eachann is echt correct mooi, compleet anders dan Ewald...dat is meer een waldo := En je zag echt, hij weet nu wat een zweep inhoudt, dus echt dooie is ie ook weer niet hahaha
Geluk is de vrucht van intens werk
Elvis

Bericht door Elvis » zo 22 aug 2010, 18:37

Ook hier nog even gefeliciteerd met de resultaten!!!
Ontzettend leuk dat het weer gelukt is met hem!
Ewald ook goede resultaten.Het was wel een dag om even naast de schoenen te lopen he ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 22 aug 2010, 18:54

Hihi ik had met de opstelling ven best getoilleteerd toen Eachann werd opgenoemd echt zoiets van HUH is dát Eeks, mozes wat een kasteel wordt dat := Echt toppie joh van de boy's, zijn echt 2 toppers!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » zo 22 aug 2010, 18:58

Bella schreef:Ah Ejagan vond ik ook leuk gevonden :P
Ik vond Exman nog leuker bedacht hihi.. v Bon heeft iig wel alles uit de kast getrokken om het goed uit proberen te spreken hihi...

Super gefeliciteerd nog met jullie resultaten!!!
Ctje :)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 22 aug 2010, 19:03

gefeliciteerd hoor! Klinkt als een superdag! Ik ben altijd al weg geweest van Eachann en volgens Esther lijkt Fatoush op Eachann, dus dat biedt persepctief ;)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 22 aug 2010, 19:09

Hee toppers dus, Gefeliciteerd ! *o/*
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 22 aug 2010, 19:19

Heey, allemaal bedankt voor jullie leuke/lieve reacties!
Wij zijn nog steeds super trots op de jongens!
Het is een heerlijk gevoel als ze het goed doen, en ook dat het zo lekker ontspannen ging, ze waren zo braaf gister.

Dennis@Thanks!
Roos@ Inderdaad, en heb jij ook zo'n spierpijn, en dan alleen maar van stappen. Jij ook alsnof gefeli met Ekkie.
Skreia@Thanks, maar jeetje jouw Cas mag er ook wezen, wat een leukerd zeg!
Foss@Dank je wel!
Janna@ Haha, Van Bon deed goed zijn best om zijn naam uit te spreken, maar volgens mij was hij wel blij dat jullie zijn naam allemaal even goed voorriepen.
Leuk dat jullie hem in Tea terugzien, allereerst om Tea ben ik hem als veulen gaan bezoeken.
Reinou@Dat was het zeker, leuk he die mooie Timortjes.
Nadine@Graag gedaan namens de man.
Anita@Bedankt, geeft niet, we hebben gezwaaid!
Ilona@Dank je, ik ga de foto's snel plaatsen.
Annabel@ Leuk het die Eachann.. Whaha Waldo, dat is het echt he, heerlijke goedzak, maar met wat 'aanmoediging' lukt hem het dus wel.
Desire@ Leuk dat ik je toch nog ff gezien heb. Nancy heb ik jammergenoeg niet gespot. Dat was het zeker, we hadden niks verwacht dus dat maakte het extra leuk, ook dat Ewald het goed deed was erg leuk. Vanmiddag filmjes gezien van Elvis en Eachann als veulens in de wei, wat gaat het dan hard zeg...
Esther@ Het was super gezellig!!!
Amber@ *o/*
Ivonne@Haha, helemaal gelijk in, ze zijn gewoon leuk die Timors!!!
Mieke@Haha, er is ook van alles van te maken van zijn naam, erg lachwekkend.
Viv@Had je niet Ewald voor je, die werd derde. Die hield ik vast.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Plaats reactie