Tea is boos!!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Tea is boos!!!

Bericht door Esther » zo 08 aug 2010, 03:46

Naja, hopelijk nu zo ongeveer, wás, boos..

Gisteren met wassen e.d. was ze best braaf, alleen bij haar hoofd wassen vindt ze eigenlijk niets..

Vandaag dus mooi de trailer op met Binkie, dat was ook allemaal nog oke!! Ja, hoor, ze stapt er zo op.. Alle spullen in de auto en dat was nog best veel, iedereen had ook nog een tweede stel droge kleding bij zich geloof ik, verder regenjassen, plu's e.d.

Toen we eindelijk aangekomen waren, paarden van de trailer en kon Madam heerlijk om zich heen loeren samen met haar transportgenoot, al was de eerste prioriteit toch een beetje, iets in de maag krijgen..

In het begin van de Concours d'Elegance was Tea nog wel cool,liep op dat moment nog redelijk rustig, moest haar wel wat inhouden af en toemaar was te doen. Tea is nogal een druktemaker buiten, en vindt het dan allemaal heel spannend, gevolg: snelwandelen..
Nee, meisje, we moeten in de stoet blijven, netjes op de plaats blijven rijden!! Braaf!!
Het grootste probleem, en ik hoorde er al meer over, was eigenlijk dat het wel heel erg langzaam ging.. Janna kon gewoon rustig naast Tea wandelen.
Gevolg, ik moest Tea inhouden en Tea wordt daar dan lichtelijk van geïrriteerd.. Wat weer resulteerde in enorm met het hoofd schudden. Ik probeerde steeds weer los te laten, maar dan ging ze ook meteen weer drie versnellingen harder, dus weer inhouden.. Iedereen kan zich vast voorstellen dat Tea hier niet blij mee was. Op een geven moment schudde ze zo met haar hoofd dat we het hoofdstel kwijt raakten, hihi.. 8)7 :+ oeps.. Wat was ik blij dat Janna er naast liep. die snel het hoofdstel weer om gedaan en er provisorisch, met een deel van haar outfit, een keelriem geconstrueerd, we hadden voor de duidelijkheid een westernhoofdstel om..
Gelukkig bleef dat goed zitten en hoefden we ons daar geen zorgen over te maken, want we zagen al dat het hoofdstel niet helemaal stevig zat.. Volgende keer toch even proefrijden met het geheel..

Daarna merkten we eigenlijk dat de stoet steeds langzamer ging, Tea werd nu echt pissig!! Druk doen, ik had er mijn handen vol aan!! Ik wilde voor dit soort gevallen dus mijn kimblewickbit in doen, maar die paste niet aan het westernhoofdstel. Daar kan ik haar dan wel op houden zonder dat ik met veel druk hoef te rijden, maar dit bit was echt minder fijn.. Kreeg zelfs last van mijn handen, die waren na de tijd gewoon rood, bah, ik heb er zo'n hekel aan als je zo in die mond moet zitten, maar het kon niet anders.. Wel steeds proberen los te laten, zoveel mogelijk mijn handen ontspannen, maar het mocht niet baten..

Ik was blij dat we terug het terein op konden.. Ware het niet dat we daar nog een poos moesten wachten en weer in de ring moesten verschijnen. Gelukkig kon Tea het opbrengen om even lekker rustig te wachten. In de ring liep ze gelukkig wel weer netjes, leek me echt iets voor mij om op zo'n dolle stier door de ring te denderen, hihi.. Maar dat bleef uit..

Tijdens het wachten begon de irritatie weer op te lopen, ze was het echt zat.. Ja, jammer joh!! Het duurde ook allemaal wel weer erg lang, maar ze hoefde alleen maar stil te staan, dat leek me toch niet te veel gevraagd. Na een poos mochten we nog een rondjes rijden, ook daar weer wachten want iedereen moest zich even voorstellen etc. Runnar stond bij ons met Julie, toen die dan ook te dichtbij kwam lelde ze een keer flink naar hem. Janna en ik allebei boos op haar!! Maar ze doet het bijna nooit dat schoppen, alleen dus als ze bang is of boos.. Gelukkig had Runnar er geen last, maar vond het zo sneu voor die brave goedzak van een Runnar die er ook niets verkeerds mee bedoelde..

Toen was het onze beurt om ons voor te stellen, dacht nog, nou nu zullen we het krijgen, de paarden voor haar lopen weg en zij moet stil blijven staan.. Warempel, dat vond ze prima..
Daarna ook nog een redelijk rondje door de ring en toen er eindelijk af.. Poe, ik was warm en moe, Tea alleen blij dat het voorbij was geloof ik, hihi..

Alhoewel, voorbij?? Toen moest Janna nog een toertocht met haar rijden, maar dat laat ik aan Janna over om over te vertellen. Hoorde na de tijd wel dat madam zich behoorlijk had misdragen..

Dit is toch echt nog een punt waar we flink op moeten oefenen met Tea. Dit drukke gedrag vertoont ze dus ook met de Abop proeven, daardoor mislukt het steeds, al is ze dan nog niet eens zó boos..
Dusseh, volgende week weer iedereen?? Dan kunnen Tea en ik nog eens oefenen.. Want ik geloof dat we dat nog wel een poosje nodig zijn.. Misschien kunnen we er een wekelijks evenement van maken, maar dan hoef je niet steeds in een nieuw kostuum hoor, hihi.. :+
Anders moet ik maar eens kijken hoe ik Tea thuis boos kan krijgen, want er moet aan gewerkt worden.. (Ben dan wel blij dat ze niet gaat bokken als ze boos is, hihi)

Helpt wel even om het hier op te schrijven, want nu krijg ik het hele plaatje voor mezelf ook helder.. Wat ook een beetje de tekenen zijn dat ze zich op loopt te hitsen e.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Re: Tea is boos!!!

Bericht door Anna » zo 08 aug 2010, 05:04

Dat is erg vervelend dat Tea zich druk maakt het was mij niet opgevallen dat ze druk was in de ring
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Lisa

Bericht door Lisa » zo 08 aug 2010, 08:17

Ze was echt boos!! Ze heeft zelfs naar Alinde getrapt!! Die snapte er geloof ik niks van. Gelukkig was het mis, maar toen tea een hele tijd in de kont van alinde had gelopen (en dan ook echt dicht op de kont) trapte alinde ineens fel naar achteren!!! Die was raak. Alinde heeft nog nooit getrapt als ik erop zat!! Volgens mij pikte ze het niet dat tea getrapt had ofzo.. Tea had er verder geen last van, maar hield wel ineens afstand. Trutje!! (ze heeft wel mooi nieuw halster esther haha!!!)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 aug 2010, 08:32

in die tour ging het idd vrij langzaam, ik had er met Exel geen last van die was schijnbaar zo onder de indruk van alles dat ie niet vooruit te branden was, maar Dora vond het ook allemaal niet snel genoeg gaan. Die liep idd ook met haar hoofd te schudden.
Er kwam zo'n man aan die vertelde dat wij met de paarden onder het zadel beter konden wachten dan de ingespannen deelnemers, vandaar dat "wij" zolang moesten wachten :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 08 aug 2010, 08:51

optochten zijn vaak een drama met paarden, gaat vaak te langzaam. Ze hebben ook gevraagd of ik mee wilde doen met Marloes, straks in de optocht met de Roldermarkt. Ik heb bedankt, gaat toch te langzaam voor Marloes.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 aug 2010, 08:55

ja en weet je wat het ook was? Op een gegeven moment ging het voor steeds langzamer en van achter kwam men "erbij" zeg maar, dus werd de rij steeds compacter en kwam je dichter op elkaar te zitten. Nou interesseert het Exel dus geen bal, maar Dora werd daar nerveus van
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Amber_

Bericht door Amber_ » zo 08 aug 2010, 09:08

Langzaam ? Hahaha .. Ik heb me kapot gelopen, was gewoon moe bij terug komst :P

Ik heb je mooie Tea bij trailer gezien, maar niet in optocht.
Jammer dat ze zo druk werd, vond jullie outfit met Janna wel tof :P
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 08 aug 2010, 10:52

hihi voor Tea gaat een normaal staptempo al haast te langzaam. Dat krijg je met die ruime stappers. Zijn ze op keuringen altijd zo enthousiast over hihi.
Maar was idd wel een langzaam tempo. Zag net een stukje van het filmpje van Fjovrilli en daar zie je dat achteraan alles ineens losliep en ze zelfs in draf over gingen.

De tourtocht, tja ik heb wel genoten hoor zeker mooie omgeving! Maar Tea was echt not amused. Eerst liep ik voorop, nou probeerde haar niet zo hard te laten gaan maar dat wou nog niet zo heel erg lukken. Moesten langs een drukke weg dus wou haar ook niet te hard aanpakken zodat ze moeilijk zou doen als er iemand voorbij kwam met auto of fiets.
Maar eenmaal in het bosgedeelte ben ik achteraan gaan rijden. Ook zo hammerysk als je met 4 man gaat rijden en ze kunnen je allemaal niet bijhouden.
Toen was madame boos, want ze mocht niet haar tempo lopen. Maar moest zich aanpassen. Draf en Galop ging prima trouwens... dan bleef ze netjes achteraan want Bink werd dan wel heel imposant hihi.

Maar weer terug in de stap werd ze zo boos dat ze alinde en bink een mep verkocht. En runnar kreeg een knauw...Trutje dus.
En boos op mij ook nog hihi heb het wel even bij haar verbruid geloof ik. Heb haar heel netjes elke keer terug gezet op haar plaats met een lichte ophouding en daarna ontspannen tot ze weer te hard ging.
Kreeg haar alleen maar niet zo rustig dat ze wat ruimer achter de anderen wou gaan lopen. Wat dus ook resulteerde in een mep van Alinde. Maarja dan moet ze het zo maar leren.

Eenmaal aan het eind van de rit werd ze toch wat rustiger en ging ze eindelijk met afstand en lange teugel op een normaal tempo lopen.
Tot dat we Cadiz achterop kregen, toen ging de knop weer om.

Maar zeker een goede leer voor Tea.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 08 aug 2010, 18:41

Tja het ging idd wel langzaam, ik had de western spullen van Claudia (nog bedankt voor het lenen!) met western bit, dus ik durfde niet echt de teugels op te pakken. Op een gegeven moment liepen wij achter de geluidswagen, terwijl ik nr 38 had hihi, ouwe gek.
Verder ook een leuke dag gehad, veel mensen gesproken en veel ook niet. Ook hebben we er weer een mooi naambordje bij, ik denk dat ik vraag of deze op zijn staldeur mag.

Maar na de veteranen zijn wij ook weggegaan, ik wilde nog naar Woodstock, daarvoor moest ik nog wel ff een tukkie doen ;)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Esther

Bericht door Esther » zo 08 aug 2010, 18:56

Ah woord van een aanstichter.. Ik voelde Tea naar achter slaan, hoor ik achter me: 'Nee dat is Iwan zijn schuld die beet haar in de kont'.. Snap ook best dat hij niet van een lekker kontje af kan blijven, maar Tea is wel een dame en die bijt je niet zomaar in haar derriere, hihi..

Werkt je pistool nog??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 aug 2010, 18:57

graag gedaan hoor meis, het stond hem hartstikke goed :D

Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 08 aug 2010, 19:17

Dat is precies de reden waarom in dat soort dingen niet met Pablo doe. Die vind er helemaal niks aan, maar die is verder wel heel braaf op ander terrein.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 09 aug 2010, 08:05

Ik heb jullie alleen in de ring gezien en dat zag er rustig uit. Maar wel vervelend dat er een rustig ritje niet in zat, al kan ik het gedrag van Tea me ook wel iets voorstellen. Ik denk dat Paula in die situatie niet veel anders had gedaan...
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 09 aug 2010, 08:18

:= tijdens de toertoch was ze echt een frøken from hell...maar hoofdzakelijk voor zichzelf. Ik heb wel lekker kunnen rijden en de rest ook wel, maar ze was het zichzelf zó moeilijk aan het maken. Gekke was ook. Ik kon met Bink wel links van haar rijden, maar rechts dan ging ze dreigen 8)7

Maar Bink had 's ochtends en ook later op het terrein ook de kop wel op onweer staan...af en toe voelde je echt het bommetje, dat hij constant in een verzameld tempo moest lopen, dus ooh wat kon hij ontladen tijdens de ereronde van de concour d'elegance. Na de tourtocht dacht ik: nu is hij zijn ei ook wel kwijt. Niets was minder waar, toen ik met Lotte stond te praten en Alinde en Runnar weg liepen ging meneer ook weer rustig de lucht in....8)7 mafketel.
Verder was ie gelukkig wel braaf, conclusie was ook dat hij zeker verkeersmak is (alleen niet prulletjes-mak...van de kleine onzinnige dingen schrikt ie dan weer wel). Dat gehups vind ik niet zo heel erg, hij wordt verder absoluut niet sterk, dus hoef alleen maar te zitten. Geloof dat de omgeving op zulke momenten meer van hem schrikt.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 09 aug 2010, 10:21

Ik vind hem echt heel erg mooi en wat kan die imponeren met z'n houding zeg :~

Esther

Bericht door Esther » ma 09 aug 2010, 18:59

DaphneT schreef:Ik heb jullie alleen in de ring gezien en dat zag er rustig uit. Maar wel vervelend dat er een rustig ritje niet in zat, al kan ik het gedrag van Tea me ook wel iets voorstellen. Ik denk dat Paula in die situatie niet veel anders had gedaan...
Paula en Tea zijn natuurlijk wel familie, hihi..
Ben wel blij dat Tea niet zal ontladen door de lucht in te gaan, dat zou ik eng vinden.. Al heeft ze uit bozigheid wel eens een bokje gegeven, maar dat stelde niet echt iets voor..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » ma 09 aug 2010, 19:11

Daarom heb ik ook niet met Vera aan het concours d' elegance meegedaan.
(of ik had er om kwart over 6 op moeten gaan en dan tot 9.15 over het veld moeten racen, dan had het misschien wel gegaan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » ma 09 aug 2010, 19:39

Vera leek me inderdaad wel onwijs druk!! Hihi.. Dan was Tea volgens mij nog redelijk cool..
Ik had zoiets nog nooit gedaan met Tea, had wel verwacht dat ze druk zou zijn hoor, daarom Janna er naast voor het geval dat..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 09 aug 2010, 19:40

Over haar gedrag in de tour zou ik me niet echt druk maken.
Vind het niet zo gek dat ze dan opgenaaid zijn.
Tempo ligt laag en het is druk.
Mijn pony is doorgaans heel braaf, bij endurance of wat dan ook (leen haar doodleuk op een paardenmarkt uit aan een kind),
maar met dat soort dingen wordt die ook lichtelijk geirriteerd }> .

5 jaar geleden gedroeg Sjol zich daar ook als opwindkip en heeft geen pas normaal gestapt.
Het defilie met iedereen in de ring, heb ik toen niet eens aan meegedaan,
ze was toen doorgedraaid :D , zodat oude hengstenboertjes nog kwamen
vragen of het een hengst was of laat geruind.... 8)7

Bij de bop hebben wij het ook verknalt.
Kwam een paard langs in galop al bokkend over het asfalt.
Tja, ze WAS braaf, totdat dat gebeurde.
Toen stond de knop op aan ~~}> , geen pas meer normaal gelopen,
nou kan ik Sjol in dat soort situaties wel bij me houden.
Leverde alleen wel een 5 op voor gehoorzaamheid .... Te druk... zucht..
(deed allerlei hogeschool op de plaats enzo)

Aan de andere kant, dat malle drukke gedrag, is juist why I love her :D 8-)

Gewoon niet meer aan dit soort dingen meedoen, of je er niet aan ergeren.
(makkelijker gezegd dan gedaan, ik geniet gewoon van mijn dribbel op dat soort momenten.)

Tja, je bob.. da's balen...
Veel oefenen?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Viv

Bericht door Viv » di 10 aug 2010, 05:14

janna schreef: Tot dat we Cadiz achterop kregen, toen ging de knop weer om.
We kwamen idd de bocht om en ik zag in de verte een stuiterende fjord. Zei al tegen Andy, oh dat kan niet missen das Tea hou maar beetje afstand _O-.
Maarja zeg dat maar eens tegen Kdies :D Met 3 passen zat hij zowat tussen jullie in.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie