Gisteren met wassen e.d. was ze best braaf, alleen bij haar hoofd wassen vindt ze eigenlijk niets..
Vandaag dus mooi de trailer op met Binkie, dat was ook allemaal nog oke!! Ja, hoor, ze stapt er zo op.. Alle spullen in de auto en dat was nog best veel, iedereen had ook nog een tweede stel droge kleding bij zich geloof ik, verder regenjassen, plu's e.d.
Toen we eindelijk aangekomen waren, paarden van de trailer en kon Madam heerlijk om zich heen loeren samen met haar transportgenoot, al was de eerste prioriteit toch een beetje, iets in de maag krijgen..
In het begin van de Concours d'Elegance was Tea nog wel cool,liep op dat moment nog redelijk rustig, moest haar wel wat inhouden af en toemaar was te doen. Tea is nogal een druktemaker buiten, en vindt het dan allemaal heel spannend, gevolg: snelwandelen..
Nee, meisje, we moeten in de stoet blijven, netjes op de plaats blijven rijden!! Braaf!!
Het grootste probleem, en ik hoorde er al meer over, was eigenlijk dat het wel heel erg langzaam ging.. Janna kon gewoon rustig naast Tea wandelen.
Gevolg, ik moest Tea inhouden en Tea wordt daar dan lichtelijk van geïrriteerd.. Wat weer resulteerde in enorm met het hoofd schudden. Ik probeerde steeds weer los te laten, maar dan ging ze ook meteen weer drie versnellingen harder, dus weer inhouden.. Iedereen kan zich vast voorstellen dat Tea hier niet blij mee was. Op een geven moment schudde ze zo met haar hoofd dat we het hoofdstel kwijt raakten, hihi..

Gelukkig bleef dat goed zitten en hoefden we ons daar geen zorgen over te maken, want we zagen al dat het hoofdstel niet helemaal stevig zat.. Volgende keer toch even proefrijden met het geheel..
Daarna merkten we eigenlijk dat de stoet steeds langzamer ging, Tea werd nu echt pissig!! Druk doen, ik had er mijn handen vol aan!! Ik wilde voor dit soort gevallen dus mijn kimblewickbit in doen, maar die paste niet aan het westernhoofdstel. Daar kan ik haar dan wel op houden zonder dat ik met veel druk hoef te rijden, maar dit bit was echt minder fijn.. Kreeg zelfs last van mijn handen, die waren na de tijd gewoon rood, bah, ik heb er zo'n hekel aan als je zo in die mond moet zitten, maar het kon niet anders.. Wel steeds proberen los te laten, zoveel mogelijk mijn handen ontspannen, maar het mocht niet baten..
Ik was blij dat we terug het terein op konden.. Ware het niet dat we daar nog een poos moesten wachten en weer in de ring moesten verschijnen. Gelukkig kon Tea het opbrengen om even lekker rustig te wachten. In de ring liep ze gelukkig wel weer netjes, leek me echt iets voor mij om op zo'n dolle stier door de ring te denderen, hihi.. Maar dat bleef uit..
Tijdens het wachten begon de irritatie weer op te lopen, ze was het echt zat.. Ja, jammer joh!! Het duurde ook allemaal wel weer erg lang, maar ze hoefde alleen maar stil te staan, dat leek me toch niet te veel gevraagd. Na een poos mochten we nog een rondjes rijden, ook daar weer wachten want iedereen moest zich even voorstellen etc. Runnar stond bij ons met Julie, toen die dan ook te dichtbij kwam lelde ze een keer flink naar hem. Janna en ik allebei boos op haar!! Maar ze doet het bijna nooit dat schoppen, alleen dus als ze bang is of boos.. Gelukkig had Runnar er geen last, maar vond het zo sneu voor die brave goedzak van een Runnar die er ook niets verkeerds mee bedoelde..
Toen was het onze beurt om ons voor te stellen, dacht nog, nou nu zullen we het krijgen, de paarden voor haar lopen weg en zij moet stil blijven staan.. Warempel, dat vond ze prima..
Daarna ook nog een redelijk rondje door de ring en toen er eindelijk af.. Poe, ik was warm en moe, Tea alleen blij dat het voorbij was geloof ik, hihi..
Alhoewel, voorbij?? Toen moest Janna nog een toertocht met haar rijden, maar dat laat ik aan Janna over om over te vertellen. Hoorde na de tijd wel dat madam zich behoorlijk had misdragen..
Dit is toch echt nog een punt waar we flink op moeten oefenen met Tea. Dit drukke gedrag vertoont ze dus ook met de Abop proeven, daardoor mislukt het steeds, al is ze dan nog niet eens zó boos..
Dusseh, volgende week weer iedereen?? Dan kunnen Tea en ik nog eens oefenen.. Want ik geloof dat we dat nog wel een poosje nodig zijn.. Misschien kunnen we er een wekelijks evenement van maken, maar dan hoef je niet steeds in een nieuw kostuum hoor, hihi..

Anders moet ik maar eens kijken hoe ik Tea thuis boos kan krijgen, want er moet aan gewerkt worden.. (Ben dan wel blij dat ze niet gaat bokken als ze boos is, hihi)
Helpt wel even om het hier op te schrijven, want nu krijg ik het hele plaatje voor mezelf ook helder.. Wat ook een beetje de tekenen zijn dat ze zich op loopt te hitsen e.d.