Gerrit.....niet in oldeberkoop
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Gerrit.....niet in oldeberkoop
........
Laatst gewijzigd door pjotr_nientje op zo 01 aug 2010, 06:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Re: Gerrit.....niet in oldeberkoop
Misschien was hij het gewoon al zat na het wassen ed.. Ik zou het binnenkort gewoon nog eens proberen en kijken wat hij doet, als het dan nog niet wil gewoon eens iemand uitnodigen die er wat verstand van heeft.
Penney kreeg ik ook nooit met geen mogelijkheid de kar in (is een keer achterover geklapt uit de trailer) toen ik haar verkocht het er netjes bijgezegt, maar was geen probleem, meneer was een soort paardenfluisteraar (jaja dacht ik haha) maar goed.. Pen stond in 2 tellen in de trailer hihi..
Penney kreeg ik ook nooit met geen mogelijkheid de kar in (is een keer achterover geklapt uit de trailer) toen ik haar verkocht het er netjes bijgezegt, maar was geen probleem, meneer was een soort paardenfluisteraar (jaja dacht ik haha) maar goed.. Pen stond in 2 tellen in de trailer hihi..
Ctje 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Peter kwam idd met het idee om er ook een soort van paardefluisteraar bij te halen.
Kan zijn dat hij het wassen zat was, maar tussen het wassen en het ophalen zat zo'n 5 uur tijdsverschil in.
Kan zijn dat hij het wassen zat was, maar tussen het wassen en het ophalen zat zo'n 5 uur tijdsverschil in.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
- Love_Jordy
ik vindt het zowiezo niet leuk en vooral niet slim dat jullie hem erin hebben geschopt/geslagen zoals jij schrijft...
Ik snap dat het stoom uit je oren komt, Maar nu gaat hij er denk ik helemaal niet meer in (zou ik ook niet doen)
kun je nu niet helemaal overnieuw beginnen en gewoon rustig zoals je begonnen was? Zonder dat er geslagen en geschopt word...
Dat maakt het voor hem ook een stuk leuker en vertrouwder denk ik zo. Is het een 2 paards trailer? (sorry als ik erover heen heb gelezen) Kun je er dan niet een ander paard naast zetten?
Sucses ermee!
Ik snap dat het stoom uit je oren komt, Maar nu gaat hij er denk ik helemaal niet meer in (zou ik ook niet doen)
kun je nu niet helemaal overnieuw beginnen en gewoon rustig zoals je begonnen was? Zonder dat er geslagen en geschopt word...
Dat maakt het voor hem ook een stuk leuker en vertrouwder denk ik zo. Is het een 2 paards trailer? (sorry als ik erover heen heb gelezen) Kun je er dan niet een ander paard naast zetten?
Sucses ermee!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
....We hebben de zweep gepakt en zijn er werkelijk op losgeslagen en geschopt...en ik kan je vertellen dat dat niet echt zachtaardig ging
Ik heb dit met afschuw zitten lezen

http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
- Love_Jordy
Dat is precies wat ik dus ook meteen dacht toen ik het las, dat bedoel ik te zeggen~mirjam~ schreef:....We hebben de zweep gepakt en zijn er werkelijk op losgeslagen en geschopt...en ik kan je vertellen dat dat niet echt zachtaardig ging
Ik heb dit met afschuw zitten lezen, ik denk dat je hierdoor nog verder van huis bent.

Hiermee bereik je echt niks... Ik zou dit nooit bij mijn paard doen. (trouwens bij geen enkel dier)
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Hiervan rijzen mij ook de haren ten berge. Dit is toch echt niet de manier. Ik snap dat je boos wordt op een gegeven moment maar stop er dan mee en ga verder als je gekalmeerd bent. Van er maar op los slaan en schoppen is nog nooit een paard beter geworden.We hebben de zweep gepakt en zijn er werkelijk op losgeslagen en geschopt...en ik kan je vertellen dat dat niet echt zachtaardig ging
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Het was idd een 2 paards trailer ,we hadden Cindy er namelijk al naast gezet
We waren lief begonnen en hadden veel geduld met hem.
Maar 10 meter voordat hij bij de trailer was draaide hij zich al om en schoot weer weg,we kamen soms niet eens in de buurt van de trailer of hij ging er al vandoor.
Ondertussen was hij ook nog eens behoorlijk drammerig en peter had soms de grootste moeite om hem te houden (wat dus ook soms resulteerde dat gerrit er vandoor ging)
Peter zou hem ook dus in de trailer doen omdat hij zo'n goeie band heeft met hem.
Maar er was echt geen beginnen aan
En mss is het dan niet leuk om te lezen,maar de vriendelijke manier hielp echt niet meer.
Maar ja, we waren eenmaal begonnen en we moesten het nu ook af maken.
Stoppen is geen optie
want dan heeft hij gewonnen en zoals een stalgenoot al zei;' het gras is elke keer zijn beloning'
En je zegt nu wel weer rustig beginnen zodat het voor hem leuker en vertrouwder word.
Maar je had die ogen van hem moeten zien,geen haar op zijn hoofd die bedacht erin te gaan.
Het waren gewoon pretoogjes.

We waren lief begonnen en hadden veel geduld met hem.
Maar 10 meter voordat hij bij de trailer was draaide hij zich al om en schoot weer weg,we kamen soms niet eens in de buurt van de trailer of hij ging er al vandoor.
Ondertussen was hij ook nog eens behoorlijk drammerig en peter had soms de grootste moeite om hem te houden (wat dus ook soms resulteerde dat gerrit er vandoor ging)
Peter zou hem ook dus in de trailer doen omdat hij zo'n goeie band heeft met hem.
Maar er was echt geen beginnen aan

En mss is het dan niet leuk om te lezen,maar de vriendelijke manier hielp echt niet meer.
Maar ja, we waren eenmaal begonnen en we moesten het nu ook af maken.
Stoppen is geen optie

En je zegt nu wel weer rustig beginnen zodat het voor hem leuker en vertrouwder word.
Maar je had die ogen van hem moeten zien,geen haar op zijn hoofd die bedacht erin te gaan.
Het waren gewoon pretoogjes.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik normaal ook niet, geloof me...Love_Jordy schreef: Hiermee bereik je echt niks... Ik zou dit nooit bij mijn paard doen. (trouwens bij geen enkel dier)

Maar jullie kennen Gerrit niet zoals wij hem kennen.
En het is soms makkelijk om vanachter een pc te vertellen hoe iemand het moet doen en hoe niet.
En we hebben ontzettend veel geduld met hem gehad en zijn soms,naar mijn idee, iets te lief voor hem geweest.
Gerrit is een paard met trots en zal dit ook als hem het uitkomt tegen je gaan gebruiken.
En dan heb je echt niks meer in te brengen

Weet wel dat hij 7 jaar hengst is geweest en wij pas sinds 2 jaar met hem bezig zijn.
De tussenposes waren er wel...Anita45 schreef: maar stop er dan mee en ga verder als je gekalmeerd bent. Van er maar op los slaan en schoppen is nog nooit een paard beter geworden.
Zoals ik hierboven al schreef zei een stalgenoot dat gras wel elke keer zijn beloning is als hij weer losbrak.
Dus elke keer als hij losbrak, hebben we even gewacht tot iedereen weer tot rust was en zijn weer verder gegaan.
Weer rustig naar de trailer...en dan begint het weer van voor af aan....
Niet dat ik voor het slaan of schoppen ben van een paard...maar moet heel eerlijk zeggen dat Dancer er ook een handje van heeft om gewoon dwars te zijn als hij de trailer in moet. Die neemt gewoon een loopje met mij en dan krijgt hij ook een flinke mep.
- Brittlover
Vervelend als een paard daarmee begint.
Hij moet maar 1 ding en dat is luisteren, volgens mij was het wel verstandig om niet naar de keuring te gaan. eerst het probleem oplossen.
als ik jou was zou ik gewoon heel veel oefenen. belonen zodra hij erop staat laten wachten en na een minuut er weer af.
en gelijk nog een keer, belonen en rondje rijden. Cindy er niet op maar de stang wat opzij dan heeft hij meer ruimte.
Verder zou ik de boel afzetten dat hij niet naar het gras kan.
Tja en verder kijk hoe paarden in het land elkaar op z'n plek zetten, probeer voor hem aan te denken en aan te voelen wanneer hij er van door wil. dan kun je hem beter voor zijn. (Britt wordt bijvoorbeeld al weg gestuurd als ze ook maar in de buurt komt van kwpnner haar eten, die krijgt de kans niet om een hapje te nemen).
Succes, dit heeft toen bij een vz paardje goede resultaten gebracht. loopt er nogsteeds zonder problemen op.
edit lees je opmerking over ideeen nu even anders
goedemorgen ines
ik laat het maar staan misschien heb je er wat aan.
ideeen waarom hij er niet op wil, daar ken ik de situatie niet goed genoeg voor. maar ik schrijf het weer, een paard moet maar 1 ding en dat is luisteren, dus niet weg willen is geen goede reden om er niet op te gaan. ergens bang voor zijn weer wel. dus als hij ergens van is geschrokken de laatste keer kan hem tegen houden om erop te gaan.
Hij moet maar 1 ding en dat is luisteren, volgens mij was het wel verstandig om niet naar de keuring te gaan. eerst het probleem oplossen.
als ik jou was zou ik gewoon heel veel oefenen. belonen zodra hij erop staat laten wachten en na een minuut er weer af.
en gelijk nog een keer, belonen en rondje rijden. Cindy er niet op maar de stang wat opzij dan heeft hij meer ruimte.
Verder zou ik de boel afzetten dat hij niet naar het gras kan.
Tja en verder kijk hoe paarden in het land elkaar op z'n plek zetten, probeer voor hem aan te denken en aan te voelen wanneer hij er van door wil. dan kun je hem beter voor zijn. (Britt wordt bijvoorbeeld al weg gestuurd als ze ook maar in de buurt komt van kwpnner haar eten, die krijgt de kans niet om een hapje te nemen).
Succes, dit heeft toen bij een vz paardje goede resultaten gebracht. loopt er nogsteeds zonder problemen op.
edit lees je opmerking over ideeen nu even anders

ik laat het maar staan misschien heb je er wat aan.
ideeen waarom hij er niet op wil, daar ken ik de situatie niet goed genoeg voor. maar ik schrijf het weer, een paard moet maar 1 ding en dat is luisteren, dus niet weg willen is geen goede reden om er niet op te gaan. ergens bang voor zijn weer wel. dus als hij ergens van is geschrokken de laatste keer kan hem tegen houden om erop te gaan.
Laatst gewijzigd door Brittlover op do 29 jul 2010, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Ik kan me voostellen dat je daar pisnijdig om wordt.
Een keer flink aanpakken krijgen ze niks van hoor!
Ché vertikte het steeds om stil te staan bij het opzadelen,een jaar lang met geduld blijven oefenen, tot ik het zaterdag een keer zat werd en hem ook even op zijn donder heb gegeven,resultaat: hij staat nu keurig stil met opstijgen.
Hetzelfde verhaal met in galop aanspringen,een jaar lang steeds zijn kont de lucht ingooien na het aanspringen tot ik ook dat zat was van de week en hem weer een keer aangepakt heb,de laatste paar keren sprong hij rustig aan zonder zijn kont steeds de lucht in te gooien.
Ik zou gewoon regel matig even met gerrit oefenen,en als hij er dan in staat een beetje brokjes geven en weer uitladen.
Wel balen dat je nu niet naar de keuring kon!
Een keer flink aanpakken krijgen ze niks van hoor!
Ché vertikte het steeds om stil te staan bij het opzadelen,een jaar lang met geduld blijven oefenen, tot ik het zaterdag een keer zat werd en hem ook even op zijn donder heb gegeven,resultaat: hij staat nu keurig stil met opstijgen.
Hetzelfde verhaal met in galop aanspringen,een jaar lang steeds zijn kont de lucht ingooien na het aanspringen tot ik ook dat zat was van de week en hem weer een keer aangepakt heb,de laatste paar keren sprong hij rustig aan zonder zijn kont steeds de lucht in te gooien.
Ik zou gewoon regel matig even met gerrit oefenen,en als hij er dan in staat een beetje brokjes geven en weer uitladen.
Wel balen dat je nu niet naar de keuring kon!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Een echt angstig paard erin slaan is geen optie maar als ik het zo lees waren het gewoon streken van Gerrit en dat had ik ook niet gepikt!! Dan inderdaad maar even doorpakken!!
Goed dat jullie hem er toch in hebben gekregen!!
Ik heb inmiddels ook genoeg mensen zien klungelen met een paard dat er gewoon een hobby van had gemaakt, in het begin wel vermakelijk om te zien maar op een gegeven moment kun je dat ook niet meer aanzien..
Wel jammer dat hij daardoor niet naar Oldeberkoop kon..
Ik heb jullie wel eens verteld over een vriendin van me, Wendy, misschien kan zij jullie helpen..
Goed dat jullie hem er toch in hebben gekregen!!
Ik heb inmiddels ook genoeg mensen zien klungelen met een paard dat er gewoon een hobby van had gemaakt, in het begin wel vermakelijk om te zien maar op een gegeven moment kun je dat ook niet meer aanzien..
Wel jammer dat hij daardoor niet naar Oldeberkoop kon..
Ik heb jullie wel eens verteld over een vriendin van me, Wendy, misschien kan zij jullie helpen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Brittlover schreef:Cindy er niet op maar de stang wat opzij dan heeft hij meer ruimte.
ook dit hebben wij geprobeerd
eigenlijk alles wat je je maar kon bedenken![]()
Tja en verder kijk hoe paarden in het land elkaar op z'n plek zetten,
Gerrit is hengst geweest.
Bedenk je in hoe het in het wild er aan toe gaat, zo doet gerrit dat dus ook.
Dat hebben we al meegemaakt op onze vorige stal,dat gaat tot bloedens toe en no mercy
Zet gerrit bij een groep paarden in en hij heeft binnen no time de leiding
dus als hij ergens van is geschrokken de laatste keer kan hem tegen houden om erop te gaan.
Dat is het hem nou juist wat we dus niet begrijpen.
Hij is nooit ergens van geschrokken tenminste...bij ons niet
ook is er nog nooit wat vervelends gebeurd.
Zijn we ook zeker van plan!colunder schreef:Ik zou gewoon regel matig even met gerrit oefenen,en als hij er dan in staat een beetje brokjes geven en weer uitladen.
We mochten het boeltje erbij pakken als we wouden oefenen.
Zoals de planning er nu uitziet gaan we dat in het weekends doen en als ik doordeweeks kom,dan gaan we rijden en freestylen.
Zo doen we het niet elke keer,maar zit er afwisseling tussen.
Je slaat de spijker op z'n kopEsther schreef:maar als ik het zo lees waren het gewoon streken van Gerrit en dat had ik ook niet gepikt!! Dan inderdaad maar even doorpakken!!

Hij was absoluut niet angstig of bang,want dan hadden we het ook wel anders aangepakt.
Dit was echt het machogedrag van hem,en idd dat pik ik ook niet.
We vragen ons alleen af waar het ineens vandaan komt?
Hij is verder in de omgang super en met rijden ook harstikke braaf.
Maar dit is nog nooit zo erg geweest

Ik snap best dat je hem een keer goed aanpakt en ik denk dat iedereen wel eens een paar klappen uitdeelt, maar ik werd ook niet blij toen ik het las. Eigenlijk bij het begin al; hij was aan het drammen, toen gaf ik hem een rotschop zodat ie op de grond viel ??? Sorry?
Misschien is dit gewoon jouw manier van schrijven hoor en valt het allemaal reuze mee, maar snap je dat dit nogal rottig overkomt?
Misschien is dit gewoon jouw manier van schrijven hoor en valt het allemaal reuze mee, maar snap je dat dit nogal rottig overkomt?
Morris, mijn superfjord!
Yuur is ook een dominante etter soms, maar die is nog nooit op de grond gevallen van een schop onder zijn kont.
Vind dat best apart, misschien is er toch meer aan de hand met hem?
Verder ben ik ook wel van de aanpak, uiteraard wel afhankelijk van het paard maar zie inderdaad te vaak mensen die compleet beetgenomen worden, dat vind ik dan weer treurig.
Misschien gek maar zou er niet iets geweest kunnen zijn met zijn evenwicht?? omdat ie omviel en niet in een trailer wilde?
Misschien gek idee hoor maar het komt inees in me op.
Verder ben ik ook wel van de aanpak, uiteraard wel afhankelijk van het paard maar zie inderdaad te vaak mensen die compleet beetgenomen worden, dat vind ik dan weer treurig.
Misschien gek maar zou er niet iets geweest kunnen zijn met zijn evenwicht?? omdat ie omviel en niet in een trailer wilde?
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Wij zijn er ook niet echt trots op hoor hoe het is gebeurd.
Heb nog getwijfeld of ik het wel zou schrijven.
Hij is ervan geschrokken en daarom viel hij...het was niet de bedoeling dat hij op de grond zou vallen hoor
Ik kan best begrijpen dat dit nogal hard overkomt als jullie het zo lezen.
Maar zoals ik al eerder zei, jullie kennen Gerrit niet....
Heb nog getwijfeld of ik het wel zou schrijven.
Wel iets beter lezenSuus schreef:toen gaf ik hem een rotschop zodat ie op de grond viel ??? Sorry?

Hij is ervan geschrokken en daarom viel hij...het was niet de bedoeling dat hij op de grond zou vallen hoor

Ik kan best begrijpen dat dit nogal hard overkomt als jullie het zo lezen.
Maar zoals ik al eerder zei, jullie kennen Gerrit niet....
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Hier zijn ze ook nog nooit gevallen hoor als ik ze eens een schop geef.lientje schreef:Yuur is ook een dominante etter soms, maar die is nog nooit op de grond gevallen van een schop onder zijn kont.
We zijn idd wel van plan om er iemand bij te halen,aangezien dit voor ons gedrag is wat wij van hem niet begrijpen.
Tussen de val en het laden zat een tijd van 5 uur.
Geen idee in hoeverre dit met elkaar te maken kan hebben.
Je kon iig niet aan hem merken dat hij last van iets had ofzo...
Is niet zo'n gek idee hoor

Zoals ik dit allemaal mee krijg staat Gerrit nogal hard te lachen in zijn landje...dominant paard. Dat heb ik al eens eerder uit jullie verhalen begrepen dat hij graag zijn grenzen opzoekt en daarbij graag zichzelf boven jullie plaatst.
En begreep gister al van Lindy dat het urenwerk was....zei toen al: Goed dat ik er niet stond, was er met een kwartier al wel klaar mee geweest
(en dan ben ik ook geen lief meisje meer...kunnen bepaalde personen hier beamen, zit nu vast nog een meisje met trauma ergens in NL) Maar misschien is het helemaal geen gek idee om inderdaad bovengenoemde Wendy eens te vragen. Die is ook erg bezig met dat rangen en standen-werk tussen mens en paard. Misschien dat die jullie met een paar aanwijzingen al een heel stuk verder kan helpen. Soms zijn het hele kleine dingetjes (een paard die steeds in jou 'ruimte' gaat staan bijvoorbeeld, zonder dat je daar erg in hebt of misschien zelfs wel alleen de stand van je schouders.) Maar ook onze instructrice Mariette Somer, heeft Lisa daar ook niet eens les van gehad?, die doet ook wel grondwerkcursussen en kan je ook enorm veel vertellen over hoe je zelf staat t.o.v. je paard. (dat helpt je ook direct weer met rijden etc)
Het kan namelijk heel goed zo zijn dat jullie per ongeluk met je houding hem de grens hebben vrijgegeven om in protest te gaan en doordat hij die vinger kreeg, gelijk de hele hand en arm voor lief mee nam. En geloof dat Gerrit wel een paard is dat, wanneer hij zijn kop verkeerd heeft staan, het ook verkeerd blijft staan. Dan zijn grondwerklessen misschien wel een ontzettend leerzame, maar bovenal ook leuke aanvulling. (wel confronterend soms, dat merk ik ook, maar haal er zelf ontzettend veel voordeel uit en dat al in hele korte tijd
) En boven dat alles, ook niet eens gek duur.
En begreep gister al van Lindy dat het urenwerk was....zei toen al: Goed dat ik er niet stond, was er met een kwartier al wel klaar mee geweest

Het kan namelijk heel goed zo zijn dat jullie per ongeluk met je houding hem de grens hebben vrijgegeven om in protest te gaan en doordat hij die vinger kreeg, gelijk de hele hand en arm voor lief mee nam. En geloof dat Gerrit wel een paard is dat, wanneer hij zijn kop verkeerd heeft staan, het ook verkeerd blijft staan. Dan zijn grondwerklessen misschien wel een ontzettend leerzame, maar bovenal ook leuke aanvulling. (wel confronterend soms, dat merk ik ook, maar haal er zelf ontzettend veel voordeel uit en dat al in hele korte tijd

Geluk is de vrucht van intens werk
Heb nog een geinig filmpje gevonden van Wendy..
Spetter, uiteraard het spikkelpaard in het filmpje wilde in het begin ook echt niet in de trailer..
http://www.gwistables.nl/?cat=40
Ze doen zoals Annabel ook al zegt een hoop met druk en druk weg halen, lichaamstaal e.d.
Spetter, uiteraard het spikkelpaard in het filmpje wilde in het begin ook echt niet in de trailer..
http://www.gwistables.nl/?cat=40
Ze doen zoals Annabel ook al zegt een hoop met druk en druk weg halen, lichaamstaal e.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'