Vanochtend was ik al vroeg op stal, gelukkig had Finnea zich keurig schoon weten te houden. Ze had de halve nacht buiten gestaan, omdat ze niet alleen onder het afdak wilde staan. Hoezo een kind van d'r moeder

Eenmaal in Oldeberkoop aangekomen wilde ze de trailer bijna niet uit, zo overdonderd was ze door alle andere fjorden. Ze wist niet naar welke ze het eerst moest hinniken

Ik had Douwina gevraagd om eerst met haar te lopen, omdat ik zelf niet fit was en toch wel een beetje nerveus. Omdat ik verwachtte dat ze dat wel zou merken, hebben we het dus eerst zo gedaan. Uiteindelijk was Finnea in de ring zo rustig, dat ik prima zelf met haar had kunnen lopen. Maar ik vond het eigenlijk ideaal om erachter te lopen, kon ik mooi zien hoe ze het deed. Anders krijg je daar vrij weinig van mee natuurlijk... In stap ging ze super rond, heel mooi ruim en ontspannen. In draf had ze net iets meer gekund, maar ik vond het belangrijker dat ze braaf was. Opstellen ging ook super gelukkig.
Dus na het rondje was ik al helemaal tevreden. Ondanks haar buitjes af en toe, is ze toch veel relaxter in de omgang dan Woudina. Gelukkig waren we als één na laatste, dus hoefden we ook niet zo lang te wachten op de uitslag. Ik geloof dat de jury er wel moeite mee had, we liepen in een sterke rubriek. Dat bleek ook wel uit het resultaat, alle vijf jaarlingmerries hadden een A-premie gekregen. We mochten als derde opstellen. Voor mij het ideale scenario. Finnea is namelijk geen paard om de hele dag mee rond te sjouwen, dus als je dan ook nog terug moet komen voor een kampioenschap...niks aan joh.
Haar puntenlijstje was als volgt:
- Rastype: 8
- Lichaamsbouw en bespiering: 8

- Beenkwaliteit en beenstanden: 6 (commentaar: piephakken en gewricht niet zuiver)
- Correctheid van de gangen: 7
- Totale indruk en ontwikkeling: 7
Oftewel een A-premie met 36 punten

Ik heb helaas heel weinig meegekregen van de rest van de keuring, dus ik ben erg benieuwd naar de verhalen en foto's van andere FW-ers

Ook toen we weer naar huis gingen stapte Finnea zo op de trailer. Op twee enorme steigersprongen na bij het uitparkeren, hebben we haar de hele weg niet gehoord. Het wordt nog wel eens wat

Oh voor ik het vergeet nog een fotootje van mijn knappe dame