Vandaag is de dierenarts geweest om foto's te maken van zijn gebroken griffelbeentje waar we al maanden mee bezig zijn en van zijn verdraaide kogel die hij 2 weken geleden heeft opgelopen na een val in zijn box omdat hij koliek had. Hij liep niet lekker (nu al wel wat beterder) dus wilde graag foto's laten maken van zijn blessure.
Eerst de gebroken griffel voor de 3e keer op de foto, het weefsel was al wat rustiger dan de vorige keer, maar nog niet helemaal tot rust, dus gewoon afwachten. Zijn verdraaide kogel was minder nieuws, de aanhechtingen van zijn banden aan het bot hebben een flinke opdonder gehad waardoor het bot aangetast is. Hoeft geen probleem te vormen voor de toekomst, maar hij moet wel 1 maand op rust, daarna weer fotos laten maken. Mag wel wat met hem wandelen aan de hand.
Kogel, waar rondje omheen zit daar zit de schade

Gebroken griffelbeentje het herstel daarvan wat een enorme schieffel achter laat.

Dakoot gaat momenteel weer opbouwend de weide op vanwege zijn overgevoeligheid voor gaskoliek, hij staat nu 2 uurtjes per dag op de wei en de rest in de paddock, gelukkig staat hij niet alleen want we hebben nog een hoefbevangen patientje die ook niet of niet te lang op de wei mag.

Vanmiddag is ook nadat de dierenarts is geweest, de paardentandarts geweest. Er zijn 2 kiezen (doppen) weggehaald, 1 melktandje wat verkeerd ging staan omdat er een nieuwe onderweg was, en 2 flinke wolfskiezen zijn verwijderd. Daarnaast had hij ontstoken tandvlees wat gelukkig al een heel eind genezen was. Met verdoving is de paardentandarts bezig geweest in zn bekkie, was zo zielig, Koot verzette zich tegen de verdoving waardoor hij nog extra bijverdoofd moest worden.

En als laatste zijn we vorige week met terug verhuisd naar mijn oude stal. Details via PB, ga ik hier net open en bloot op FW zetten.
Ik weet dat er veel mensen me voor gek zullen verklaren dat ik terug ben naar die boer, maar ik had geen keus, het moest met spoed en er was nog een plekje vrij. Daarnaast weet ik ondanks dat hij ook fouten heeft gemaakt, wat ik daar aan iedereen heb, en heb ik geleerd dat het gras niet altijd groener is bij de buren, kortom luxe is ook niet alles!!
Ik hoop dat Dakoot en ik nu in een rustiger vaarwater terrecht komen en dat voor ons en vooral voor Dakoot het zonnetje weer eens gaat schijnen want hier word een mens niet blij van, zoveel tegenslagen elke keer