Faira vanochtend in een andere wei..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
wolkj

Faira vanochtend in een andere wei..

Bericht door wolkj » di 22 jun 2010, 11:17

Hé allemaal,

Vanochtend werd ik om 6.31 uur gesmst dat Faira bij Ebano (een paso) in de wei stond. Dit is een wei naast haar wei..
Er werd gezegt dat er geen draad kapot was, dus ik moest hier gelijk over nadenken.

Aangekomen op stal was er inderdaad geen draad los of verinneweerd, maar ze stond daar wel.. rustig en vredig :)
Nu de vraag hoe is ze daar gekomen..

Het hek is rond de 125 cm hoog, drie stroomdraden, stroom stond aan en aan haar kant van de wei had ze maar een klein stukje waar ze nauwelijks een aanloop kon nemen..

Ik denk dat het een raadsel blijft en hoop dat het niet te vaak gaat gebeuren :D

Groetjes,
Willeke :wave:
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ziggy

Re: Faira vanochtend in een andere wei..

Bericht door Ziggy » di 22 jun 2010, 14:23

hoe hoog staat de onderste draad? want je hebt er ook van die slimmerikken bij die maken een sliding en gaan onder de draad door
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 22 jun 2010, 19:10

Hahaa, ik weet nog een optie..Beer kan op zijn knietjes kruipen/rollen...die zoekt een mooi plekje en probeert eerst met zijn manenkam of er (veel) stroom op zit..hij is nogal immuun namelijk..dan zakt ie zo door de benen en 'kruipt' onder alle draden door..als ik het niet gezien zou hebben met eigen ogen zou ik het niet geloven!!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 22 jun 2010, 20:01

ja hoor, ze kunnen makelijk onder de draden door, vooral als e rwat lekkers te halen valt
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 22 jun 2010, 20:49

Kan er ook gerust onderdoor gekropen zijn. Bij Nis en Anka staat een Fjord met een brede kam en die staat gewoon met de draad op de kam te vreten onder de draad door. En als je aan de draad voelt, voel je best wat tik, autsch.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 10:36

Annemarie schreef:Kan er ook gerust onderdoor gekropen zijn. Bij Nis en Anka staat een Fjord met een brede kam en die staat gewoon met de draad op de kam te vreten onder de draad door. En als je aan de draad voelt, voel je best wat tik, autsch.
Dat doet Exel dus ook, die stond ook gezellig het gras bij de buren op te eten onder de draad door
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
wolkj

Bericht door wolkj » wo 23 jun 2010, 17:19

Ik denk dat onderdoor kruipen heel lastig wordt, want de onderste draad staat ook maar 20 cm van de grond af. . . hihi!

Vanmorgen stond ze opnieuw bij anderen in de wei.. Er gebeuren de laatste tijd rare dingen bij ons op stal er verdwijnen ook snoeimesjes enzo :P Dus we zitten op het moment te denken dat iemand ons probeert te treiteren.
Afijn, vannacht staat ze weer in een andere wei, morgen maar eens kijken wat ze er vannacht weer van gebakken heeft.
hihi ! :D
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Plaats reactie