Allereerst (uiteraard

Nadat we naar het Balingehof zijn geweest hebben we het zadel aan laten passen. Dit zit nu gelukkig beter. Of het ook daadwerkelijk goed zit zal de tijd uit moeten wijzen. Ik ben inmiddels weer 2x zelfstandig met haar naar buiten geweest. De eerste keer ging erg goed. De 2e keer was vanochtend. Die ging in het begin iets minder. Na een kleine 100 meter zag ze kans om zich om te draaien en terug te galopperen. Ik denk op zo'n moment al niet eens meer iets in de trant van oh sh*t, maar slaak een diepe zucht en heb zoiets van daar gaan we weer

Zweepje aan de andere kant en nog een poging wagen. Na een kleine km waren we aan het eind van de weg en liet ik haar al een stuk losser. Zoef, omdraaien en gaan... Wat kun je dan blij zijn met een stel flinke eiken langs de weg

Verder pakt ze het werken aan de dubbele longe erg goed op. Is ook ontzettend leuk om te zien, want ze laat me direct merken wanneer ik een foute hulp geef.
Dan Zhellie:
Met een beetje geluk is ze drachtig van Cikaro. Kijken of er volgend jaar net zo'n mooi exemplaar in de weide loopt als Kjaere destijds. Zij heeft sinds kort ook een heerlijk enthousiaste bijrijder. Naast de keuring zal Zhellie met haar ook de abop doen. Is voor Zhellie ook goed dat er wat meer met haar gedaan wordt. In mijn uppie kreeg ik dat allemaal niet voor elkaar.
Kjaere:
Kjaere groeit en groeit en groeit, maar volgens de meetlat krimpt ze. Ze is echt een stuk groter dan Nina (1,40m), maar waar de meetlat afgelopen herfst 1,42m aangaf, bleef hij dit keer hangen op 1,39m. Mag toch hopen dat ik een foute meting heb gedaan

De 3 2 jarigen hebben het rijk een tijdje voor zich alleen gehad en dat pakte niet zo goed uit. Ze werden wat balorig en op een avond torende Eliene boven me uit, liet Elske haar tanden zien en gaf Kjaere een bok mijn richting op. Wow, slecht weer op komst ofzo