Wat een pechvogel ben je ook
- nadinefjorden
Wat een pechvogel ben je ook
Ja het was weer eens zover,
Zaterdag gaan yaar en ik als t goed is eindelijk starten,
Gister geoefend op t ontspannen rijden en dan vooral voor mij, ging echt super,
Lekker rondje buiten uitgestapt en begon ze ineens raar te doen
Met haar neus als een stofzuiger op de grond , naja dacht ik nog zal wel.
Paar meter voor de stal stond ze ineens stil, draaide haar hoofd om en hapte naar mijn been (dit betekent tegenwoordig ga van mijn rug af)
Ik maar afgestapt omdat ze niet verder wilde, maar aan de hand dus ook niet.
Toen ze eenmaal liep stond haar rug stijf van de pijn en de opstart van stil naar stap ging met een trekkend been,
Hoeven en benen nagekeken niks te zien, afgezadeld en in paddock gezet en da gebeld, die kwam vrij snel.
Moesten stukje draven waarop ze wat kort liep.
Wat testjes met staart en benen en twee buigproeven waar ze moeiteloos doorheen kwam?????
Daarna weer staarttestje en nu was ie wel goed.
Alles nagekeken en ze was alleen wat stijf in de lendelen, die waren ook wat dik.
Vandaag rustig aan de longe en even kijken hoe ze is, maar bizar was t zeker
Toen ze in de paddock stond veroerde ze geen vin zelfs niet voor fieke haar brood????
Ik stond verderop wat te praten toen keek ze om zo van help me nou...
Ik ging naar der toe en geeft ze me toch een brul aaaaaaaaah vond t fijn dat ze zo goed aangaf dat er wat niet lekker zat.
En ja of de wedstrijd doorgaat kijken we morgen nog even aan.
Vraagje, hoe krijg je lendelen soepeler en losser?
Zaterdag gaan yaar en ik als t goed is eindelijk starten,
Gister geoefend op t ontspannen rijden en dan vooral voor mij, ging echt super,
Lekker rondje buiten uitgestapt en begon ze ineens raar te doen
Met haar neus als een stofzuiger op de grond , naja dacht ik nog zal wel.
Paar meter voor de stal stond ze ineens stil, draaide haar hoofd om en hapte naar mijn been (dit betekent tegenwoordig ga van mijn rug af)
Ik maar afgestapt omdat ze niet verder wilde, maar aan de hand dus ook niet.
Toen ze eenmaal liep stond haar rug stijf van de pijn en de opstart van stil naar stap ging met een trekkend been,
Hoeven en benen nagekeken niks te zien, afgezadeld en in paddock gezet en da gebeld, die kwam vrij snel.
Moesten stukje draven waarop ze wat kort liep.
Wat testjes met staart en benen en twee buigproeven waar ze moeiteloos doorheen kwam?????
Daarna weer staarttestje en nu was ie wel goed.
Alles nagekeken en ze was alleen wat stijf in de lendelen, die waren ook wat dik.
Vandaag rustig aan de longe en even kijken hoe ze is, maar bizar was t zeker
Toen ze in de paddock stond veroerde ze geen vin zelfs niet voor fieke haar brood????
Ik stond verderop wat te praten toen keek ze om zo van help me nou...
Ik ging naar der toe en geeft ze me toch een brul aaaaaaaaah vond t fijn dat ze zo goed aangaf dat er wat niet lekker zat.
En ja of de wedstrijd doorgaat kijken we morgen nog even aan.
Vraagje, hoe krijg je lendelen soepeler en losser?
- nadinefjorden
Re: Wat een pechvogel ben je ook
Helaas geen wedstrijd voor ons, yara is nog erg stijf
Heeft de DA bloed afgenomen Nadien?
Wellicht is ze licht spierbevangen geweest.

- Thessa Keizer
Daar zat ik ook aan te denken gezien de klachten!Kelly schreef:Heeft de DA bloed afgenomen Nadien?
Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
- nadinefjorden
nee, er is geen bloed afgenomen
maandag moet ze geent dus laat ik m nog een keertje kijken,
even rustig aan doen
ze loopt nog wat stijf en start wat moeizaam op
maandag moet ze geent dus laat ik m nog een keertje kijken,
even rustig aan doen
ze loopt nog wat stijf en start wat moeizaam op
- nadinefjorden

Heb even naar spierbevangen gekeken op google, lijkt erop alleen heeft yara hiervoor gewoon 4 dagen getraind dus dat zou t enige zijn wat niet klopt
forbann ik baal als een stekker, maar ga niet 2 dagen rustig aan doen en dan ineens een uur erop zitten voor een wedstrijd, er komen er vast nog meer
Oh balen joh, Yara heeft ook altijd wat he!
Spierbevangen kan het goed geweest zijn.
Maar ligt je zadel ook op de goede plek? niet te ver naar achter, of zit jij misschien te ver naar achter? Dat ze spierpijn heeft, na 4 dagen trainen? Ik zeg maar iets wat me te binnen schiet, hoeft totaal er niet aan te liggen.
Spierbevangen kan het goed geweest zijn.
Maar ligt je zadel ook op de goede plek? niet te ver naar achter, of zit jij misschien te ver naar achter? Dat ze spierpijn heeft, na 4 dagen trainen? Ik zeg maar iets wat me te binnen schiet, hoeft totaal er niet aan te liggen.
- nadinefjorden
me zadel ligt goed, en ze traint wel eens langer dus snap er niks van
Balen dat ze niet goed is, maar wel fijn dat ze het duidelijk naar je aangeeft. Dan weet je tenminste dat er iets niet klopt. Aan je verhaal te horen moest ik gelijk aan spierbevangenheid denken.
Ik ben benieuwd wat de DA maandag zegt of eerder als ze slechter gaat.
Ik ben benieuwd wat de DA maandag zegt of eerder als ze slechter gaat.
Wodan en ik M1+10
Wat vervelend!
Hoe is het nu met haar?
Ik dacht ook meteen aan spierbevangenheid toen ik je verhaal las. Om de lendenen soepel te maken kan ik zo geen specifieke oefeningen bedenken. Als ze zich weer goed voelt zou je haar kunnen longeren met pessoa in de laagste stand, dan kan ze lekker over d'r rug lopen...
Hoe is het nu met haar?
Ik dacht ook meteen aan spierbevangenheid toen ik je verhaal las. Om de lendenen soepel te maken kan ik zo geen specifieke oefeningen bedenken. Als ze zich weer goed voelt zou je haar kunnen longeren met pessoa in de laagste stand, dan kan ze lekker over d'r rug lopen...
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Dit klinkt inderdaad als spierbevangen. DAt is wel iets wat vaker voor kan komen, dus zou aan de dierenarts goed vragen wat je kunt doen in zo'n geval. Volgens mij kun je het niet echt voorkomen, sommige paarden zijn er gevoelig voor. Jammer van de wedstrijd, maar dat is niet belangrijk, als Yara zich maar snel beter voelt!
Morris, mijn superfjord!
- nadinefjorden
vandaag even gelongeerd met lage bijzet, wat stijf met de opstarten maar al snel weer zuiver
T enige symptoon wat niet overeenkomt bij spierbevangenheid is dat ze de dagen ervoor gewoon gelopen heeft en ik heb niks aan t voer veranderd, raar paard ook af en toe
T enige symptoon wat niet overeenkomt bij spierbevangenheid is dat ze de dagen ervoor gewoon gelopen heeft en ik heb niks aan t voer veranderd, raar paard ook af en toe
De luchtdruk is wel erg veranderd de laatste paar dagen waardoor de spieren sneller warm worden.
Wellicht heeft dat er iets mee te maken gehad.
Wellicht heeft dat er iets mee te maken gehad.

Pablo wil hier ook nog weleens gevoelig op zijn. Hiervoor heb ik Neutradex in de kast staan. Dit weekend hebben we wedstrijd en dan 5 dagen instructieweek, dan gaat Pablo preventief aan de Neutradex (naast de Vit E en selenium die hij standaard krijgt)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Spierbevangen zou kunnen zelfs al ze gewerkt heeft, staat ze in het gras want mijn fjord heeft het gekregen door het gras.
Wat je kan doen is vitamine E geven dat is goed voor de spieren en als het niet beter gaat de dierenarts wat bloed laten afnemen die kan het met een klein onderzoek zo nakijken of het spierbevangen is.
Je mag mij best een PB sturen heb helaas ervaring met spierbevangen paarden.
Wat je kan doen is vitamine E geven dat is goed voor de spieren en als het niet beter gaat de dierenarts wat bloed laten afnemen die kan het met een klein onderzoek zo nakijken of het spierbevangen is.
Je mag mij best een PB sturen heb helaas ervaring met spierbevangen paarden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)