UPDATE!!
Ha, ik zal even een update van mijn les geven dan.. Het was zoooo leuk! Kwam er alleen wel achter dat onze basis al veel meer western bevat dan ik dacht.. hihi.. Half 3 kwam ik de bak binnengestapt met fenders aan mijn Barefoot zadel en een spiekerbox en jodpuhrs aan...ik was er klaar voor! Beer even ingestapt en toen kon het beginnen! De man heeft een paar foto's genomen maar er zijn er maar 2 gelukt..toen mijn stalgenoot wilde fotograferen kon ze mijn camera niet vinden..had de man hem niet laten liggen..grrr! Nou ja, over 2 weken weer..
Eerst wat gekletst over koetjes en kalfjes en western..instructrice glunderde helemaal dat ik heb gesloten toch eens wat dieper in de western te duiken, super leuk! Wat aandacht aan houding geschonken en aan het iets lager instellen van Beer en proberen hem daar constant te houden...ook aan het actief aan het been maken gewerkt..moet bij Beer eens in de zoveel tijd even opgefrist worden maar eenmaal opgefrist doet hij het ook prima..kan nu op een volte zijn kont wegdrukken..hij buigt ook makkelijker om mijn been omdat ik daar al een tijdje fanatiek mee oefende..vandaag liet hij dat ook goed zien!
We hebben wat trail dingen gedaan..paadje tussen 2 balken (eerst breed, later smal), erin stappen en draven, halthouden op HO en zit en dan achterwaarts er weer uit..Nu vindt Beer achteruit niet moeilijk dus hups, ging hartstikke goed! Ook zijwaarts over een balk snapte hij na een paar keer oefenen..Er ligt een balk op de grond en daar moet je je paard dan zo overheen manoeuvreren dat zijn 2 voorbenen aan de ene kant staan en de 2 achterbenen aan de andere kant staan. Dan er zijwaarts overheen..
In een vierkant stappen en dan HO en dan keertwending om de achterhand of om de voorhand ging ook al super! Die hebben we vanaf dag 1 al geoefend aan de hand en later langs de bakrand maar nu vielen er allerlei kwartjes! We hebben nu de keertwending in stukjes opgebroken zodat ik hem straks nog meer in detail kan sturen..dus na iedere stap even een pauze zodat hij controleerbaar blijft..
In draf was hij eerst wat drammerig en druk omdat er veel kabaal was (stalbaas heeft een nieuwe pony voor zoontje en iedereen moest die natuurlijk zien!). Veel bochtjes gedraafd en meneer kalmeerde al snel en had hele fijne stukjes draf met een super ontspannen hoofd en zijn kontje eronder..kon ook heerlijk doorzitten op hem toen. Toen aangegaloppeerd..ging linksom wat stroef de laatste tijd dus even hulp mee gehad..als ik zijn binnenschouder beter begrens springt hij goed aan..jeeehjj! Rechtsom aangalopperen ging super..vanuit een superfijn drafje in een beheerste galop een een heel rondje (okee, 3 kwart) over de hoefslag gegaloppeerd! Had nog nooit beheerst op Beer gegaloppeerd haha..voelde zalig! Hij heeft echt een paarden-cadans..zo fijn! Daarna nog leuke stapdingen gedaan en veel geklept..
Instructrice vroeg of ik zin had om in augustus met een L5 trail proef mee te doen..eehhmmm, ik heb nog nooit een wedstrijd gereden maar zij denkt dat we dat makkelijk aan kunnen..zit geen galop (en geen hek en brug, wat ik zo leuk vind) in maar je mag je wel zo heerlijk op doffen! Ik heb nog niks toegezegd maar lijkt me wel heel leuk! Zij had nog wel een westernhoofdstel voor me dat ik mocht overnemen als het past...
Ik ben om!

Beer en ik in onze western outfit!

Oefenen met reactie voor het binnenbeen op de volte..check dat achterbeentje van Beer..gaat de goede kant op! Beetje jammer dat ie dan hier weer net als een giraffe loopt haha!