naar de zomerwei

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Tienke

naar de zomerwei

Bericht door Tienke » ma 07 jun 2010, 15:02

Gisteren onze fjordenfamilie in de Achterhoek naar de zomerwei gebracht. Dat is altijd toch weer een beetje spannend met een wandeling over een drukke provinciale weg.

Masja kent het zo onderhand wel, maar als ze in de gaten heeft waar we naartoe lopen heeft ze altijd ongelofelijke haast want trek in het verse gras ... Emma ontpopt zich als een prettige fjord met het onverstoorbare karakter van haar moeder maar vond dit wandelingetje toch best spannend. Flora mocht voor het eerst op deze manier mee. Alleen had ze van te voren opeens bedacht dat ze een halster toch een vervelend ding vond ... dus het duurde ongeveer een uur voordat we haar te pakken hadden. Daarna liep ze als een lammetje mee.

Masja voorop met haar menhoofdstel aan, kleine Flora in het midden, die had moeite de grote passen van mams bij te houden, Emma sloot de rij en was volgens mij een beetje beledigd dat ze achteraan moest lopen.

Grootste verrassing van deze middag was dat Flora, wellicht door alle spanning, in de zomerwei opeens weer aan de uier van Masja hing 8)7
Later zelf eens even aan die uier getrokken en ja hoor, de melk spuit er uit!
Dat is toch niet normaal ... ik heb haar in het najaar een aantal weken van de merrie afgehad en nu dit ... kan het eigenlijk kwaad? moet ik actie ondernemen of komt het vanzelf goed :?
Masja (Havstad x Barstad)
Flora (Zizoran x Havstad) kampioen merries 3 jaar eo Wijk bij Duurstede 2013
Jacobaea 2013 (Topas x Reitze)
Kickxia 2014 (Topas x Reitze)
Anita
Contacteer:

Re: naar de zomerwei

Bericht door Anita » ma 07 jun 2010, 15:34

Ik denk dat je ze het beste toch weer uit elkaar kunt halen. Als Masja het goed vind en Flora heeft succes als ze aan de spenen zuigt dan blijft dit doorgaan en dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » ma 07 jun 2010, 18:54

Leuk dat de meiden weer naar de zomerwei zijn gegaan. Ga ze snel een keer bezoeken.
Zou Flora ook weer bij Masja weghalen. Masja is te goed voor haar veulens ;).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
viko

Bericht door viko » vr 11 jun 2010, 18:00

Is Masja drachtig? Dan zou ik haar eraf doen maar is ze dat niet dan kan het volgens mij niet veel kwaad.
Ik ken er een die 3 jaar gezogen heeft bij niet eens haar moeder. Voordeel was dat die merrie toen weinig last had van zomerexceem en net te dik werd. Alleen de zuigerd was wel flink aan de maat en is een groot en stevig paard geworden.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 12 jun 2010, 17:43

zo vandaag Corner ook weer naar een andere wei gesleept,niet alleen hij.
Uit de andere wei hebben we denk ik zo,n 10 km gewandeld,heen en weer met moeders en veulens,en veulens die de weg nog niet op waren geweest.
Gelukkig is alles weer zonder ongelukken gelukt.
jennie en ik zijn versleten vanavond.
Afbeelding
Plaats reactie