De gastles

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

De gastles

Bericht door Annemarie » za 05 jun 2010, 21:17

Vanmiddag had ik in de bloedhitte een gastles op de manege. Je kon je een tijdje geleden opgeven voor gastlessen, houdt in 2x een half uur prive les van Ilona Mens. Rijdt hoog niveau dressuur en ment ook. Ik denk daar kunnen we wat van leren. Was wel tikkie zenuweachtig, zou dan de eerste keer alleen in de bak zijn ergens anders dan thuis. Nou les ik wel op deze manege elke week maar toch :+

Toen we aankwamen was het 10 over 4. Paard afgeladen en naar de bak. Degene voor mij reed in de buitenbak. Ik denk zal toch maar ff beetje losrijden. Dat moest dan in de binnenbak. Anka vond het wel wat gek alleen (alle manegepaarden waren buiten) dus was echt alleen binnen. Ging zeer braaf :+: . Daarna kwam Ilona en zei wil je binnen of buiten rijden. Ja euh, had nog nooit in die buitenbak gereden en dan ook nog alleen... Maar binnen was gewoon zo onwijs warm dat ik zei, doe maar buiten we zien wel. En het ging, braaaaaaaaaaaaaaaaaaf +:)+ . Anka moest wel even loeren en er stonden 2 paarden naast de bak wat ook wel leuk was aldus Anka. Maar die vonden het te warm voor actie.

Gastles was heel leuk. Ik kreeg een oortje in en ze vroeg wat wil je verbeteren ja eeeeeh. Dom he, maar verzin dan maar eens wat. Nou had ik al snel wat. Anka blijft niet mooi rond bij het aanspringen in galop en ze mag van mij rechter. Dat niet recht zijn viel heel erg mee zij ze, ik moest op de binnenhoefslag rijden en ze zei dat Anka goed spoort. Maar de aanleuning was in het begin niet goed. Te stug en net niet erdoor. Het ging wel steeds beter en ze zei dat ik heel attent moest rijden want Anka probeerde er steeds onderuit te komen. Ik moest sneller worden met handelen en Anka moet echt veel beter op het been reageren. Wij hadden allebei een concentratietijd van ongeveer 3 seconden voor we weer verslapten aldus Ilona O:) O:) O:) . Eehm juist ja :D .

Daarna voorwaarts en terug gereden om haar harder te laten werken vanachteren en een aantal keren aangesrpongen in galop. Ging wel steed beter maar dat zal voorlopig nog wel lastig blijven. Ze vond Anka zeer taktmatig en ze had een deftig achterbeen en was zeer gehoorzaam aan wat ik van haar vroeg. Ook had Anka een mooi ontspannen mondje en op het laatst een nette aanleuning, al blijft dat echt een punt voor mij omdat met been goed te onderhouden.

Kortom, erg leuk en leerzaam en een zeer braaf paard wat het zo toch maar even doet *o/*
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Re: De gastles

Bericht door Jankeke » zo 06 jun 2010, 06:34

Wauw. wat fijn zo'n les. Jammer dat het dan maar eenmalig is. Het lijkt mij dat je daar dan verder op door wil gaan. Ook in de les! Maar deze complimenten heb je in iedergeval mooi meegenomen. Tevens weet je nu ook dat Anka braaf is alleen in de buitenbak. Dat zijn ook van die dingetjes die je even aan het denken zetten. Fijn joh!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 06 jun 2010, 07:18

Altijd goed even een nieuwe blik die naar jullie als combinatie kijkt.
Succes met het uitvoeren van haar tips!
Wodan en ik M1+10
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 06 jun 2010, 07:27

Nou idd het is altijd fijn als er tips komen waar je mee aan de slag kan. En je kunt echt veel leren van een op een les.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 jun 2010, 07:47

fijn hoor om zo weer even wat tips te krijgen waar je op moet letten.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Fran

Bericht door Fran » zo 06 jun 2010, 09:31

Klinkt als een geslaagd lesje, leuk hoor. Fijn dat ze zo braaf was, geeft toch een goed gevoel nietwaar?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 jun 2010, 09:41

Wauw klinkt als een hele leerzame middag! Leuk dat ze zo goed op de vreemde omgeving reageerde..Beer heeft ook nog nooit in een buitenbak gereden..gaat over 2 weken veranderen..ben ook zo benieuwd!

Heb je nu ook huiswerk meegekregen waar je wat mee kunt als je alleen oefent?
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 06 jun 2010, 16:08

We hebben gelukkig nog een keer gastles van haar. Het was 2x een half uur waar je op in kon tekenen, over 2 weken nog eens. De opmerkingen neem ik mee naar mijn vaste instructrices. Ik ben nu zover dat ik sommige dingen zelf kan maar moeilijker dingen moet ik nog echt wel iemand ernaast hebben die zegt wat ik op dat moment moet doen. Ik moet voor sommige dingen echt nog meer gevoel kweken en dat kost gewoon tijd.

En ja, simpelweg het feit dat ze alleen in de binnenbak en buitenbak braaf is vind ik ook al belangrijk :j.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Mir

Bericht door Mir » ma 07 jun 2010, 09:52

Leuk Annemarie, heerlijk dat je zo met Anka samen kunt leren! En dat vele schakelen en krachtiger maken achter, daar ga je veel profijt van krijgen!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 07 jun 2010, 12:54

Leuk gezegd Mir. Zo voel ik het nameljk ook echt, samen met Anka leren en langzaam verder komen samen. Gaat heel leuk zo en ik voel ook het vertrouwen groeien.
Plaats reactie