Afgelopen zaterdag is Bjørn verhuisd naar zijn nieuwe stal.
Thuis met trailer laden stond hij voor de klep te kijken en liep er vrij snel in. Onderweg bijna niet gemerkt dat er een paard in stond. Zijn nieuwe stalletje was al klaar dus er lekker ingezet met wat te eten.
Zondag heb ik Bjørn zelf buiten gezet, alles was natuurlijk leuk. Zoals een echte fjord was het gras erg belangrijk.
's Middags naar oude huisje om daar nog spullen op te halen. 's Avonds terug naar stal om te mesten. Ik kon Bjørn vastzetten op de poetsplaats bij de binnenbak. Zoals gewoonlijk was meneer erg ongeduldig en kon ik hem horen stampen en schrapen tijdens het mesten.
Totdat ik het wel erg lang erg stil vond bij de binnenbak

. Ben toen maar richting de bak gelopen en keek door het raampje van de schuifdeur. Bjørn weg

. Naar binnen gelopen en ja hoor, daar stond meneer te likken aan die fjord aan de andere kant van de spiegel

. Hij keek me aan met het blik van: kijk eens vrouwtje, die fjord is knap

! Onderaan zijn halster hing nog een stuk rubber waar hij aan vast stond. Bjørn had toch maar besloten naar me toe te komen en zag meteen dat het zand in de bak ook uitgetest was. Zijn linkerkant had een ander kleurtje van het rollen, hihihi. Maar toen kwam het leukste nog. De binnenbak ligt een stuk lager als de poetsplaats. Het loopt schuin af en er zitten dwarslatten op. Hij durfde niet zo goed meer naar boven, na even snuffelen liep hij toch mee en wéér vast gezet op de poetsplaats. Mesten afgemaakt, spullen opgeruimd, bij de bak geveegd en Bjørn maar weer naar zijn box gebracht. Staleigenaar gebelt en verhaal uitgelegd.
Ach ja ze weten in ieder geval wat ze in huis hebben gehaald

.