Heerlijk paardenweekend
-
Heerlijk paardenweekend
Vrijdag gingen we met 14en naar Afferden, Limburg. 7 dames op 2 benen, 1 fjordendame op 4 benen (Zarissa), haar fjordenvriendje Ylan en nog 5 Friezenvriendjes!
Vrijdagmiddag de paarden gezadeld en we zouden een rondje van 3 kwartier gaan rijden. We kregen een kaartje met een uitgestippelde route mee en die gingen we rijden. We hadden niet gedacht dat we door het hek moesten waar de koeien en geiten stonden, dus afgedraaid. Dat was 1 van de vele fouten die we hebben gemaakt!!! We zijn ruim 2 uur weggeweest en hebben misschien de helft van de route gehad. 1 Pad hebben we 6x gehad!! Ik stapte steeds van Ylan af om de hekken open en dicht te maken.
Zaterdag wilden we naar een groot meer. De dochter van de eigenaar rijdt endurance, klasse 3 en die rijdt de route die wij zouden gaan doen in 2 uur. Nou, zij weet de weg. Bij de routebeschrijving stond dat we rechts moesten, dat bleek links te zijn! 1 van de weer vele fouten die we zouden maken.
Na een klein kwartiertje zijn we van fjord geruild en heb ik op Zarissa doorgereden. Nou ja, letterlijk, want ik voelde mijn achterwerk heel goed. Trui uit gedaan en daar maar op gaan zitten. Toen ging het wel. Ik geloof dat we tegen een uur of half 3! bij het meer waren. We konden er helaas niet in. We hadden alleen een flesje water en 3 appels bij. Maar gelukkig kwamen we bij een speeltuintje waar een winkeltje bij was.
Tegen 5 uur en veel op en af stappen en weer terug geruild te hebben van fjord, kwamen we weer op stal. Pfoeh, we waren allemaal moe!! Lekker in de douche en toen gaan uit eten.
Vandaag de paardjes los gelaten, gepoetst, geknipt en verder niet veel meer gedaan.
Het was een hartstikke gezellig weekend. Het is alleen niet bevorderlijk om 7 meiden/vrouwen op 1 kamer te leggen. Vanacht tegen half 3 gingen we pas slapen. Met buikpijn van het lachen, ik met een zwoele (lees; heze) stem, snotverkouden, maar dat was ik donderdag al, met een blauwe rug en bil, omdat ik donderdag van de trap was gevallen, zijn we uiteindelijk in slaap gevallen.
Vrijdagmiddag de paarden gezadeld en we zouden een rondje van 3 kwartier gaan rijden. We kregen een kaartje met een uitgestippelde route mee en die gingen we rijden. We hadden niet gedacht dat we door het hek moesten waar de koeien en geiten stonden, dus afgedraaid. Dat was 1 van de vele fouten die we hebben gemaakt!!! We zijn ruim 2 uur weggeweest en hebben misschien de helft van de route gehad. 1 Pad hebben we 6x gehad!! Ik stapte steeds van Ylan af om de hekken open en dicht te maken.
Zaterdag wilden we naar een groot meer. De dochter van de eigenaar rijdt endurance, klasse 3 en die rijdt de route die wij zouden gaan doen in 2 uur. Nou, zij weet de weg. Bij de routebeschrijving stond dat we rechts moesten, dat bleek links te zijn! 1 van de weer vele fouten die we zouden maken.
Na een klein kwartiertje zijn we van fjord geruild en heb ik op Zarissa doorgereden. Nou ja, letterlijk, want ik voelde mijn achterwerk heel goed. Trui uit gedaan en daar maar op gaan zitten. Toen ging het wel. Ik geloof dat we tegen een uur of half 3! bij het meer waren. We konden er helaas niet in. We hadden alleen een flesje water en 3 appels bij. Maar gelukkig kwamen we bij een speeltuintje waar een winkeltje bij was.
Tegen 5 uur en veel op en af stappen en weer terug geruild te hebben van fjord, kwamen we weer op stal. Pfoeh, we waren allemaal moe!! Lekker in de douche en toen gaan uit eten.
Vandaag de paardjes los gelaten, gepoetst, geknipt en verder niet veel meer gedaan.
Het was een hartstikke gezellig weekend. Het is alleen niet bevorderlijk om 7 meiden/vrouwen op 1 kamer te leggen. Vanacht tegen half 3 gingen we pas slapen. Met buikpijn van het lachen, ik met een zwoele (lees; heze) stem, snotverkouden, maar dat was ik donderdag al, met een blauwe rug en bil, omdat ik donderdag van de trap was gevallen, zijn we uiteindelijk in slaap gevallen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- kristelhans
Re: Heerlijk paardenweekend
Haaa dat klinkt echt als een heerlijk weekendje! Ouderwets gezellig..zijn er ook foto's van die meidenuitje gemaakt?
-
Ja Kristel, dat is er. Maar niet door mij. Als ik ze heb, zal ik er een paar proberen te plaatsen. Het was echt erg leuk. Heb nu wel een beetje spierpijn, maar valt reuze mee.
Girls weekend out dus, lekker hoor!
Klinkt heerlijk zo met de paarden erop uit... al kun je dan enorm uitkijken naar de pitstop met zadelpijn of een blauwe kont
.
Klinkt heerlijk zo met de paarden erop uit... al kun je dan enorm uitkijken naar de pitstop met zadelpijn of een blauwe kont

dat klinkt zeker als een heerlijk weekendje weg zeg 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Klinkt als een heerlijk weekend!
Afferden is hier vrij dichtbij trouwens.
Afferden is hier vrij dichtbij trouwens.

Gezellig!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
-
@Marloes. Terwijl we naar het meer reden, kwamen we langs een wei met 3 fjorden.
Wat heerlijk Suzanne zo'n weekendje voor jezelf. Dat heb je af en toe even nodig hè om de accu weer op te laden. En hoe kun je dat nou beter invullen dan met paarden, vooral Fjorden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ja Anita, dat was idd heerlijk! Ik heb Leo en de kids wel gemist, maar toch erg genoten! Nou de volgende keer Anca nog mee en dan is het helemaal af!Anita45 schreef:Wat heerlijk Suzanne zo'n weekendje voor jezelf. Dat heb je af en toe even nodig hè om de accu weer op te laden. En hoe kun je dat nou beter invullen dan met paarden, vooral Fjorden.
Ik woon aan de andere kant van de Maas. Die Fjorden heb ik wel eens gezien inderdaad, maar weet niet van wie ze zijn.leoensuzanne schreef:@Marloes. Terwijl we naar het meer reden, kwamen we langs een wei met 3 fjorden.
Klinkt reuze gezellig! Ondanks dat jullie meerdere malen verkeerd zijn gereden hebben jullie volgens mij echt heerlijke tochten kunnen maken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
@Janna. Ja het was echt heerlijk!! Vrijdag en zaterdag super mooi weer. Zondag wilden we toch niet meer gaan rijden, en toen regende het ook.
Het ene pad hebben we in totaal 8x gehad!! Maar daar zat een leuke kikkerpoel met hele kleine kikkertjes. Was leuk om te zien.
Het ene pad hebben we in totaal 8x gehad!! Maar daar zat een leuke kikkerpoel met hele kleine kikkertjes. Was leuk om te zien.