En even een kleine update. Hij staat al weer 4 weken op de wei hier in het dorp. In het begin was het wel even wennen, met name voor mij. Ben er de eerste dagen een paar keer langs gereden om te kijken wat hij aan het doen was. Ben bewust niet uitgestapt om hem de kans te geven zelf zn nieuwe ritme te vinden. En dat ging heel erg goed. Oos is een allemansvriendje en al snel kroelde hij met de andere ponys.
Na 2 weken is er een nieuw paard bij gekomen die viel niet zo lekker in de groep en zijn er rake klappen uitgedeeld. Ik denk dat mijn gele een paar keer in de weg heeft gelopen want die heeft wat van die schampplekken opgelopen hier en daar op zn vacht, haha. Maar inmiddels is de rust wedergekeerd.
Als ik hem opzoek kwam hij in het begin nog hinnikend aanrennen, nu moet ik al naar hem toe lopen. Hij eet zn appeltje op en vind even kroelen leuk en kuiert dan op zn gemakje weer naar zn vriendjes.
Ik ben heel blij dat ik deze beslissing heb gemaakt. Hij heeft een lekkere grasbuik gekregen maar is overduidelijk erg vrolijk en opgewekt in de wei. Ik ben niet meer zo belangrijk voor hem in zijn leven en daar ben ik blij mee. Hij is helemaal paard nu en tevreden!