Fjord gespot!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
kristelhans

Fjord gespot!

Bericht door kristelhans » za 22 mei 2010, 11:48

Ik heb een fjord gezien!!! Hier!! Voor stal reed ie langs! Nu denken jullie vast, nou das niet zo bijzonder toch? Nou toch wel want hier in de wijde omgeving heb ik nog nooit 1 fjord gespot! Ik had net Beer buiten opgezadeld en zag wat geels over het bospad naast de wei lopen (Beer zag 'm eerst) dus wij naar voren om ze even goed te bekijken (wij = Beer en ik). Ik flapte er uit: KIJK NOU WAT LEEEUUK! Een fjord! Allebei de fjorden bleven staan en staarden elkaar aan..toen naar elkaar toe en zoooo lief! Die andere fjord hinnikte heel hoog..soort piepjes en had een groene gras-bek en Beer deed spontaan een Spaanse pas! En maar loeren naar elkaar..ik geloof echt dat die fjorden elkaar onderling kunnen herkennen ofzo..Beer deed zo anders als bij andere paarden!

Kwam aan de praat met de amazone op de fjord. Mevrouw van middelbare leeftijd schat ik zo... Zij woont in een dorp verderop en ze heeft 2 fjorden..deze ruin, Pjotr (geloof ik) van Havstad en nog een merrie..geloof een zus van Pjotr.. Pjotr is ENORM! Hij was hoger dan Beer en echt een formaat TANK..zo groot heb ik ze nog niet eerder gezien.. Hij was ook wel wat te dik hihi, zei de mevrouw zelf ook al. Echt heel leuk! Ze reed vaker in het bos dus ik hoop dat ik haar nog wel vaker tegen ga komen..durfde niet te vragen of ze eens wilde afspreken..vond ik een beetje gek want niet iedereen is zo fanatiek als ik..;). Ze vertelde dat ze haar fjorden aan het kanaal hier had gestald..ik ken maar 2 kanalen hier in de buurt dus daar ga ik binnenkort eens even rondrijden op de fiets om te kijken of ik ze kan spotten..wel heel leuk om andere fjorden te kennen hier!

Nou, dat moest er even uit hoor!
k4tink4
Contacteer:

Re: Fjord gespot!

Bericht door k4tink4 » za 22 mei 2010, 12:59

Pjotr, die naam komt me redelijk bekend voor!

Wat leuk! djinty heeft al jaren geen fjord meer gezien :P ben benieuwd hoe ze erop reageert :))
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Balou

Bericht door Balou » za 22 mei 2010, 13:31

Leuk he!

Amanda vind andere paardjes vaak ook niet zo geweldig, maar waar ze het gelijk goed mee kon vinden is Britt ala Zoletta.....idd een fjord!
Megan

Bericht door Megan » za 22 mei 2010, 13:47

Ja hoor, ze herkennen ze :)) Die van mij tenminste wel. Ze zijn altijd veel geinteresseerder als ze een fjord zien. Zero heeft zelfs wel eens heel blij naar een paar cremekleurige schapen gehinnikt :=
Of het nu komt omdat hun moeder er ook zo uitzag... misschien hebben ze wel een geheimtaal. Volgende keer gewoon vragen of die mevrouw zin heeft een keer samen met je te rijden (zei zij die dat ook niet direct zou doen ehum). Is toch leuk! Ze heeft niet voor niets fjorden. Dan zal ze het ook wel leuk vinden toch?
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 22 mei 2010, 13:59

Hihi ja het schoot door mijn hoofd om het te vragen maar ja..ik dacht: ff dimmen, Kris..kwam half aangerend met Beer achter me aan gesleept over het erf om ze niet te missen op het weggetje voor stal langs haha.. Soms denk ik dat ik iets te over enthousiast ben..kan ook afschrikken he? ;)

Kwam net een meisje tegen met wie ik wel eens rijd en die wist wel waar die fjorden stonden..ze heeft het me een beetje uitgelegd dus ik fiets er volgend weekend denk ik wel even langs..leuk!
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 22 mei 2010, 14:27

Grappig. Dat gevoel is herkenbaar. Zo zag ik ineens een fjord staan waarlangs ik iedere dag in Helvoirt rijdt en een maand later nóg een. Toen ben ik ook even gaan informeren wie dat waren maar de baasjes waren er niet, wel de stalbaas maar die wist er niet veel over te vertellen. Jammer, had graag een ritje gezamenlijk gemaakt.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Bailey

Bericht door Bailey » za 22 mei 2010, 18:21

Haha, wat leuk Kristel!
Bailey herkent andere fjorden zeker weten. Ook in de wei trekt hij naar de andere fjordjes toe, en als er eentje langskomt moet die uitgebreid nagehinnikt worden.
Dat hinniken doet hij ook wel naar andere paarden, maar bij fjorden gaat hij echt helemaal los.

Bailey herkent trouwens ook labradors. Bij z'n vorige eigenaresse had hij een labrador-vriendje. Iedere labrador (of andere hond van dat formaat) wil hij naar toe om mee te spelen, maar daar zijn de meeste honden, helaas voor Bailey, niet zo van gediend :=
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 22 mei 2010, 18:58

Pjotr, dat is toch die ZZ-licht fjord? Leuk dier is het!

Ik denk ook echt dat ze elkaar herkennen, die fjorden. Op stal waar ik 's zomers met de paarden naartoe ga, hebben ze er ook drie. Ben samen met mijn vriend (toen we Jaldiña nog niet hadden) eens een buitenrit gaan maken met Falco en een van die andere fjorden. Ze kenden elkaar niet, maar waren meteen beste maatjes! Onmiddellijk kroelen enzo... Idem met de andere fjord van stal.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Jilly

Bericht door Jilly » za 22 mei 2010, 19:23

Hihi, leuk! Ik voel me altijd zo'n klein kind als ik fjorden tegenkom :))

In het dorp waar m'n werk ook is, zit een man met fjorden (vertrekpunt van de jaarlijkse koetsentocht) en die komt regelmatig met de huifkar voorbij gereden. Ik vind het helemaal geen mooie fjorden, maar m'n hart maakt dan toch steeds een sprongetje _O- penny kind haha

Hier in de buurt zitten er best veel eigenlijk, als ik er zo over nadenk...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 22 mei 2010, 19:54

Machteld&Falco schreef:Pjotr, dat is toch die ZZ-licht fjord? Leuk dier is het!

Ik denk ook echt dat ze elkaar herkennen, die fjorden. Op stal waar ik 's zomers met de paarden naartoe ga, hebben ze er ook drie. Ben samen met mijn vriend (toen we Jaldiña nog niet hadden) eens een buitenrit gaan maken met Falco en een van die andere fjorden. Ze kenden elkaar niet, maar waren meteen beste maatjes! Onmiddellijk kroelen enzo... Idem met de andere fjord van stal.
Ik durf wel te wedden dat dit geen ZZ fjord was..haha echt een heeeuule dikke weilandpony...
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 22 mei 2010, 20:00

Hihi, soort herkent soort dacht Beer. Maar het is echt zo hoor. Of het de kleur is, moet haast wel, maar Anka is altijd heel geinteresseerd in de haflinger de les na haar. Echt anders dan bij de andere paarden hoor.

En volgende keer gewoon vragen Kris.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » za 22 mei 2010, 20:03

wahahahaha ik zie je al gaan !!!
Ik moet het ook nog meemaken... Grote kans dat ik Cadiez een tegenkga komen van de zomer! Dat zou dan de 1e fjord zijn hihi!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » za 22 mei 2010, 20:06

kristelhans schreef:
Machteld&Falco schreef:Pjotr, dat is toch die ZZ-licht fjord? Leuk dier is het!

Ik durf wel te wedden dat dit geen ZZ fjord was..haha echt een heeeuule dikke weilandpony...
die pjotr is een rooie en woont in de buurt van dordrecht ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 22 mei 2010, 20:10

Herken het gevoel direct, zodra wij een fjord spotten hebben we ook zo iets van...... heee kijk een fjord!
Het is al zo erg dat als er een 'gewoon' paard voorbij komt Tijmen (9 jaar) roept..... verkeerde kleur O:)
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Megan

Bericht door Megan » za 22 mei 2010, 20:13

kristelhans schreef:Hihi ja het schoot door mijn hoofd om het te vragen maar ja..ik dacht: ff dimmen, Kris..kwam half aangerend met Beer achter me aan gesleept over het erf om ze niet te missen op het weggetje voor stal langs haha.. Soms denk ik dat ik iets te over enthousiast ben..kan ook afschrikken he? ;)
(Even heel off topic)
:= := doet me denken aan mijn neef die midden in de Finse bossen ineens een vrouw achter de auto aan had rennen. Was een Nederlandse die met een Fin getrouwd was en de Libelle achter de achterruit van mijn neefs auto zag liggen. JA, NEDERLANDERS EINDELIJK.... arme mens had zo'n heimwee := :=
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 22 mei 2010, 20:14

Haha das ook een goeie! Mijn stalgenoten gingen een bosrit maken en die zijn de fjord tegen gekomen...heb ze nog niet gesproken maar ben wel benieuwd of ze dan ook verschil zagen tussen die fjord en Beer! (moet haast wel!)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 22 mei 2010, 20:55

JoyceNan schreef:
die pjotr is een rooie en woont in de buurt van dordrecht ;)
Ik heb geen idee van waar Dordrecht ligt. Mijn Nederlandse aardrijkskunde is niet zo goed :+
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 22 mei 2010, 21:01

Haha zie 't al helemaal voor me :D
Hier stikt het juist van de fjorden in de omgeving :j
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 22 mei 2010, 21:07

Wat verder richting de Duitse grens heb je er ook veel..waar ik ben opgegroeid..daar zie je ze nog steeds overal..hier dus niet..wel jammer!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 22 mei 2010, 21:29

ik ken je niet persoonlijk Kristel, maar uit je verhalen hier op FW heb ik wel een beeld van je en ik zie je zo rennen met Beer achter je aanslepend :D

Maar ik ben ook zo'n figuur hoor, van de week was ik ff met Samantha op de kinderboerderij in Barendrecht en daar lopen dus ook fjorden, maar ook andere paarden. Ik loop dan gelijk naar de fjorden toe :o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie