Fjordetende zwaluwen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Fjordetende zwaluwen

Bericht door Annemarie » di 18 mei 2010, 21:27

Vandaag sinds 3 weken eindelijk weer naar les. Was nog even twijfelachtig, Anka leek gisteren en vandaag wat voorzichtig te lopen op het harde. Na telefonisch overleg met de DA besloten Anka even niet op het gras te doen, maar als ze op het zachte goed was wel beweging te geven: rijden dus met die handel.

Opladen ging as ussual. Voorbenen op de klep en dan komt het niet verder. Aantal keren achteruit gezet, daar was ze gauw flauw van. Ze ging toen in draf richting klep maar verder niet. Brok als lokmiddel werkt ook niet. Ik doe wel grondwerk en dat doet ze heel goed, maar dit dus nog steeds helaas niet. Longeerlijn er maar bij dus.. Wilfred instructies gegeven wat hij moest doen en hop paard erin. Wilfred is langer bezig geweest met de lijn aan de trailer maken dan dat het toen nog kostte om Anka erop te zetten 8)7 . Toen wel beloond en op weg.

Anka was dus al wat balsturig en dit was vast een teken }> . Opgezadeld daar en we hadden een volle les. Anka was heel sterk, druk en wat tegen de hand. De dikke nek ging erop _-:( . Nog wel onder controle en net toen ik dacht dit gaat goed ze gaat ontspannen reden we onder A. Daar pal boven zat een zwalumnest en moeder zwaluw kwam voeren. Getsjilp en gekrijs van boven. Paard ziet dus niets maar hoort van alles. Dit was dus 1 brug te ver. Zoef bok galop. Anka schoot richting de andere kant. Maar goed, op de volte gezet en terug genomen. Toen was het hek helemaal van de dam natuurlijk. Veel voltes EBE gereden want telkens in de buurt van A gingen we heel apart door de baan.

Op een gegeven moment zegt mijn instructrice iedereen behalve Annemarie wat voorwaarts rijden en terug rijden, maw wat schakelen. Goh, waarom zou ik nou niet mee hebben hoeven doen O:) .

Maar goed, ik heb de boekentaktiek gedaan, gewoon steeds weer dichter na A toe. Af en toe stiekem met een ander paard := . Na een half uur kon ik er weer onderdoor en op het end kon ik relaxt galopperen onder de birdies door +:)+ . Aanhouder wint toch he? Op het eind ging ze weer echt goed sjouwen. Alle keren in galop aanspringen ging ook goed. Op links gaan we nu ook goed weg in elk geval.

En ik heb me gewoon op gegeven voor de onderlinge wedstrijd, heb nog 2 lessen om over de zwaluangst heen te komen := .

Opladen terug ging goed. Wilfred was bezig de longe aan de trailer te knopen toen Anka bedacht dat ze er toch maar ineens op ging. Braaf peerd. Zo dat was enerverend en nu ga ik maar eens zzz-en :Z .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Re: Fjordetende zwaluwen

Bericht door Esther » wo 19 mei 2010, 04:22

Hihi, fjordetende zwaluwen.. Als de spanning er goed in zit kun je op zo'n uitbarsting wachten..
Maar wel mooi dat het trailerladen goed ging, hou het vast!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 19 mei 2010, 05:37

gevaarlijke besten die zwaluwen. Wel super dat laden goed ging. OVlgende keer ff zwaaien met longe. Mss dat dat al voldoende is
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 19 mei 2010, 06:03

zo, dus toch pit in Anka? Haha,moet er stiekem wel om lachen, al zou het voor jou niet fijn voelen, zo'n sterk dier onder je. Trailer ladengaat dus steeds beter. Straks heb je de longe niet meer nodig joh!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 19 mei 2010, 06:38

hihi, hoort er toch allemaal bij. Je hebt het goed opgelost zo te lezen.
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 19 mei 2010, 06:40

Haha wat een gek peerd! Wel goed dat het uiteindelijk toch lekker ging! Wanneer is je wedstrijd? Spannend...
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 19 mei 2010, 07:04

Daar hou ik dus helemaal niet van! Daarom vind ik in de bak rijden maar niks. Constand op het zelfde punt vinden ze dan dingen eng hihi...

Wel goed dat het uiteindelijk toch nog lekker ging en je het goed hebt kunnen afsluiten
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 19 mei 2010, 08:48

Lovemischa schreef:zo, dus toch pit in Anka? Haha,moet er stiekem wel om lachen, al zou het voor jou niet fijn voelen, zo'n sterk dier onder je. Trailer ladengaat dus steeds beter. Straks heb je de longe niet meer nodig joh!
Anka heeft soms momenten dat ze wel aardig pit heeft ja. En dan merk je wel dat ze 10 jaar jonger is dan Nisko. Nisko kan ook heel druk zijn maar de reactie is dan meestal vrij gematigd. Hier gaat het nog even wat eeeh flitsender O:) . Ik kon er ook wel om lachen hoor. Alleen beetje zere armen in het begin, ze maakte zich echt sterk. Trailerladen zit zeker vooruitgang in. Wil ook nog wat meer grondwerk doen ala Parelli en kijken of het dan nog soepeler wil gaan.

@Esther: deed jij met Benthe toen ook niet grondwerk ala Parelli?

@Nancy: ik vind dat dus geen enkel probleem in de bak. Ik heb geprobeerd te doen wat in elk boek staat. Niet dwingen erheen te gaan in het begin, maar proberen op een veilig stuk bak de ontspanning terug te vinden en zo weer steeds dichter naar het enge punt gaan. Werkte goed. Kostte even tijd maar goed, het werkte wel.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 19 mei 2010, 08:50

ik zie het helemaal voor me, maar wel goed dat ze op het eind lekker liep en je gewoon weer onder die levensgevaarlijke vogels door kon :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » wo 19 mei 2010, 20:01

Ja, dat heb ik wel gedaan..
Vriendin van me zit helemaal in de parelli en die heeft me wat dingen geleerd, maar het was een soort freestylen op Parelli wijze.. Wil dat later met Fjella ook gaan doen, maar misschien ook wat eerder met Tea oppakken.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 20 mei 2010, 16:03

hihi, boefje in wording?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Plaats reactie