Zucht klaag steun kreun

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Suzanne

Zucht klaag steun kreun

Bericht door Suzanne » ma 03 mei 2010, 18:01

Het weideseizoen is tot nog toe niet zo ontspannend als ik had gehoopt..
De omheining bestaat uit 1 draad schrikdraad overal en na een andere hafjaarling, shetjes en Pip er onder door te zien gaan, was Kootjes respect voor het draad al erg snel verdwenen..
er zijn 3 stukken land.. zij lopen dus overal.. goed nuja dat moet dan maar... kan er moeilijk 24/7 bij staan en telkens op juiste stuk gaan terugzetten.. maar nu rauzen ze ook nog eens het erf op richting kleiner stukje land aan de andere kant daarvan :(

Vanavond kom ik aan in de ZEIKregen (irritatie punt 1) en Ko was weer de wei uit ontsnapt met Pip en andere jaarling en shet :( (irritatiepunt 2) stond ie echt ergens .. hoe die dáár nou weer kwam 8)7 en er dan niet meer uitdurven he.. domme koe! *sorry hoor* :+
heb half uur in de stromende regen met een prikpaal boven mn kop gestaan voor meneer in volle galop eruit onderdoor durfde.. (zit geen ingang bij dat stukje).. (irritatie punt 3) alles terug de wei in gejaagd en nu zelf voor alle weiden 2 extra draden gespannen. even bij de boer aangebeld die er niet was maar de vrouw vd boer begreep me wel en ze gaat het overbrengen aan de boer..

ik wil gewoon verdorie niet dat ie het erf opraust.. respect voor draden is binnen een week verdwenen gewoon baal er zó van ;( en nu is ie klein maar straks dendert er over paar jaar 500 kilo over het erf, moet er niet aan denken dat er dan net kinderen rondlopen of iemands paard er staat op de poetsplaats.. hopelijk gaat de boer op die 2 draden stroom zetten. en dan ga ik zaterdag maar eens die draden paar keer tegen zn reet aanhouden..

tis verder echt onwijs fijn op stal, maar de omheining is niks met van die kleintjes. hafje en shetje zijn degene die het vooral doen en opjutten maar die gaan weg dus ik hoop dat Ko en Pip dan ook minder de hort op gaan.

daarnaast hield ik ook nog een touw vast wat wél stroom had (in die regen.. dat voelt dus niet fijn.. irritatiepunt 5! .. pleurde bijna in de modder in dat KUTland (irritatiepunt ).. en Kootje had 3 flinke bijtwonden maar voor ik er wat aan kon doen was meneer al naar achteren gerend GRRRRRRRRRRRRRR. nou hij zoekt het maar even uit! ga mooi geen km. door die butmodder sjouwen :( (was het laatste irritatiepunt :') )

ja.. heerlijk avondje was het... leuk hoor.. poownies... _-:( O:) O:)

(en tuurlijk vind ik hem wel lief hoor, maar vanavond kon ik Kootje, zijn mede-ontsnappers én de boer met z'n omheining wel even achter het behang plakken) :D
Afbeelding
Thessa Keizer

Re: Zucht klaag steun kreun

Bericht door Thessa Keizer » ma 03 mei 2010, 18:23

Hihi, en toch moet ik verschrikkelijk lachen :D

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 03 mei 2010, 18:32

Leef met je mee...
Jouw ervaring was nog iets irritanter dan de mijne..

(overigen Sjol geen respect voor draad, dus ook ik moet binnenkort overal 2e draad spannen,
maar dan moeten de schapen van de boer eerst weer foetsie zijn. :D )
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 03 mei 2010, 18:45

modder en te weinig draad is geen goede combi he :D :+

ja lach maar... :P

kan ik achteraf ook wel beetje.. maar gos wat vond ik Kootje DOM vanavond := hallooo die prikpaal staat op mn kop bijna.. dat draad raak je écht écht niet aan.. 8)7 waar komt opeens dan wel dat respect vandaan?

of vond ie het gewoon wel komisch.. vrouwtje met prikpaal op dr kop in de regen >;)
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 04 mei 2010, 05:24

Meis zet hem een weekje in de paddock bij ons op stal en het draadje kan 20cm boven de grond hangen en geen paard wat maar in de buurt komt. Daar staat zo'n klap op (zeker als er nieuwe paarden bij komen) dat elk draadje heilig wordt verklaard ookal staat er geen stroom op. Ideaaaaaaaal.

Staat dus blijkbaar te weinig stroom op daar, of gaat halverwege verloren. Wel balen want dit leren ze niet zomaar af.

Gelukkig blijft het deze week weer droog _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 04 mei 2010, 06:20

ow wat heb ik gelachen

maar moet wel zeggen dat Githa en Jalenka niet met 2 draadjes tegen te houden zijn hoor := :n µ

bij ons op stal zijn er 3 draadjes met een verbinding naar netstroom, niet zo'n klein bakje van Gallagher
en nu hebben ze er respect voor hoor, maar doe een draadje weg en dan kruipen ze eronder. De draad zal niet stuk zijn.
ze doen dit trukje ook met balken, balkje omhoog van de roundpen en graven maar. Dus ik moet 3 palen leggen, nog een extra op de grond om het graven te niet te doen.

tja, ik doe het zo ook
fjorden zeg ik dan ~~}>
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 06:46

Keandra hij kruipt er idd onderdoor :+
die hafjaarling die vliegt er gewoon doorheen.. maar Kootje gaat er onderdoor. ik snap ook niet waarom je ontsnapt naar een blubberstuk als je zoooon stuk grasland kan hebben 8)7

viv ik ga zaterdag denk ik vragen aan de boer of de stroom verhoogd kan worden bij die 2 draden en dan parkeer ik heb eens flink met zn reet ertegen aan }:) O:) :D
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 04 mei 2010, 06:55

ow help je geeft me een dejavu :? Ik heb zulke taferelen met Exel gehad in het begin, die brak uit van het stukje waar ze stonden, ging met de "paddestoel" voetballen, die het uiteraard toen niet meer deed en liep de hele wei aan gort (was in de winter). Gevolg een vloekende Claudia, een vloekende Jos en een boze boer, omdat zijn land naar de *piep* was :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » di 04 mei 2010, 06:57

Strak plan, neus, reet alles moet ff een tik krijgen, wie weet helpt het. Hoop dat Jan een beetje meewerkt :=
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 04 mei 2010, 07:26

Naarlingen... haha ik weet zoooo goed hoe je je voelt! SuperK*T! (herinner je je Teletubie Beer nog?)

Beer kruipt ook, maakt handvaten los en had zooo geen respect voor draad.. nu inmiddels wel..stond heeeeeel veel volt op (dubbele stroomkast) maar toen duurde het nog 3 (!!) klappen voor hij door had dat hij gewoon NIET moet proberen eronderdoor te glippen.

Succes Suus...niks aan als ze zo hardleers zijn.
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 04 mei 2010, 09:43

Ik leef met je mee :))
De eerste dag dat Jack op zijn afgezet stukje land mocht, liep het bij mij ook mis! Hij had een hele tijd flink staan grazen. Tot er 2 paarden in nabijgelegen weide werden losgelaten...
Ik wilde hem binnenzetten, maar op dat moment sprong hij gewoon over de stroomdraad en liep het pad af richting drukke baan. Gelukkig stond daar n stalgenoot om hem tegen te houden. Hij is omgedraaid, en heeft zo de zandpad wel enkele keren op en af gerend.
Terwijl hij enkel met zijn peesblessure helemaal niet mag rennen ;(

Ondertussen gaat het wel goed, en heeft hij zijn carriere als springpaardje weer even 'on hold' gezet :roll:
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 11:24

Ik ben iig niet de enige dus :')

Ik hoop dat zaterdag een paar petsen indruk gaat maken.. :=

Ziggy de boer doet er best makkelijk over.. Ko sloopt ze niet, die haf wel. Dus ik probeer nu maar in te praten op het 'kijk uit voor je kleinkinderen-gevoel' met straks een grote fjord die overal rondloopt.. hopelijk werkt dat :+ de boerin begreep me iig wel :D

vanochtend stonden ze braaf op hun land..
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 04 mei 2010, 11:47

Suzanne schreef:Ik ben iig niet de enige dus :')

Ik hoop dat zaterdag een paar petsen indruk gaat maken.. :=

Ziggy de boer doet er best makkelijk over.. Ko sloopt ze niet, die haf wel.
Nou het was oktober/november, drassige wei, dus ik wilde ze in de winter op een afgezet stuk zetten, zodat ze in de zomer nog gras hadden en wij er gewoon bij konden, zonder tot onze knieën in de blubber te staan. Maarja aangezien meneer door de hele wei liep te banjeren zag die wei er niet meer uit. Tel daarbij op dat het om een wat "zeurderig" dorp gaat en iedereen alles van elkaar weet, dus toen kwamen de klachten bij de boer dat het land er niet meer uitzag etc etc. Ben er toen ook weggegaan van ellende
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 04 mei 2010, 13:06

Hoe herkenbaar O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 04 mei 2010, 14:09

Je zou Bassebas eens kunnen pb'en of Maroes, Ciara was/ is ook een ware Houdini en die hebben ze eindelijk ook achter de draad kunnen houden.
Het is mooi lastig dat uitbreken, Ros deed het vroeger ook. Het is over gegaan :)) , misschien geeft dat je wat moed :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 14:33

misschien groeit ie eroverheen.. O:)
naja over dat uitbreken dan he... niet over dat draad :')
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 14:53

kristelhans schreef:Naarlingen... haha ik weet zoooo goed hoe je je voelt! SuperK*T! (herinner je je Teletubie Beer nog?)

Beer kruipt ook, maakt handvaten los en had zooo geen respect voor draad.. nu inmiddels wel..stond heeeeeel veel volt op (dubbele stroomkast) maar toen duurde het nog 3 (!!) klappen voor hij door had dat hij gewoon NIET moet proberen eronderdoor te glippen.

Succes Suus...niks aan als ze zo hardleers zijn.
heeft dat teletubbie gebeuren eigenlijk geholpen toen Kristel?
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 04 mei 2010, 16:49

Helemaal NIKS! Ik had het ook niet helemaal goed gedaan haha..

Beer heeft van de stalbaas een extra stroomkasje gekregen..speciaaaaal voor hem..aardig he? 3 keer een giga oplawaai en het was eindelijk klaar..ohja, ook een 'vaste' omheining met 3 (en op een plek 4) linten (dik groen band). Ook voor hem.. en nu staat ie altijd in een paddock omdat hij zo gemeen doet tegen andere paarden haha..lekker zinnig dus!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 04 mei 2010, 17:08

oooh ik kan me je irritatiepunt goed voorstellen, idd kont of wel lichaamsdeel dan ook r tegen aan, wat bij mij nog wel s werkt, is dat als ze bij t draad komen en r te nonchalant mee omgaan, dan laat ik t kauwgumpje in mijn mond(heb ik bijna altijd) even flink knallen, dan schrikken ze zich kapot en is t respect snel terug haha
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 17:47

jammer Kristel ik dacht dan probeer ik dat :+
mijn boer gaat denk niet aan extra kastjes en dikke linten beginnen :=

haha caro :+ kan ik ook nog proberen :+

naja.. morgen moeten ze eruit vd wormenkuur dus dan parkeer ik meneer er wel even sniekie tegenaan met eruit en erin gaan O:)
Afbeelding
Plaats reactie