een nieuw zadel

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
AmonDhay

een nieuw zadel

Bericht door AmonDhay » ma 26 apr 2010, 20:55

Vandaag mijn zadel & poownie na laten kijken wilde het toch ff checken voordat poownie lief last krijgt van zijn rug enzo..
heb wel een zadel gekregen bij Amon toen ik hem kreeg..
"een" zadelmaker heeft ooit tegen mijn vriendin gezegd dat dit zadel wel goed zat.

Vandaag kwam zadelmaker Harry van den Bosch langs.
Weet niet of iemand deze man kent.

Maar mijn eerste indruk van deze man was wel goed.
hij nam de tijd eerst om uitgebreid naar mijn knollie te kijken, voelen & meten.
na alles te hebben genoteerd mijn oude veelzijdigheid zadel opgelegd, uitgebreid nagekeken.
toen ik er op en even rond stappen & draven... stil staan.. hij kijken en gekeken hoe hij zat.

En helaas.. aan mijn zadel kon niet veel opgevuld worden omdat er foam in zat en de boom te breed was voor mijn knollie.. waardoor hij te veel druk op zijn rug gaf.. (heb die tijd altijd wel met een dik sjabrakje gereden)
Maar dit zadel was niet goed voor zijn rug..

Ja dan maar een ander zadel.. wil het beste voor Amon zijn rug.
En aangezien ik niet veel geld uit kon geven aan een splik-splinter-nieuw zadel gevraagd of ie 2de hands zadels had.
hij had wat zadels bij zich.. zat nog te twijfelen of ik nou dressuur wilde of veelzijdigheid..
toch maar besloten voor een veelzijdigheid zadel aangezien ik zeker ook iets verder wil gaan met springen.

na een paar zadels te hebben gepast had hij er een gevonden doe goed op hem lag.
een BR zadeltje veelzijdigheid maar iets meer richting springen.
Dus hier ook even meerijden.. zat prima deze had wel een diepe zit.. kon gelijk wel merken aan mijn houding dat ie anders was.. wat rechter op.. moest nog wel iets opgevuld worden aan de voorkant.

ben wel blij dat ik dit heb gedaan, heb er wel een goed gevoel over.
uiteindelijk maakt het me eigenlijk ook niet uit wat voor zadel op zijn rug komt..
als het maar goed op hem ligt & hij er prettig mee kan lopen :)
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Viv

Re: een nieuw zadel

Bericht door Viv » di 27 apr 2010, 05:00

AmonDhay schreef:als het maar goed op hem ligt & hij er prettig mee kan lopen :)
Nou het anders toch ook wel heel fijn als je er zelf ook fijn op kunt zitten, spreek uit ervaring.

Maar fijn dat je nu een passend zadel hebt, hoor de naam van deze man wel vaker voorbij komen, schijnt idd een goeie te zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » di 27 apr 2010, 05:52

Nu kunnen jullie weer lekker verder rijden met je nieuwe zadel gefeliciteerd
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » di 27 apr 2010, 07:01

Veel plezier met je zadel! Wist niet dat Harry v/d Bosch ook aan huis komt. Goed om te weten. Ik ben een paar jaar geleden met Pasja naar hem aan huis geweest. Da's dan best een gedoe als je zelf geen trailer + rijbewijs hebt! Ik was er ook heel tevreden over. Neemt ruim de tijd voor je en geeft goed advies.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » di 27 apr 2010, 08:33

Viv schreef:
AmonDhay schreef:als het maar goed op hem ligt & hij er prettig mee kan lopen :)
Nou het anders toch ook wel heel fijn als je er zelf ook fijn op kunt zitten, spreek uit ervaring.

Maar fijn dat je nu een passend zadel hebt, hoor de naam van deze man wel vaker voorbij komen, schijnt idd een goeie te zijn.
Hij zit ook wel fijn hoor :D
Maar ben blij dat er positiveberichten over deze man zijn!
Pasja schreef:Veel plezier met je zadel! Wist niet dat Harry v/d Bosch ook aan huis komt. Goed om te weten. Ik ben een paar jaar geleden met Pasja naar hem aan huis geweest. Da's dan best een gedoe als je zelf geen trailer + rijbewijs hebt! Ik was er ook heel tevreden over. Neemt ruim de tijd voor je en geeft goed advies.
Ik had nog wat mensen geregeld op stal die ook hun zadel wilden na laten kijken. we waren met z'n 3e. 25 euro voorrijkosten.
Maar mijn goede gevoel word nu wel bevestigd :)
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 27 apr 2010, 16:11

Viv schreef:

hihi, dat stadium ben ik allang voorbij :D

maar fijn dat je nu een goed zadel hebt!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » wo 28 apr 2010, 06:30

fijn dat je een goed zadel hebt en inderdaad het is belangrijk dat het goed op je paardje ligt ! :)
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 29 apr 2010, 06:08

Fijn dat je een ander zadel hebt kunnen vinden. En het voor jou en je paard goed zit/ligt.
---
Plaats reactie