Verslag van de 2e buitenrit

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Verslag van de 2e buitenrit

Bericht door Annemarie » zo 25 apr 2010, 18:07

Vandaag voor de 2e keer een echte buitenrit gemaakt en maar gelijk 1 uur en 45 min weg geweest.

Ik zag gisteren al dat Anka hengstig was en vroeg me af of dat nog uit ging maken, ze is erg klef naar de buurfjorden nu. Toen ik bij stal wegreed merkte ik het gelijk, idd geen zin om alleen weg te gaan. Laantje af ging redelijk. Toen in de ankers bij de eerste de beste tuin. Nou, was daar een man aan het timmeren, een hond die dol door de tuin sjeesde, een vrouw met een waterslang en kinderen op een trampoline. Jaja, dit allemaal in 1 tuin 8)7 . OK, is wel wat veel. Maar na wat aarzeling kwam ik dara goed langs *o/* . En toen zag ik op het weggetje ons gezelschap ook al. Nicht van vriendin met draver.

Helaas ging die draver dus bij die tuin echt moeilijk doen remmen en omdraaien waardoor Anka ook omdraaide 8)7 . Moest ook wel anders door draver geplet.... Er wel rijdend langs gekomen. Draver was heel heet en druk, niet echt wat ik kan gebruiken voor Anka. Maar goed, door het dorp ging redelijk en daarna bedaarde de draver wat. Anka voorop zetten in het begin ging niet, draver stapte simpelweg te snel. Draver in de ankers voor geel zand op het pad, Anka braaf voorop erlangs. Super paardje. Lekkere stukken gedraafd naar het bos. Zaaalig. We hebben het hele bos doorkruist. Ook heel stuk op pad langs de N34, drukke 100 weg. Anka vindt alles best. Alleen bij een tunneltje onder de weg ging de draver weer in de ankers. Anka dus ook weer op de rem. Daarna waren boomstronken en oneffenheden in het pad ook opeens gek. Toen ben ik even streng geweest en heb haar voorop gezet. Onverwachte remacties houd ik niet van }-) . Denk dat Anka ook voor het eerst in haar leven een hunebed zag 8) . Die is uitvoerig bekeken en besnuffeld. Daarna heb ik lekker een heel pad gegaloppeerd. Draver kan wel in galop maar dat zag ruiter niet zo zitten. Dus draver op standje hard draven en ik lekker in galop. Joeheee wat galoppeert Anka toch lekker en braaf en met rem :+: .

Toen lekker het bos weer uit zonder bijzonderheden. Nog stuk gedraafd en Anka kan HARD draven haha. Draver moest aanpoten ~~}> . In het dorp de enige kleine schrikactie vanuit Anka zelf. Ik let er heel erg op en meestal rijden die dingen niet op zondag, maar er kwam ons een klepperend aanhangwagen achterop. We hadden hem niet gezien. Anka dribbelde even aan en schudde wat met het hoofd en dat was het. Braaf dus.

Maar nou vraag ik me af, kan ik lekker zo door blijven hobbelen met de paarden waar ik nu mee naar buiten ga of moet ik nou voor die eerste buitenritten en door en door braaf paard zoeken (paard wat nooit schrikt bestaat niet denk ik). Wil niet dat Anka verkeerde dingen leert. Volgens iedereen in mijn omgeving moet ik niet zo miepen en gaat het hardstikke goed. Ik focus te veel op die paar kleine dingetjes die dan iets minder goed gaan (niet eens slecht). Maar ik wil het zo graag goed doen haha (ben vast te perfectionistisch of niet??).
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Re: Verslag van de 2e buitenrit

Bericht door Jankeke » zo 25 apr 2010, 19:09

Ik zou de eerste tijd met een rustig en koel paard naar buiten gaan. Heeft bij Vlin ook goed geholpen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » di 27 apr 2010, 16:30

hihi jammer dat je zo ver weg woont, anders had je wel met Joor en mij meegemogen, heb er net een stukje over geschreven in DB :P
zelf het rustigts blijven, dat is het belangrijkst, en het lijkt mij verstandiger om idd een rustig paard mee te nemen, nu leert zij dat alles wat die draver eng vindt, dat zij dat ook maar eng moet vinden, als ik zo je verhalen lees, schrikt zij omdat die ander ook schrikt!

Nou sucses :D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 27 apr 2010, 18:10

Tja, dat zou natuurlijk wel het beste zijn om een rustig braaf paard mee te nemen. Ik moet nu met Anca alleen naar buiten en dat is ook niet zo ideaal. Mevrouw ziet alles en zet dus ook alles op alles om het te kunnen zien!! Kortom, kop omhoog en hals erop. Maar ik heb hier in de buurt geen buitenrijmaatje gevonden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 27 apr 2010, 18:12

ik wil ook wel met je mee, Marga is 1000% verkeersmak, maar veels te druk, lijkt me niet echt een match met Anka
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 27 apr 2010, 18:28

leoensuzanne schreef:Maar ik heb hier in de buurt geen buitenrijmaatje gevonden.
Ik zou graag eens samen een buitenritje willen maken en op dit moment is Vlin erg gezellig, dus misschien is er wel een mogelijkheid om het eens te proberen.
Maar ik ga eerst op vakantie!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 27 apr 2010, 20:38

Lovemischa schreef:ik wil ook wel met je mee, Marga is 1000% verkeersmak, maar veels te druk, lijkt me niet echt een match met Anka
Zal toch wel meevallen denk ik? Anka is goed verkeersmak. Als Marga allen druk is maar braaf komt dat vast goed hoor. Als je het ziet zitten kunnen we het best eens proberen.

@Suzanne: ik ga ook wel alleen hoor met Anka en alle lastige dingen kom ik dan uiteindelijk wel langs. Maar dan gata het soms wel zoals jij beschrijft ja.

@Jordy: Anka reageert nog erg op haar gezelschap ja. Van zichzelf is ze heel rustig en alleen de aanhanger reageerde ze uit zichzelf op. Alle andere dingen waren reactie op de reactie van haar maatje. Maar ja ze is nog jong en leunt dus nog wel erg op ouder gezelschap dat meegaat. En als die niet helemaal het goede voorbeeld geven is dat soms wat lastig haha.

Nou ja, mijn instructrice zegt gewoon doorgaan en haar anders maar voorop zetten. Overmorgen moet ik mijn zadel naar de zadelmaker brengen dus denk ik dat we deze week maar weer eens getweeen aan de wandel gaan. Ook goed voor onze vertrouwensband.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 27 apr 2010, 21:48

Jankeke schreef:
leoensuzanne schreef:Maar ik heb hier in de buurt geen buitenrijmaatje gevonden.
Ik zou graag eens samen een buitenritje willen maken en op dit moment is Vlin erg gezellig, dus misschien is er wel een mogelijkheid om het eens te proberen.
Maar ik ga eerst op vakantie!
Wij spreken samen een keer af hoor Janneke!! Eerst even zorgen dat Anca d'r veulentje heeft en er weer wat conditie op zit. Er komt dit jaar geen veulen in, dus ik probeer ook met de Brabantrit mee te gaan als Leo haar niet wil inspannen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 28 apr 2010, 06:00

dan ga ik een keer met je mee! Kom je met Anka hier of haal je Marga op?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 29 apr 2010, 06:06

Fijn dat het zo goed gaat.

Zelf ben ik eerste keer met het verkeerde paard naar buiten gegaan. Ik dacht met een koele kikker te gaan. Paard was wel koel achter mijn arabier. Maar dus niet met ander paard (zoef) die veel verkeer niet gewent was. Het leip bijna verkeerd af. En ik heb er lang over gedaan om normaal buiten te kunnen rijden.

Dus ik zeg, ga met een ervaren paard.
---
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 29 apr 2010, 07:33

ja de eerste keren met een braaf paard is zeker aan te raden, wat dat aangaat is Vera ook zo'n goede "juf". Parkeer je paard maar achter Vera en het komt goed :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie