Superdebuut in Kootwijkerbroek

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Viv

Superdebuut in Kootwijkerbroek

Bericht door Viv » zo 21 mar 2010, 09:57

Gister was het dan zo ver de eerste mendurance van het seizoen, van Cadiz, van ons sinds jaren.... Paklijst lag al dagen klaar, kaarten geprint, rijtijdenlijst gemaakt... vrijdag de auto al ingepakt en vervolgens de hele nacht liggen bedenken of we niks vergeten waren :D

Piep, piep, piep..... 5.30u, zaterdagochtend.... *o/* Kootwijkerbroek here we come!!!!
Snel broodjes smeren, kop koffie naar binnen gewerkt, aangekleed en hup naar stal. Blijkbaar waren wij de enigen die door hadden wat er ging gebeuren want de hoofdrolspeler in kwestie lag nog in diepe ruste om 6.30u :L

Dus die uit zn bed getrommeld, eten gegeven (uiteraard ging dit alles gepaard met veel gezucht, gesteun, gekreun en een blik van, "christus weet je wel hoe VROEG het is baasje??") om hem vervolgens met de slaap nog in zn ogen in de trailer te parkeren. Of we go!!

Onderweg genoot mijnheertje van zijn verdere ontbijt en genoot van het opkomende zonnetje (naja achter de wolken dan) en een krappe 1,5u later arriveerden we op plaats van bestemming alwaar het al een gezellige drukte was. Dus hup auto geparkeerd, mijnheertje van de trailer gehaald en even rondje over het terrein gelopen. Toen mocht hij in de presidentelijke suite logeren op de hoek van het stallencomplex alweer hij tot aan zn buik in het stro werd achtergelaten. Ik geloof niet dat daar enig bezwaar tegen was :D
Daarna groom Marco opgehaald en op naar devoorkeuring waar meneertje glansrijk doorheen slofte: Hartslag 36, ademhaling 12 (oftewel soort van klinisch dood) een hele dikke A voor zn gangen en verder alles okee, turgor, darmpjes, spiertjes enz dus op naar de voorbespreking.

En toen was het al bijna tijd dus kar afgeladen en de eerste kippenpoten en ballen werden al soldaat gemaakt. En al snel arriveerde de fanclub uit Barneveld in de vorm van Marijke en Dennis met de meiden.
Omdat de voorbespreking later begon liep ons tijdschema wat uit dus snel naar stal om Mister Yummie te poetsen en op te tuigen. Kar achter zn kont, nog 5 minuten voor de start, even snel rondje in de buitenbak en op naar de start... en ja hoor daar gingen ze, mn mannen.....

Op Groompunt 1 kwamen ze al snel voorbij met een kleine 15km/h := woepsie beetje hard mannen?? Ja dus want even daarna kakte Diesje in en toen kwam het zwaarste gedeelte van de rit, dus bij GP3 wassie zowat totall loss (Marijke en Dennis stonden op GP2) en zijn we toch maar begonnen met koelen. Hadden we nog helemaal niet geoefend, was daarvoor ook nog nooit nodig geweest. Dus hup koude natte spons erover en dat liet hij super toe. Daar knapte hij snel van op gelukkig dus hup op naar de PA.

We hadden al afgesproken om niet meteen aan te bieden, eerst even rustig aan doen, weer lekker gekoeld (tsja alssie dat toch toelaat) en na paar minuten wilden we aanbieden toen er net een 2span voorbij kwam, dus nog heel even gewacht en tellen maar..... 48!!!!!! 8) (je mag 64 hebben max) volgende keer dan toch maar sneller aanbieden.
Dus doeiiiiii tot op de finish!!

Daar waren ze sneller dan ik dacht want meneertje begon door te krijgen hoe het werkte en trok na de PA zn reservepotje even open en tufte met 9km/h over de hei.
Bij de Finish meteen kar eraf en vrij snel aanbieden en een keurige 64 dus goedgekeurd en binnen de tijd (op het randje maargoed) *o/*

Daarna lekker op zn box gezet na een emmer slobber met een berg hooi en 30 minuten later naar de nakeuring. Ook daar een zeer tevreden VET, weer een dikke vette A voor de lokomotie en HF 58 (wat hoog maar hij had het verschrikkelijk warm onder zn zweetdeken in die box), adem 16 en verder alles in orde dus de eerste 3wp zijn binnen.

Wat zijn we apetrots op ons knulletje wat met zn 4 jaartjes na zo'n butwinter waarin we amper hebben kunnen trainen al zo zn rondje loopt. Nu dus serieus aan het werk voor de volgende wedstrijd over 2 maanden. Dan gaan we de 29km in Zelhem proberen.

En de FWers hebben het goed gedaan, op de 16km Yinka 1e plek en Cadiz 2e en bij de 26km Jowien 2e *o/*

2 supergave foto's kun je zien bij: http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=472A84CE67F0357A
4e rij 2e en 3e foto (ik heb ze nabesteld dus binnenkort plaats ik ze hier wel). Die gaan natuurlijk uitvergroot aan de muur :D
Laatst gewijzigd door Viv op zo 21 mar 2010, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Amber_

Re: Superdebuut in Kootwijkerbroek

Bericht door Amber_ » zo 21 mar 2010, 10:03

*o/* *o/* Super Diezje !!!
Gefeliciteerd joh :D !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 21 mar 2010, 10:04

super knollie en de mannen natuurlijk ;)! top
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Anna

Bericht door Anna » zo 21 mar 2010, 10:10

Gefeliciteerd met je super knollie *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 21 mar 2010, 10:25

Jeehjjj gefeliciteerd! Volgende keer Andy niet meer op je mobiel laten hoor! ;) Ik ben trots op jullie! (in juni dan toch eindelijk maar een keer achterop de kar mee!)
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 21 mar 2010, 10:54

Gaaf Viv!!! Gefeliciteerd met dit goede resultaat!!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 21 mar 2010, 10:59

Gefeliciteerd met het mooie resultaat!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 21 mar 2010, 11:30

Wat een heerlijk verslag om te lezen. En gefeliciteerd met dit prachtige resultaat. Je kunt trots zijn op je mannen Viv.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » zo 21 mar 2010, 12:46

dat klinkt goed!
lijkt me ook erg gaaf om te doen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 21 mar 2010, 13:43

goed zo super team!!!!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Jowien

Bericht door Jowien » zo 21 mar 2010, 18:31

Goed gedaan hoor Diesje!
Jammer dat ie het zo warm had en daardoor een hoge hartslag bij de nakeuring. Het was ook een warme dag voor harige paarden, ik vond het ook lastig welke deken (dikker/ dunner) op en wanneer af.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Viv

Bericht door Viv » zo 21 mar 2010, 18:46

Vandaag was meneertje in opperbeste stemming, spiertjes lekker los en liep lekker ruim. Das wel even wennen na Tjootje met dr spierprobleempjes.
Dus lekker rondje van 6km gewandeld aan de hand door het bos en toen weer lekker in de paddock gezet.
Heerlijk zeg.....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 21 mar 2010, 20:04

Top Diesje, dat is fjordeneer hoog houden, netzoals alle mendurance fjorden gisteren!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 21 mar 2010, 21:12

Lekker hoor Viv, van harte gegunt.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 22 mar 2010, 07:02

Wat ontzettend heerlijk Viv!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 22 mar 2010, 08:07

Goed gedaan hoor! We vonden ze al zo nel op GP 2 aankomen. Op een gegeven moment werd tegen me gezegd dat er weer een fjord aankwam en dat het er één met lange manen was, ik zei weet je het zeker want ik had Yinka eerst verwacht :D.
We zagen je toen we wegreden bij GP 2 nog wel even naar zijn hartje luisteren, maar toen was het 12 uur en ik moest nog naar Heja (die gaat om half één een uur dicht en Dennis moest om 14.00u ergens een straatklusje doen).
Cadiz deed het super! En volgens mij hadden Andy en zijn maatje dikke lol! Dat is ook niet onbelangrijk.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 22 mar 2010, 10:38

Jeetje wat goed gedaan zeg, fijn dat hij ondanks hij nog best jong is toch al zo goed zo rondje doet en een nette hartslag haalt.

zullen zul wel ontzettend trots op hem zijn, vandaag erge spierpijn?
Viv

Bericht door Viv » ma 22 mar 2010, 11:43

Nee hoor niks geen spierpijn, hij herstelt echt super!!
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 22 mar 2010, 13:13

dat is al helemaal fijn, dan heeft hij er volgende keer vast weer zin in!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 22 mar 2010, 13:21

Nou, Cadiz z'n sportcarriere is begonnen! Hopelijk houdt Andy 'm heel....
Plaats reactie