Daarna ging ik opweg naar de manege toen ik een kruising overstak en dacht dat ik goed gekeken had, besefte ik 1sec later toch niet.....
BAM! Een klap die me nog heel lang zal heugen! Ik denk dat me Susuki sx4
met vier banden los kwam van de grond! Van rechts kwam een ouder stel die waarschijnlijk iets te hard gereden hebben maar dat onderzoeken ze nog.
Mijn airbag is niet afgegaan maar de auto is wel total loss en die van de andere partij ook. Geen gewonden gelukkig.
Maar tja ik moest naar de wedstrijd! Na alle politie rituelen mocht ik gaan en kwam ik trillend als een rietje op de manege aan. Ze waren al op de hoogte en hadden me wat later ingepland in het programma. Even een kopje thee gekregen om even te ontstressen. Marloes gaf me nog wat bach rescue druppels en toch maar opgezadeld.
Me benen voelden slap en ik moest me er echt toe zetten om te blijven rijden en niet mee te liften. Ontspannen was moeilijk maar Svenna deed wel haar best met zo'n strakke garnaal op dr rug. Na de eerste proef voelde ik me al iets beter...totdat net voor m,n 2e proef..
Een ander paard over Svenna heen knalde en keihard haar rechter achterhand ramde. Svenna stond gelijk op 3 benen, nou ik had het niet meer! Ik helemaal over de rooie en heb een flink potje zitten janken..
Er kwamen mensen aangesneld en namen Svenna over om te kijken. Na een paar minuten wou ze er weer op staan en draven ging ook.
Toch maar de proef ingegaan met als idee, als ik voel dat ze ook maar iets niet wil dan groet ik af.
Ze was zo braaf, ik heb wel veel netter gereden en maakt ook nog een fout, ik ging van hand veranderen in uitgestrekte stap inplaats van een gebroken lijn.
Werd dus een bijzonder figuur waar iknuiteraard een -2 voor kreeg.
Maar ik kreeg voor beide proeven 189 pt en ik had voor de eerste proef een 2e prijs ook nog! De stand is nu m1 +8 nu.
Svenna goed afgespoten en helemaal in de arniflor gezet, haar rechter achterkant was heel warm en stijf, ik denk dat er een flinke blauwe plek zit en ga vandaag maar een stukje stappen over de weg. Wat is ze een taaie he, gewoon proefje uitrijden zonder kik te geven! Super pony!
Nog een foto van mijn ("kuch') vliegende middengalop in de 2e proef, ik had haar snel weer terug hoor hoezo langggg! Maar hier zie je niks van haar botsing op de rechterbil.