Rabbits on the run!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Rabbits on the run!!

Bericht door Annemarie » ma 08 mar 2010, 10:37

Sommige dingen zijn als een slapstick, bij andere denk je echt dat je niet ziet wat je weet dat je toch wel ziet.... 8)7

Ik doe vanmorgen het rolluik voor het keukenraam open en dacht dat ik een hartverzakking kreeg. Midden in de tuin op het grasveld huppen heel parmantig 2 grote Franse hangoren... wacht even MIJN HANGOREN!!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, schrik, paniek! Gauw Wilfred geroepen maar toen die zijn laarzen en jas aan had (die sliep ook nog half) stond ik al in de tuin.

En ja hoor, als ik eraan kom huppen ze mooi onder de beukenhaag door de tuin van de buren in _-:( _-:( . Maar ik riep en het vrouwtje kwam terug. Toen heb ik mezelf tussen haar en de haag ingemanouvreerd. Heeel behoedzaam. Wilde ik haar pakken, hupte ze net even weer vooruit. Wilde bewegingen maken hoef je niet te doen weet ik uit ervaring, dan zijn ze zo weg en dan krijg je ze helemaal lastig. Dus ik boog iets verder voorover en met een snelle armbeweging had ik haar in het nekvel. De beweging was heel snel, dus ze schrok :(:) . Gillen en spratelen, nog nooit een nijn zo horen gillen :n :n . Ze spartelde vreselijk, maar ik ben dus nooit gauw onder de indruk en vast is vast bij mij. Moet raar gaan als ik loslaat haha. Dus die gauw in het hok. Mannetje kwam er ook weer aan, die kwam op het kabaal af. Die voorzichtig gepakt en terug gezet. Die spartelt helemaal niet en gilt gelukkig ook niet.

Al met al duurde dit denk ik 5 min maar het leek veeeeeeeeeeeeel langer. Ik zag dat ze in de tuin de heide en wat andere planten hadden aangevreten. Hoop niet dat ze er last van krijgen maar daar is nu niets aan te doen.

Oorzaak was waarschijnlijk een niet helemaal goed sluitend deurtje. Pfff

Ik kon wel een sterke kop koffie gebruiken hierna :P .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
jessica
Contacteer:

Re: Rabbits on the run!!

Bericht door jessica » ma 08 mar 2010, 12:01

Ik zou me ook dood schrikken, pff!
Gelukkig dat je ze weer kon krijgen zeg!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 08 mar 2010, 12:25

Hihihi, een gillend speenvarken als konijn. Kan me voorstellen dat je schrok toen je het rolluik open deed.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 08 mar 2010, 12:50

oei, wat een schrik! Gelukkig zag je ze nog voordat ze onder de heg verdwenen :o Mijn voedster Mousser was vanmorgen ook al zo ondeugend. Ik laat altijd het deurtje van de ren even open zodat de kippen naar buiten kunnen. Ik kon niet met mijn ogen knipperen of Mous was al bij de paddock! Zo ver gaat ze nooit bij de ren vandaan en altijd alles in slow motion....je kent het Franse hangoren.... :D

Volgende keer deurtje beter dichtdoen Annemarie! Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 08 mar 2010, 12:54

Haha, ja dat klopt Ivonne. Ze gaan ook helemaal niet snel echt slow motion ja. Maar in slow motion onder de heg door vond ik ook niet wat haha. En dan kan ik gelukkig net even sneller als het moet. Wel zielig, Bluebell dacht echt dat ze door een roofvogel oid gegrepen werd. Gillen en spartelen. Arm nijn. Maar ik wilde perse niet loslaten, dan zou ik haar nooit weer krijgen :n .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 08 mar 2010, 12:56

goed van je! Konijnen kunnen zich zó aanstellen :?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 08 mar 2010, 16:01

haha, Franse hangoren zijn leukkk, wij hebben sinds 2 weken ook 3 jonge franse hangoren rond hupsen.

wat kunne 5 minuten dan lang duren he..
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 08 mar 2010, 16:19

kan me voorstellen dat je je even rot schrok zeg, gelukkig zitten ze weer veilig in hun hok
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 08 mar 2010, 17:49

Gras is altijd groener bij de buren :D Wat een geluk dat je ze weer te pakken hebt gekregen.
Viv

Bericht door Viv » di 09 mar 2010, 05:51

_O- je moet ze ook wel te eten geven An :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 09 mar 2010, 13:55

Viv schreef:_O- je moet ze ook wel te eten geven An :D
:)* Goed idee Viv. Zouden ze daarom de heide gesnoeid hebben in de tuin?? :D Gelukkig hebben ze er niets van gehad, pfieuw.
Jowien

Bericht door Jowien » do 11 mar 2010, 18:13

Dan giert de adrenaline door je lijf he? Goed dat je ze toch te pakken kreeg. Dat vind ik met konijnen altijd erg lastig.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 11 mar 2010, 20:47

Konijnen pakken is lastig ja en je kan het beste rustig te werk gaan. Ze zien vrij slecht dus als je druk beweegt en ze horen dat, dan zijn ze zo gestressd en lastiger te pakken. Als ik maar rustig te werk ga vinden ze bijna alles best. Behalve als ik ze dan zo ineens grijp met een flitsende beweging maar ja, wat moet dat moet en ze moesten toch terug in hun riant villa Rabbit Hill :D .
Plaats reactie