Sommige dingen zijn als een slapstick, bij andere denk je echt dat je niet ziet wat je weet dat je toch wel ziet....
Ik doe vanmorgen het rolluik voor het keukenraam open en dacht dat ik een hartverzakking kreeg. Midden in de tuin op het grasveld huppen heel parmantig 2 grote Franse hangoren... wacht even MIJN HANGOREN!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, schrik, paniek! Gauw Wilfred geroepen maar toen die zijn laarzen en jas aan had (die sliep ook nog half) stond ik al in de tuin.
En ja hoor, als ik eraan kom huppen ze mooi onder de beukenhaag door de tuin van de buren in

. Maar ik riep en het vrouwtje kwam terug. Toen heb ik mezelf tussen haar en de haag ingemanouvreerd. Heeel behoedzaam. Wilde ik haar pakken, hupte ze net even weer vooruit. Wilde bewegingen maken hoef je niet te doen weet ik uit ervaring, dan zijn ze zo weg en dan krijg je ze helemaal lastig. Dus ik boog iets verder voorover en met een snelle armbeweging had ik haar in het nekvel. De beweging was heel snel, dus ze schrok

. Gillen en spratelen, nog nooit een nijn zo horen gillen

. Ze spartelde vreselijk, maar ik ben dus nooit gauw onder de indruk en vast is vast bij mij. Moet raar gaan als ik loslaat haha. Dus die gauw in het hok. Mannetje kwam er ook weer aan, die kwam op het kabaal af. Die voorzichtig gepakt en terug gezet. Die spartelt helemaal niet en gilt gelukkig ook niet.
Al met al duurde dit denk ik 5 min maar het leek veeeeeeeeeeeeel langer. Ik zag dat ze in de tuin de heide en wat andere planten hadden aangevreten. Hoop niet dat ze er last van krijgen maar daar is nu niets aan te doen.
Oorzaak was waarschijnlijk een niet helemaal goed sluitend deurtje. Pfff
Ik kon wel een sterke kop koffie gebruiken hierna

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!