Ik gooide een baal hooi in de hooiruif en toen stoof er dus ineens iets weg, me hart zat ik me keel. Naderhand hadden Cathy en Jos 'm ook gezien en toen kwamen we toch tot de conclusie dat het een rat moest zijn.
Aangezien Jos en ik eerder weg waren gegaan gisteren en Cathy nog spullen op ging ruimen in het hok, was die zich ook 3 slagen in de rondte geschrokken, want dat beest vloog ineens voor haar voeten het hok uit. Dus we waren tot het besluit gekomen dat er een val gezet zou worden, Cathy heeft zo'n diervriendelijk geval en ik had nog 2 gewone vallen.
Vandaag kwamen we bij de wei aan en Cathy was er al, maar die had mooi het lef niet gehad om het hok open te maken

Toen kwam het, Exel ging half de stal in en rekte zijn nek helemaal uit om een hap hooi te pakken en kwam gauw de stal weer uit. Vera bleef buiten staan en stond knoerhard te snuiven, waarop Exel ook weer hard de stal uit kwam. Ze durfden niet te eten

Jos en ik hebben de ruif maar uit de stal gehaald en ergens anders gezet, want ze liepen echt panisch te doen allebei. Of het was besmettelijk, want Cathy en ik waren ook niet echt vrij van paniekerig gedrag

En ondertussen zagen we die stomme rat onder mijn auto schieten en daarna weer richting stal lopen, bbbbrrrrrrr ik hoop dat ie morgen in 1 van de vallen zit