Van krom naar recht, extreem trots op t ventje!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Viv

Van krom naar recht, extreem trots op t ventje!

Bericht door Viv » ma 15 feb 2010, 06:46

Ja hoor wat ziet mijn slaperige oog..... sneeuwvlokjes..... en dat vlak voor we op pad moesten voor een clinic rechtrichten. Okeej aan de andere kant van het dorp dus niet ver, in extreem weer zelfs nog aan te lopen.
Maar manlief zag geen probleem dus huplakeej trailer ophalen en poownie opladen. Dat ging weer zeer voorspoedig dus binnen paar minuutjes waren we alweer op weg.

5km verder aangekomen en uitgeladen en mannetje kreeg een mooie grote box, lekker vers stro erin en berg kuil, nou die vond het allang best. Wat is dat dier toch makkelijk (verhuizen en op vakantie gaan heeft ook zo zn voordelen).
Vervolgens met de hele club naar de roofvogelfarm ernaast voor de theorie en daarna een lekker broodje en soep.

Gelukkig werd besloten dat het losrijden gewoon in dezelfde bak zou gebeuren, zag mezelf nog niet op die ijsbaan buiten losrijden namelijk. Wij waren als tweeds aan de beurt dus al lekker snel.
Ondertussen had Diesje al een hele fanclub verzameld daar op stal :D

En toen begon het spectakel. We liepen naar de bak en al langslopend vond meneer al dattie zn fanclub niet teleur kon stellen := Plak er 2 bitterballen onder en hij had zo naar de HK gekund.
Dus hup de bak in, opgestapt en jawel...... meneertje kan dus ook leuk een beetje rodeoën (waarna de theorieclub al snel buiten de bak stond) en ook de spiegels waren meer dan goedgekeurd, jemig wat was dat beest verliefd op zichzelf. Homo _O-
Gelukkig kwam al snel de rust er enigszins in (en ik zat nog) en waren we aan de beurt.

Eerst stilstaand kijken of ik een links, recht of rechts paard had. Nou dat was al snel duidelijk. Kon zelfs een leek zien dat ik een extreem links paard heb :D
Dus aan de slag ermee. Hij vond het verschrikkelijk moeilijk die oefeningen die we moesten doen en al snel was (ook omdattie met losrijden zo stoer liep te doen) het kaarsje op. Heb hem na de clinic bijna naar stal moeten slepen de schat.

Daar lekker naverzorgd, peentjes, appel en bixjes gegeven en nog wat kuil erbij en toen bij de rest gaan kijken.
Was zeer interessant om te zien al die kromme paarden, hyperflexibele, rechte enz enz.
Zelfs nog klein FW meetinkje met Tracy en Dusty gehad (Dankzij mn meeting met Dusty 2 dagen na Tjootjes dood, staat Diesje nu op stal).

Om 18u kwam manlief weer met de trailer voorrijden en hebben we het superventje weer thuisgebracht. Hij was weer helemaal helder. Die heeft dus genoeg te dromen gehad vannacht :D

Niet alleen Diesje heeft veel geleerd maar t vrouwtje ook. Dat de pony best wel lekker bokt :D, dat de pony echt wel op het vrouwtje gaat vertrouwen als het baasje echt niet komt of in de buurt is. Was voor mij de eerste keer sinds Ridderkerk (ons kunt en vliegwerkproefje) dat we weer ohz op vreemd terrein reden. Dus best wel spannend.

Oefeningen waren leuk om te doen maar voor mijn gevoel iets te rigoreus (hou niet van trekken in de mond, ben er juist zo trots op dattie zo lekker licht is en eindelijk het bit aanneemt), dus ik hou het bij de rechtrichtoefeningen van mn eigen juffie. Dat gaat toch even iets gemoedelijker waardoor je ook veel beter het verschil voelt.

Moe maar voldaan en supertrots op mn mannetje ben ik daarna lekker vroeg naar bed gegaan :D

Geloof dat we wel wat foto's zijn gemaakt dus die volgen nog.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gerritje

Re: Van krom naar recht, extreem trots op t ventje!

Bericht door Gerritje » ma 15 feb 2010, 07:44

wat een mooie ervaring weer. en tuurlijk heeft Diesje meteen een fanclub, dat kan toch ook niet anders als je Diesje heet en een super mooie fjord bent!

Moest wel aan jullie denken hoor gisteren. Gelukkig was het dichtbij en hoefde je niet ver over de weg.
---
Tracey&Dusty

Bericht door Tracey&Dusty » ma 15 feb 2010, 07:50

Goeiemorgen.. Zo intussen ook weer lekker opgewarmd.. Jeetje was koud he gister..
Je mag trots zijn je je pony hoor.. hij deed het super..
Hij liet gewoon even zien hoe stoer die wel niet is.. ;) (Ik ben ook lid van zijn fanclub)
Ik was best verbaasd over wat ze over Dusty zei.. ik had helemaal niet het idee dat hij bijna recht is en en een beetje rechtsgebogen.. maar ja.. Ze zei dat hij ook niet lekker wil buigen rechts en links.. maar das een opstart probleem als we eenmaal lopen wordt hij vanzelf losser en zeker als ik spring dan is hij bijna hyperflexibel, haha.. maar goed het is voor haar ook een moment opname..
Maar verder vondt ik het een leerzame dag.. En leuk om jullie in het echt te zien..
Diamond Dusty alweer 20 jaartjes jong!
Lieve Dilly, ik mis je! 16-9-2013
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 15 feb 2010, 09:07

Klinkt als een supergeslaagde dag, Viv!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 15 feb 2010, 09:29

link als een goede dag vivian!
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 15 feb 2010, 10:37

apart als ze zo'n hoog niveau heeft bij Antoine jij het nu ziet al trekken. Fout aan haar kant dat het zo overkomt bij de mensen vind ik. Of dat ze het zo leert.

Ik heb zelf iedere week les van iemand die ook bij Antoine heeft gelesd/papiertje heeft(wel lager dan deze mevrouw) en ook haar orun papieren heeft.
Maar niets trekken hoor! Tja je moet een doordrammende fjord wel eens terecht wijze maar dat heeft niets met deze manier van rijden te maken ;) Dat deed ik altijd al door iets harder te laten merken dat ze moet luisteren. En dat is heel af en toe maar eens.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 15 feb 2010, 11:46

jullie zijn goed bezig. Wat zal hij gebaalt hebben dat die bitterballen ontbreken.
Dat trekken is ook niet mijn idee. lekker losjes is fijner
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Viv

Bericht door Viv » ma 15 feb 2010, 12:56

Idd trace, denk dat het bij Dust idd een beetje is van lekker warm lopen en dan komt die lossigheid vanzelf. Maarja t was een momentopname denken we maar.
Mn juffie is het gelukkig met me eens dat we met Diesje voorzichtigjes aan doen en er dan maar wat langer over doen. Hij loopt nu net zo lekker. Forcerend rijden wordttie allen maar weer vervelend van, lekker opt gemakje oprekken werkt beter.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 feb 2010, 12:57

Klinkt goed Viv! Trots op je puppie!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 15 feb 2010, 14:00

Je kunt weer een succes aan je toch al succesvolle lijstje toevoegen, geniet ervan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » ma 15 feb 2010, 14:56

leuke ervaring, en je neemt er altijd natuurlijk alleen datgene van mee wat bij jou en je paard past.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 15 feb 2010, 16:00

zo super diesje, je hebt er echt een gouden paardje aan he? :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » ma 15 feb 2010, 17:07

Goede berichten! Leuk voor jullie :D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Viv

Bericht door Viv » do 18 feb 2010, 05:27

Hmmmmm nou meneer zat gister dus zo vast links dattie er zowat kreupel van liep. Vanavond dus maar stretsj-lesje ingepland. 2 maanden werk naar de ****** :(
Afbeelding
Tracey&Dusty

Bericht door Tracey&Dusty » do 18 feb 2010, 08:36

Jeetje das vervelend zeg..
* Ik hoor trouwens niet heel veel posi verhalen over het rij gedeelte van de clinic..
Diamond Dusty alweer 20 jaartjes jong!
Lieve Dilly, ik mis je! 16-9-2013
Viv

Bericht door Viv » do 18 feb 2010, 11:40

Oh dus ik ben gelukkig niet de enige? Dacht al ff dat ik zo'n miepert was :D
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 18 feb 2010, 11:44

vervelend dat hij nu zo vast zit.. dit is dus niet echt de manier voor jullie?
Viv

Bericht door Viv » vr 19 feb 2010, 05:34

Juffie was niet blij met clinicjuffie. Hele les bezig geweest met stretchen. Máár....... uiteindelijk ook 2x gegalopeerd (vraag niet hoe _O-).
Afbeelding
Plaats reactie