Ben vreemd gegaan
Ben vreemd gegaan
Jullie weten dat Kris toch nog vrij plotseling is overleden, na de constatering Cushing.
Daardoor zat ik hier met een probleem want Kris haar stalmaatje Lolly kan niet alleen staan en nu staat Bente ernaast, maar nu stond Tyler weer alleen met een lege box naast hem { Bente stond naast hem}.
Ik vond het erg sneu voor hem want hij is zo vrolijk en vriendelijk maar bleef er erg rustig onder, want overdag staat hij immers met Lolly en Bente buiten, maar hij verdient een maatje naast hem.
Dus ben ik op zoek gegaan, mijn eerste wens gaat natuurlijk uit naar een Fjord, het moest een 2 jarige ruin worden, maar ik heb gezocht en kon niets vinden.
En nu komt het, als tweede merk op mijn lijstje stond een jonge Haflinger ruin, en ja hoor die had ik zo gevonden, alleen het lekkere winterweer van de laatste weken belette ons om het paardje te gaan bekijken en eventueel meteen mee te nemen.
Maar afgelopen zondag is het ons toch gelukt om te gaan kijken ondanks dat de wegen vrij slecht begaanbaar waren, en we hebben hem meteen meegenomen, eigenlijk was ik meteen verliefd toen we het erf opreden en hij als eerst kwam kijken wat voor mensen daar nou weer aankwamen zetten.
Hij heet officieel Anton van 't Nollenbos, word in mei 2 jaar, mooi rood van kleur met aardig lange manen en dikke lange staart en is niet echt het moderne type maar ik houd wel van stevig, ook is hij voor mij aardig aan de maat ik schat hem op ongeveer 1.43 cm.
Hij heeft zo'n vriendelijk koppie met mooie grote ogen en een mooie, nette, dunne bles en hij is erg nieuwsgierig naar mensen toe.
Hij is erg braaf en relaxed en loopt netjes aan de hand mee, hij heeft manieren maar zal nog wel veel moeten leren hij heeft nog niet echt op stal gestaan maar heeft er geen problemen mee, er hebben bij de vorige eigenaar 2 meisjes mee om getut en daar worden die jonge paarden erg mak van.
Ik geloof dat Anton een goede aanwinst is voor onze kleine kudde, Tyler vind hem in ieder geval erg interessant en de bedoeling is dat ze samen komen te staan, zo laat Ty de merries misschien eens met rust.
Anton is hier nu 4 dagen en is erg braaf en meegaand.
Manlief vind hem helemaal te gek en zei zondag in de auto al, toen we er heen reden, dat ie stiekum Haflingers erg leuk vond en ik noemde hem voor de grap een verrader.
Foto's heb ik nog niet maar komen zo snel mogelijk.
Daardoor zat ik hier met een probleem want Kris haar stalmaatje Lolly kan niet alleen staan en nu staat Bente ernaast, maar nu stond Tyler weer alleen met een lege box naast hem { Bente stond naast hem}.
Ik vond het erg sneu voor hem want hij is zo vrolijk en vriendelijk maar bleef er erg rustig onder, want overdag staat hij immers met Lolly en Bente buiten, maar hij verdient een maatje naast hem.
Dus ben ik op zoek gegaan, mijn eerste wens gaat natuurlijk uit naar een Fjord, het moest een 2 jarige ruin worden, maar ik heb gezocht en kon niets vinden.
En nu komt het, als tweede merk op mijn lijstje stond een jonge Haflinger ruin, en ja hoor die had ik zo gevonden, alleen het lekkere winterweer van de laatste weken belette ons om het paardje te gaan bekijken en eventueel meteen mee te nemen.
Maar afgelopen zondag is het ons toch gelukt om te gaan kijken ondanks dat de wegen vrij slecht begaanbaar waren, en we hebben hem meteen meegenomen, eigenlijk was ik meteen verliefd toen we het erf opreden en hij als eerst kwam kijken wat voor mensen daar nou weer aankwamen zetten.
Hij heet officieel Anton van 't Nollenbos, word in mei 2 jaar, mooi rood van kleur met aardig lange manen en dikke lange staart en is niet echt het moderne type maar ik houd wel van stevig, ook is hij voor mij aardig aan de maat ik schat hem op ongeveer 1.43 cm.
Hij heeft zo'n vriendelijk koppie met mooie grote ogen en een mooie, nette, dunne bles en hij is erg nieuwsgierig naar mensen toe.
Hij is erg braaf en relaxed en loopt netjes aan de hand mee, hij heeft manieren maar zal nog wel veel moeten leren hij heeft nog niet echt op stal gestaan maar heeft er geen problemen mee, er hebben bij de vorige eigenaar 2 meisjes mee om getut en daar worden die jonge paarden erg mak van.
Ik geloof dat Anton een goede aanwinst is voor onze kleine kudde, Tyler vind hem in ieder geval erg interessant en de bedoeling is dat ze samen komen te staan, zo laat Ty de merries misschien eens met rust.
Anton is hier nu 4 dagen en is erg braaf en meegaand.
Manlief vind hem helemaal te gek en zei zondag in de auto al, toen we er heen reden, dat ie stiekum Haflingers erg leuk vond en ik noemde hem voor de grap een verrader.
Foto's heb ik nog niet maar komen zo snel mogelijk.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
- Cindy+Uniek
Re: Ben vreemd gegaan
wow wat superleuk! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ben benieuwd naar pics
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Nou, zo mag je wel vreemd gaan hoor.
Vind haflingers ook altijd mooie paardjes met die lange blonde manen.veel plezier met je paardje en gauw foto's plaatsen he.
Vind haflingers ook altijd mooie paardjes met die lange blonde manen.veel plezier met je paardje en gauw foto's plaatsen he.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- kristelhans
Gefeliciteerd!! Hafjes zijn leeuuk! Ben ook benieuwd naar plaatjes..geniet ervan!
Veel plezier met je nieuwe paardje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Leuk joh, gefeliciteerd met je nieuwe schat!
Ben erg benieuwd naar de foto's.
Ben erg benieuwd naar de foto's.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ach, vreemdgaan is toch best spannend
Soms heb je nou eenmaal zin in iets anders..
hahaha gekkigheid! Gefeliciteerd met je aanwinst, enne.. opschieten met die foto's!

hahaha gekkigheid! Gefeliciteerd met je aanwinst, enne.. opschieten met die foto's!

Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

(Stedjeblakken x Halldor)

gefeliciteerd en wel opschieten met de foto's he?
- Senna&Cajra
Wat fijn dat Tyler er weer een maatje bij heeft.
Wat voor een afstammeling zit erachter?
Wat voor een afstammeling zit erachter?
Wat leuk een haffie gefeliciteerd! (ik heb er ook één naast mn fjordjes)
Wat voor afstamming?
En wat fijn voor Tyler dat ie weer een maatje heeft! Dit vraagt natuurlijk wel om foto's
Wat voor afstamming?
En wat fijn voor Tyler dat ie weer een maatje heeft! Dit vraagt natuurlijk wel om foto's

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Wat leuk gefeliciteerd!!!
Ben ook erg benieuwd naar de foto's.
Knap dat je toch nog een wat steviger type gevonden hebt.De meeste vind ik niet mooi nu deze tijd.
Ben ook erg benieuwd naar de foto's.
Knap dat je toch nog een wat steviger type gevonden hebt.De meeste vind ik niet mooi nu deze tijd.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

He wat leuk een haffie 
Ik heb ook een haffie naast mijn fjordsels
.

Ik heb ook een haffie naast mijn fjordsels

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst.
A Quarter Horse Of Course
...maar fjorden zijn ook leuk hoor.
...maar fjorden zijn ook leuk hoor.

Thanx voor de leuke reacties en leuk dat er toch meer zijn die naast een Fjord ook een Haflinger hebben.
Zijn afstamming moet ik eerlijk zijn dat zegt mij niet zoveel, ik heb hem gewoon als maatje en recreatiepony gekocht, maar ook omdat hij heel erg braaf is.
Vader is Achilles van het Dolland
Moeder is Poly
Moeders vader is Matcho van de Bosrand
Oja toen we hem zondag gingen halen zijn we ook even bij zijn vader langs geweest die stond daar 5 km. verderop, mooie hengst om te zien, deze moet 2 feb. naar de hengstenkeuring en was daarom ook al netjes geschoren, helaas geen fototoestel bij me dus geen foto's van de hengst.
Als het weer morgen redelijk is zal ik even foto's maken.
Zijn afstamming moet ik eerlijk zijn dat zegt mij niet zoveel, ik heb hem gewoon als maatje en recreatiepony gekocht, maar ook omdat hij heel erg braaf is.
Vader is Achilles van het Dolland
Moeder is Poly
Moeders vader is Matcho van de Bosrand
Oja toen we hem zondag gingen halen zijn we ook even bij zijn vader langs geweest die stond daar 5 km. verderop, mooie hengst om te zien, deze moet 2 feb. naar de hengstenkeuring en was daarom ook al netjes geschoren, helaas geen fototoestel bij me dus geen foto's van de hengst.
Als het weer morgen redelijk is zal ik even foto's maken.
Agilitydogs get over it
- nancy imka
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd naar de pics
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en ach een haflinger heeft vind ik toch wel wat gemeen met een fjord dus het kan!
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
gefeliciteerd met je aanwinst. Ik houd me aanbevolen voor foto's
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- Thessa Keizer
Leuk hoor! Ik heb zelf ook naast mijn fjord een super leuke haf!
Veel plezier ermee, en kom maar op met foto's!
Groetjes Thessa

Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Wij gaan dinsdag naar de hengstenkeuring met een hengst van onze stal! Als ik Matcho van de Bosrand zie zal ik proberen foto's te maken 

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ja leuk thanxs grietsje maar ook van Achilles van 't Dolland daar heb ik n.l. geen foto's van gemaakt had geen camera mee.
Oja foto's staan bij Pic's Plaza.
Oja foto's staan bij Pic's Plaza.
Agilitydogs get over it