I did it, I did it, I did it!!!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Annemarie

I did it, I did it, I did it!!!!

Bericht door Annemarie » di 26 jan 2010, 15:41

OK, voor sommigen niets bijzonders maar om de een of andere reden vind ik het doodeng om..........

........zonder zadel te rijden := . Maar Nis haar zadel past bijna niet meer. Dus vanmiddag maar alle moed bij elkaar geraapt. Eerst lekker een half uur door het dorp gewandeld met haar. En als iemand nog een heel braaf wandelpaard zoekt, Nis is zeeeer geschikt :)) (maar niet te koop haha). Kraanwagen, klepperende aanhangers en knettergekke paarden, Nis handelt dat perfect :+: .

En toen ik er weer was dacht ik en nu gaan we oefenen zonder zadel. Ik heb denk ik ooit wel 1x eerder zonder zadel op haar gezeten maar kan het me niet eens meer heugen wanneer. Maar goed, cap op, paard meegesleept naar de picknick bank en hop erop. Ik dacht die zal nog wel raar opkijken, ik op de bank hoog boven haar uit. Maar ik had het moeten weten, Nis kijkt nergens van op :+: . En zo lekker het weggetje op en neer. Toen we aan het eind van het weggetje omdraaiden had ze echt zoiets van hmpf gaan we niet buitenrijden? Want zo sullige als ze is met wandelen, zo actief als je erop zit. Oren naar voren en gaan met die banaan is haar motto }> . Maar daar is niks mis mee toch? :D

Helaas lag Anka haar halster en hoofdstel in de auto die Wilfred mee had naar het werk. Dus die kreeg alleen een borstelbeurt in de wei.Komend weekend is Anky weer de pineut. Ging overigens heel goed nu ik met Nis weg ging. Ze heeft niet staan krijsen, niet staan racen en ging in de zon op rust staan slapen. Goed zo Anka! :+:

Ik zit toch wel op een soort van roze paardenwolk denk ik. :L
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
silvericathy

Re: I did it, I did it, I did it!!!!

Bericht door silvericathy » di 26 jan 2010, 16:43

wat goed van je...
ik heb vandaag op exel zonder zadel gereden....stap gaat goed, maar draven.. 8)7 ik moet dat echt nog gaan leren zit alleen maar te stuiteren, zo zielig voor exel maar ik zal het toch ooit moeten leren he.
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
harsan

Bericht door harsan » di 26 jan 2010, 16:43

Dapper hoor! Fijn dat Nis zo braaf was. Ik vind het zelf heerlijk om zonder zadel te rijden. Taco leent zich er ook uitstekend voor! (alleen de overgang van galop naar draf......pffff) Geniet vooral verder van je roze wolk!!
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 26 jan 2010, 16:56

Ik vond het ook heel lekker zonder zadel Sandra? (sorry weet je naam zo ff niet zeker). Nisko leent zich er in stap wel voor, maar in draf en galop is ze erg voorwaarts en heeft ze de neiging wat uit elkaar te vallen en dat is niet uit te zitten :+ . Denk dat ik met Anka ook wel in draf en misschien zelfs wel galop zonder zadel zou kunnen/durven. Die heeft heel beschaafde rustige gangen :D .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 26 jan 2010, 17:13

Ik begrijp je volkomen hoor! Ik ben ook zo'n meut als het gaat om zonder zadel te rijden! Dus ik vind je heldhaftig zat!! :))

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 26 jan 2010, 17:16

Haha moet zeggen, dat ik ook regelmatig op Roon reed zonder zadel. Maar dat was op de manege. En toen was hij zo rond, dat ik moeite moest doen om er af te vallen. Dat was ook makkelijker om te blijven zitten. Toen die dikke pens eraf was, werd het stukken moeilijker.
Zo ook met Anca. Met die dikke buik gaat het wat makkelijker.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 26 jan 2010, 17:20

Jaah wat goed man! Nog even en je bent verslaafd! :D
Ik doe eigenlijk niet anders het laatste jaar. Vind het zo heerlijk. Woudina zit ook erg makkelijk, ze is niet zo rond als de meeste fjorden en beweegt erg vlak. Met haar durf ik ook heel goed te galopperen zonder zadel, alleen is ze zelf altijd zo voorzichtig. Met zadel trouwens niet hoor, dan gaat ze echt hard.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 26 jan 2010, 17:29

Verslaafd ben je zo :))
Zo heerlijk zonder zadel rijden,kan niet wachten tot cindy zover is :D
Met haar mams reed ik ook regelmatig zonder zadel,ook in galop....ze zat als een huis....heerlijk was dat :z
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 26 jan 2010, 17:49

Heerlijk zo'n overwinning op jezelf.
Vroeger heb ik dat ook wel gedaan, ook wel eens zo les gehad.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 26 jan 2010, 17:53

Lekker he? Als je iets overwonnen hebt.

Overigens ben ik met Sjol voorstander van stap en galop zonder zadel, aangezien draf het meest oncomfortabel is op mijn zijwaarts draaiende wasmachine...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 26 jan 2010, 18:05

lekker hé!! Ik doe ook niets liever, heerlijk in het ritme van je paard mee bewegen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jowien

Bericht door Jowien » di 26 jan 2010, 18:05

Lekker he, zonder zadel... Lekker zo'n warm paard onder je. Ik vind het ook altijd fijn dat je zo precies voelt hoe ze loopt, een stap ruimer of korter, rug spannen of ontspannen.
Ik doe meestal wel een halstertouw om haar hals voor als ze eens enthousiast aandraft of aangaloppeert, dan hou ik me daar aan vast en krijgt ze niet meteen een ruk aan het bit.
Verder net als Sjolvir: liefst alleen stap en galop, draf is een vreselijk gehobbel als ze een beetje enthousiast is (als ze rustig is kan ze wel heel lekker draven zonder zadel).
Nu rij ik een poos niet zonder zadel, want Orlinde is al vreselijk aan het verharen. Daaar krijg ik een erg harige broek van en het is ook nog eens extra glad...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 26 jan 2010, 18:08

Knap hoor! Ik rij ook het allerliefst zonder zadel, maar ik gebruik dan wel de voltigesingel. Ik heb wel spijt dat ik niet zo´n dekje mee heb genomen van Paard 2010 voor 29,95. Ik zit met Marga wel met hetzelfde als jij met Nis hebt. ze is in draf heel voorwaarts (in stap ook wel hoor, maar da's minder eng := ) Maar ik moet zeggen dat Marga het tempo zonder zadel aanpast, dan draaft ze veel relaxter, héérlijk!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 26 jan 2010, 18:27

Heerlijk toch die kontverwarming :D Zeker met dit weer!
Anouska

Bericht door Anouska » di 26 jan 2010, 18:39

Vroeger heb ik dat veel gedaan, met Bjørn van het zomer 1x. Het is zo leuk!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » di 26 jan 2010, 19:08

Ik doe het alleen in stap, anders pleur ik eraf, hihi.. Deze zomer een paar keer zonder zadel op Jeskim gestapt bij Bart op het erf.. Op Jes is het ook prima te doen, op Tea heb ik dat nog nooit geprobeerd, durf ik ook niet echt aan hoor, dus ik snap dat dit een overwinning voor je is..

En toen ik 7 was had ik geeneens een zadel, hihi.. Toen kon ik dat nog wel..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 26 jan 2010, 20:44

Nou, ik ben helemaal opgelucht dat ik niet de enige ben die dit spannend vindt haha.

@Thessa: ja ik vond het zeer spannend := . Terwijl ik Nisko dus al 6 jaar heb en beest doet zelden een stap verkeerd :D .

@Esther: ik doe ook alleen stap met Nisko, ben ook bang dat ik er anders afpleur haha. En leek me vandaag met die harde grond al helemaal geen goed plan :+ Anka durf ik denk ik beter in draf, die draaft veel bescheidener dan Nis in tempo.

@Denise: ja die kontverwarming was echt zaaalig. Nooit geweten dat zonder zadel zo lekker warm is.

@Ivonne: van dat dekje van paard 2010 heb ik ook wel spijt ja. Dacht zondag al van volgens mij had ik hem gewoon mee moeten nemen. Mijn zadelmaker had zo goede stiksels erin kunnen naaien. Maar ja, is nu niet anders meer.

@Suzanne: Nis is net een luie stoel nu ze zo breed is :)) . Ze had eerder een iets opliggende ruggegraat en dat reed toen niet lekker. Dus nooit weer zonder zadel gereden, maar nu is het heerlijk.
Viv

Bericht door Viv » di 26 jan 2010, 21:50

Ik snap die kleine succesjes heel goed hoor, elke stap is er een ook al is het een kleintje :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 27 jan 2010, 06:52

goed zoo, lekker voelt dat. Met rai doe ik het ook weleens, maar dan ook met voltige singel, alleen krijg ik zo.n pijn van die singel, en zonder durf ik nog niet. Rai is ook errug voorwaarts
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 27 jan 2010, 14:05

hihi ik ben ook zo'n miep en wat vboelt het dan als een overwinning he?
ook al denk je achteraf... tuurlijk kan dat gewoon...
je hebt dan ook een super fjord natuurlijk hahah
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Plaats reactie