Ik was al wat huiverig voor het sleeen, maar toch over gehaald en wat heb ik een lol gisteren gehad.
Ze deed het zo onwijs braaf!!!
Vandaag eerder vrij dus vriendin gevraagd ga je mee sleeen nou dat wilde ze wel. Dus wij naar alinde. Optuigen en op
weg naar ons veldje een stuk verderop. Nou daar aangekomen sleetje dr achter geknoopt en gaan!
Het ging hartstikke leuk en ze was zo lief. Ze wilde wel graag wat harder, maar hebben gewoon rustig drafje gedaan.
Nou hup vriendin achterop en weer gaan. Het ging echt heel leuk. Ruime bochten nemen, maar toen was er ineens een hobbeltje die we niet verwacht hadden en toen viel de slee om. Ik kon dr niet meer vast houden en kreeg en halve hartverzakking. Alinde draafde rustig verder en ging helemaal showen. Ik alinde ho ho, stappen (hopen dat de goede
opvoeding zijn vreugde deed) maar helaas ze ontdekte dat er niet meer gestuurd was dus daar ging ze. In een heel rustig
en beheerst galopje richting huis.
Wonderbaarlijk bleef ik rustig en ik zag voor mijn ogen de ergste scenarios voor me. Alinde met bloedende benen ergens half achter een paaltje of onder een auto. We zijn dus achter dr aan gegaan. en idd ze was al op stal aangekomen waar de stalbaas dr aan het aftuigen was.
Ik ga dus NOOOOOOOITTT meer sleeen!! Het was echt heel leuk en het ging super!! Mijn strengen dragers hebben hun werk gedaan, zodat ze onderweg niet over de strengen kon stappen, maar nee dit was leuk, maar niet weer.
Hoe simpel en zacht we ook vielen. Dit is dus afgelopen.....
Pff wat was ik geschrokken. Gelukkig met engeletje op dr schouder is alinde nergens achter blijven hangen met de leidsel of met de slee, maar NOOOOOOITT MEER!!!
Ga als je wilt sleeen altijd in een omheind weiland waar de paarden de draden goed kunnen zien. Wie riep er van te voren is dat niet gevaarlijk? Zullen we dit nou wel doen, maar door mijn enthousiastme en de braafheid van alinde dacht ik daar vandaag helemaal niet meer aan. Een ongeluk zit in een klein hoekje en het moet ook altijd mij betreffen heb ik soms het idee. Wie is nou altijd wat bangig en voorzichtig en nu neem je beetje risisco omdat het zo leuk was en dan gebeurd dit.
Wel superblij dat alinde rustig bleef en niet half bokkend en rennend weg is gegaan, maar gewoon braaf naar stal enzo....
wat een blevenis....