Ingesneeuwd !!! Plannen in het honderd...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lolly

Ingesneeuwd !!! Plannen in het honderd...

Bericht door Lolly » do 17 dec 2009, 13:35

Ik zit vandaag officieel ingesneeuwd het sneeuwde gisteravond al en tot op heden nog steeds. :(

Ik heb al geprobeerd om mijn oprit te sneeuwschuiven maar een uur later lag het weer net zo vol, en mocht ik de weg opkomen met de auto, we hebben ook nog zo'n grote SUV bak, moet kunnen denk je, { ja mijn oprit moet je ook nog eens een bochtje achteruit omhoogrijden de weg op, ook zo lekker met dit weer } dan kom ik nog nergens want ze doen hier niet meer aan sneeuwschuiven en pekel strooien, het sneeuw ligt hier minstens 20 a 30 cm hoog inclusief de openbare weg met hier en daar sneeuwduinen, lekker het is ook nog eens aan het waaien.

Paardjes wilden ook niet langer dan 1,5 uur buiten blijven die waren zeiknat van de sneeuw en arme Krista die ook een deken op heeft was totaal volgesneeuwd op de stukken lichaam die niet met deken bedekt waren tot in haar oren aan toe.

Ik moest vandaag eigenlijk boodschappen doen en bij mijn mams langs want we gaan zaterdag op vakantie naar warmere oorden, goh ik wou dat ik daar al was.
Vanmiddag zou ik een etentje hebben en vanavond met de hond naar training nou daar komt nu helemaal niets van.
En morgen hebben ze het weer over sneeuw, volgens mij blijft het hier gewoon doorsneeuwen want het is vandaag nog niet een seconde droog geweest.
Bah wat kan alles dan lekker in het honderd lopen............ :n
Sorry moest het even kwijt heb hier helemaal geen zin in.

Hadden jullie ook allemaal plannen voor vandaag en morgen die nu lekker in het honderd lopen ?
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
kristelhans

Re: Ingesneeuwd !!! Plannen in het honderd...

Bericht door kristelhans » do 17 dec 2009, 13:50

He dat klinkt alsof het niet zo goed uitkomt.. Ik had ook plannen en door de sneeuw ook dingen moeten verzetten.vind ik niet zo erg..lekker met een boek op de bank en af en toe uit het raam kijken.. Ik berust er in en geniet ervan.. Morgen zien we wel verder. Laat je niet gek maken!
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » do 17 dec 2009, 13:55

Hier in Oud-Gastel valt het mee,
Zo'n 15cm sneeuw en het is al vanaf 11.00 uur droog. We hebben ze dan ook buiten gedaan en ze zijn lekker aan het spelen. Tegen 17.00 uur gaan ze weer op stal. Het is idd veel extra werk en ongemak. Maar goed de omgeving ziet er echter wel uit als een kerstkaart.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Lolly

Bericht door Lolly » do 17 dec 2009, 13:55

O ik laat me niet gek maken maar ik verheug me eigenlijk al op de warmte en dan krijg je dit, en het ergste vind ik dat ik het erf niet af kan.
Agilitydogs get over it

Jilly

Bericht door Jilly » do 17 dec 2009, 13:56

Hier komt het totaal ook niet uit!! Pff...

Normal gezien zou ik zaterdag in Den Bosch gaan shoppen, maar ik zie het niet zitten om 80km te rijden in deze omstandigheden :(

Zal al blij zijn als ik straks heelhuids thuiskom. Heb hier in de straat al tig auto's zien slippen en glibberen :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anouska

Bericht door Anouska » do 17 dec 2009, 14:05

Hier ook plannen in het 100. Het sneeuwt hier nog steeds. Paarden wilde om 12 uur al naar binnen. De stallen waren nog niet klaar en om 1 uur konden ze naar stal. 2 Paarden gingen bijna onderuit, Bjørn en Ewout. Wij komen ook moeilijk weg hier, is spek glad op de straat! Zijn gewoon te laat begonnen met strooien en Wilfred strooit sinds dit jaar niet meer. Anders had hij mooi even op stal een rondje kunnen maken, hihihi. Wordt straks nog leuk als ze krullen komen brengen! Eerst pa en ma maar ff bellen en vragen of ze mijn oogdruppels op willen halen bij de apotheek.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 17 dec 2009, 14:09

Oei, dat is wel heel erg. Ik zie dat je in Friesland ingesneeuwd zit, ik bekeek net de buienradar, en inderdaad, daar boven in het land is het 1 grote witte veeg.
Wij zitten in het westen, het sneeuwt nu wel, maar erg lichtjes. Vanmorgen wel een lekker pak. Maar veel is nu al gedooit. Vanmorgen was het ook slecht te doen, 3 auto's op elkaar in de straat, nu zijn de wegen goed begaan baar.
Nou sterkte er maar mee.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 17 dec 2009, 14:33

Jammer Bibi, dat je er niet van kan genieten. Het komt mij juist super uit, ik ben ziek thuis. Moest alleen even naar de huisarts en apotheek, maar zit/lig verder thuis. Bij de huisarts was het nognooit eerder zó rustig, geen mens durfde er door. Ik vind het allemaal zo'n overdreven gedoe, dat de bussen niet rijden enzo. Vroeger lag er veel meer en vaker sneeuw en toen reden de bussen ook. Volgens mij komt het alleen door bezuinigingen bij het strooi-beleid. Veel plezier in het warmere oord Bibi!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lolly

Bericht door Lolly » do 17 dec 2009, 15:25

Ik heb er echt zin aan om zaterdag op vakantie dit weer had voor mij een week later mogen komen met kerst.
Het is hier inmiddels hard gaan waaien uit het noordoosten en ijzig koud een voordeel de sneeuw waait nu redelijk van de weg af maar vormt nu overal sneeuwduinen brrrr....
Hier boven op de dijk staat een vrachtwagen met pech, politie en file erbij.
Nee ik ben niet voorbestemd voor dit weer, geef mij maar warmte.
Agilitydogs get over it

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 17 dec 2009, 15:29

En wat nu als je echt ingesneeuwd raakt en niet weg kunt komen en er dus ook geen vervanging kan komen voor de verzorging van je dieren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lolly

Bericht door Lolly » do 17 dec 2009, 15:52

Hoe bedoel je als ik niet van mijn erf af kan hoef ik ook geen vervanging voor de verzorging van mijn dieren, dan ben ik toch thuis ingesneeuwd en wel. :D
Mijn moeder vroeg vanmorgen of ik niet een van de paarden voor de kar kon inspannen kon ik in iedergeval naar de winkel, helaas heb geen tuig en kar meer.
Agilitydogs get over it

Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 17 dec 2009, 16:00

hier ook een fries die ingesneeuwd is haha..
woon hier aan een 80 km weg die wel gestrooid word maar dat helpt ook niets hier ligt ook al een dikke 30 cm en komt nog wel veel meer.
hier ook het hele erg geschoven ben daar 4 uren mee bezig geweest (leuk groot erf) maar ja toen kon ik weer van voren af aan beginnen haha.
ik denk dat ik mijn onderlinge springwedstrijd van zaterdag op mijn buik kan gaan schrijven ben de sneeuw nu al meer dan zat de auto's die hier nog langs rijden die rijden amper 20 a 30
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 17 dec 2009, 16:09

Ik kom ook net van stal af. Leo is werken tot vanavond een uur of 23, dus dat houdt in dat de paarden mijn pakkie zijn vanavond. Heb Jessie van school gehaald en ben meteen maar in de auto gestapt, voordat het donker werd. Nou, normaal ben ik er binnen een minuut of 5, dat was nu zeker 3x zo lang. Op de een of andere manier heb ik het idee dat mijn banden van de auto de sneeuw niet goed afgooien. Dus tsja, dat is schuiven....
Hopelijk wordt het weer niet erger. Ik moet morgen tot 22 uur werken en daarna dus nog naar stal en naar huis. En het is de bedoeling dat we zaterdagmiddag spelletjesmiddag hebben bij Hestegaarden met de pensionklanten en dat lijkt me toch ook wel leuk. Maar om met Anca in de trailer daar dan heen te rijden..... nee, toch maar niet dan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Lolly

Bericht door Lolly » do 17 dec 2009, 16:11

Gelukkig nog een Fries, het is echt erg hoor, hoorde net op het nieuws dat het vanavond nog wel erger kan worden in Friesland, oei manlief ging wel naar het etentje heb hem nog maar een keer extra gewaarschuwd via sms voor het weer.

Ja dat sneeuwschuiven heeft geen zin heb vanmiddag ook een poging gedaan, ik ga zo even onze Lolly { Quarter } een dikkere deken opgooien dat is zo'n koukleum.
Ik geloof dat iedereen in het Noorden met plannen die allemaal kan omgooien, zeker als je niet beslist weg moet.
Agilitydogs get over it

nina1993

Bericht door nina1993 » do 17 dec 2009, 16:30

Iedereen heeft het over bergen sneeuw en dat het zo lastig is en ik wil juist lekker veel sneeuw en heb niks meer gekregen dan een dun laagje wat net aan het gras bedekt :( .

Ruilen? :D
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Lolly

Bericht door Lolly » do 17 dec 2009, 16:33

Nou je mag hier wel komen hoor heb ook nog wel een sleetje maar ik kom niet naar jou want ik ga zaterdag naar warmere oorden toe. :D
Agilitydogs get over it

Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 17 dec 2009, 16:55

Hmm, dat is geen twijfel geval bij jou..
Legaal ingesneeuwd..
Als je plannen had inderdaad snert..
Staan je paarden verderop, (gelukkig niet zo bij jou) dan sneeuwschoenen aan en wandelen.. brrrrrr...

Hier lag maar 6 cm..
De hond vond het prachtig.. (zo gek als een deur, nog gekker dan anders)
Paarden ingesneeuwd in de stal.. alles glad, dus kunt niet veel met ze..
En toch.. ik geniet van de sneeuw!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Claudje

Bericht door Claudje » do 17 dec 2009, 17:53

Hier een Groninger die ook ingesneeuwd is :D Ik kon niet naar mijn werk vandaag... Komt de straat niet eens uit :o
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 17 dec 2009, 18:15

Ik ben ook niet naar Groningen geweest vandaag. Als het had gemoeten had het gekund, maar het was enorm slecht bij de weg en ik had helemaal via de A7 gemoeten. De A28 stond namelijk een groot deel v/d dag vol met een lange lange file. Paarden heb ik wel gedaan uiteraard, ging hier en daar net. Sommige wegen kon de auto nog net over, lag zo hoog sneeuw op en hier en daar sneeuwduinen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Lotte

Bericht door Lotte » do 17 dec 2009, 19:36

Hier nog een ingesneeuwd iemand! :D
Moest vandaag naar Leeuwarden voor mijn stage. Afspraak met mijn begeleider van school en met een cliënt. Allebei dus af moeten zeggen, want mijn auto ging op z'n hoogst 5 centimeter vooruit! Had 'm geparkeerd op een B-weggetje en daar wordt dus geen sneeuw geruimd.
Vind het ook wel erg vervelend.
De sneeuw is op zich hartstikke mooi, maar praktisch is anders. :+

Iedereen hier lopend over de straat, ziet er echt uit als Oostenrijk! :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Plaats reactie